Yhdenvertainen Suomi -tunnustus palkitsee vammaisten yhdenvertaisuuden edistäjiä

Apuväline 2017 -tapahtumassa jaettavat Yhdenvertainen Suomi -tunnustukset palkitsevat henkilöitä ja tahoja, jotka ovat tehneet merkittävää työtä vammaisten yhdenvertaisuuden puolesta. Tunnustuksen saajat valitaan yleisön ehdotuksista. Palkintoraadin tavoitteena on löytää ratkaisuja tai toimintamalleja, jotka kannustavat myös muita edistämään vammaisten yhdenvertaisuutta.

Tehdään yhdessä yhdenvertainen Suomi

–  Vammaisten ihmisten täysimääräinen ja yhdenvertainen osallisuus suomalaisessa yhteiskunnassa tarvitsee asenteiden muutosta. Lähtökohtana pitää olla se, että meillä kaikilla on yhtäläiset oikeudet käydä koulua, tehdä työtä tai harrastaa, ja jokainen meistä voi edistää yhdenvertaisuutta omilla sanoillaan ja teoillaan,toteaa palkintoraatiin kuuluva yhdenvertaisuusvaltuutettu Kirsi Pimiä.

Tunnustukset jaetaan Apuväline 2017 -messujen avajaistilaisuudessa torstaina 9. marraskuuta. Yhdenvertaisuusvaltuutettu Kirsi Pimiän lisäksi palkintoraatiin kuuluvat vammaisurheilija Toni Piispanen, Sinikka Rantala Invalidiliitosta, Tiina Siivonen Suomen Vammaisurheilu ja -liikunta VAU:sta, Sari Kokko Näkövammaisten liitosta sekä Tomi Niemi Expomarkista.

Anna hyvät teot ja toimintamallit ilmi

Tunnustuksen saajaksi voi ehdottaa niin pieniä kuin isoja tekoja. Yhdenvertainen Suomi -palkittu voi olla arjen hyvän käytännön keksinyt henkilö tai taho, jonka uusi toimintamalli on merkityksellinen laajalle joukolle. Yhteinen nimittäjä palkittaville on merkityksellinen vammaisten yhdenvertaisuuden edistäminen.

– Apuväline 2017 -tapahtuman teemana on Tehdään yhdessä yhdenvertainen Suomi. Haluamme herättää keskustelua ja tuoda esiin näkökulmia ja keinoja, kuinka yhdenvertaisuus on aidosti saavutettavissa, korostaa tapahtumaa järjestävän Expomarkin toimitusjohtaja Tomi Niemi.

Ehdotus tunnuksen saajaksi ja perusteluista tulee jättää 15. lokakuuta mennessä osoitteessa www.apuvaline.info/yhdenvertaisuus_tunnustus, josta löytyvät myös tarkemmat ohjeet.

Palkintoraati valitsee yleisön ehdotuksista kolme tekoa, jotka palkitaan rahastipendillä, yhteisarvoltaan on 3000 euroa. Stipendit lahjoittaa Suomen Messusäätiö. Ehdotusten jättäneiden kesken arvotaan lahjalippupaketteja Apuväline-tapahtumaan sekä Messukeskukseen.

Apuväline 2017 järjestetään 9.-11. marraskuuta Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksessa.

Tapahtuman järjestävät Expomark Oy ja Invalidiliitto ry. Yhteistyössä ovat Näkövammaisten liitto ry, Sailab ry sekä Suomen Vammaisurheilu ja -liikunta ry. Paikalle odotetaan 14 000 kävijää. Alan ajankohtaisimpien puheenvuorojen ja seminaarien lisäksi esillä on apuvälineitä ja ratkaisuja kotiin ja työhön yli 200 näytteilleasettajalta.

Lisätietoja Yhdenvertainen Suomi -tunnustuksesta: www.apuvaline.info/yhdenvertaisuus_tunnustus

Lisätietoja Apuväline 2017 -tapahtumasta:
Taina Hiekkataipale, markkinointipäällikkö, Expomark Oy
puh. 040 550 5950, taina.hiekkataipale@expomark.fi

Tehdään yhdessä yhdenvertainen Suomi

Puistokatu 2 A

010 830 0800, info@expomark.fihttp://www.expomark.fi

Expomark Oy järjestää terveyden ja teollisuuden alan tapahtumia 30 vuoden kokemuksella. Olemme Suomen Messujen tytäryhtiö. 9 hengen tiimimme toimipaikka on Jyväskylä. www.expomark.fi