Yhdenvertainen Suomi -tunnustus palkitsee vammaisten yhdenvertaisuuden edistäjiä

Apuväline 2017 -tapahtumassa jaettavat Yhdenvertainen Suomi -tunnustukset palkitsevat henkilöitä ja tahoja, jotka ovat tehneet merkittävää työtä vammaisten yhdenvertaisuuden puolesta. Tunnustuksen saajat valitaan yleisön ehdotuksista. Palkintoraadin tavoitteena on löytää ratkaisuja tai toimintamalleja, jotka kannustavat myös muita edistämään vammaisten yhdenvertaisuutta.

Tehdään yhdessä yhdenvertainen Suomi

–  Vammaisten ihmisten täysimääräinen ja yhdenvertainen osallisuus suomalaisessa yhteiskunnassa tarvitsee asenteiden muutosta. Lähtökohtana pitää olla se, että meillä kaikilla on yhtäläiset oikeudet käydä koulua, tehdä työtä tai harrastaa, ja jokainen meistä voi edistää yhdenvertaisuutta omilla sanoillaan ja teoillaan,toteaa palkintoraatiin kuuluva yhdenvertaisuusvaltuutettu Kirsi Pimiä.

Tunnustukset jaetaan Apuväline 2017 -messujen avajaistilaisuudessa torstaina 9. marraskuuta. Yhdenvertaisuusvaltuutettu Kirsi Pimiän lisäksi palkintoraatiin kuuluvat vammaisurheilija Toni Piispanen, Sinikka Rantala Invalidiliitosta, Tiina Siivonen Suomen Vammaisurheilu ja -liikunta VAU:sta, Sari Kokko Näkövammaisten liitosta sekä Tomi Niemi Expomarkista.

Anna hyvät teot ja toimintamallit ilmi

Tunnustuksen saajaksi voi ehdottaa niin pieniä kuin isoja tekoja. Yhdenvertainen Suomi -palkittu voi olla arjen hyvän käytännön keksinyt henkilö tai taho, jonka uusi toimintamalli on merkityksellinen laajalle joukolle. Yhteinen nimittäjä palkittaville on merkityksellinen vammaisten yhdenvertaisuuden edistäminen.

– Apuväline 2017 -tapahtuman teemana on Tehdään yhdessä yhdenvertainen Suomi. Haluamme herättää keskustelua ja tuoda esiin näkökulmia ja keinoja, kuinka yhdenvertaisuus on aidosti saavutettavissa, korostaa tapahtumaa järjestävän Expomarkin toimitusjohtaja Tomi Niemi.

Ehdotus tunnuksen saajaksi ja perusteluista tulee jättää 15. lokakuuta mennessä osoitteessa www.apuvaline.info/yhdenvertaisuus_tunnustus, josta löytyvät myös tarkemmat ohjeet.

Palkintoraati valitsee yleisön ehdotuksista kolme tekoa, jotka palkitaan rahastipendillä, yhteisarvoltaan on 3000 euroa. Stipendit lahjoittaa Suomen Messusäätiö. Ehdotusten jättäneiden kesken arvotaan lahjalippupaketteja Apuväline-tapahtumaan sekä Messukeskukseen.

Apuväline 2017 järjestetään 9.-11. marraskuuta Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksessa.

Tapahtuman järjestävät Expomark Oy ja Invalidiliitto ry. Yhteistyössä ovat Näkövammaisten liitto ry, Sailab ry sekä Suomen Vammaisurheilu ja -liikunta ry. Paikalle odotetaan 14 000 kävijää. Alan ajankohtaisimpien puheenvuorojen ja seminaarien lisäksi esillä on apuvälineitä ja ratkaisuja kotiin ja työhön yli 200 näytteilleasettajalta.

Lisätietoja Yhdenvertainen Suomi -tunnustuksesta: www.apuvaline.info/yhdenvertaisuus_tunnustus

Lisätietoja Apuväline 2017 -tapahtumasta:
Taina Hiekkataipale, markkinointipäällikkö, Expomark Oy
puh. 040 550 5950, taina.hiekkataipale@expomark.fi

Tehdään yhdessä yhdenvertainen Suomi

Puistokatu 2 A

010 830 0800, info@expomark.fihttp://www.expomark.fi

Expomark Oy järjestää terveyden ja teollisuuden alan tapahtumia 30 vuoden kokemuksella. Olemme Suomen Messujen tytäryhtiö. 9 hengen tiimimme toimipaikka on Jyväskylä. www.expomark.fi

FTRForum 2017: Disruptiota ei voi estää, sitä pitää hyödyntää16.5.2017 14:29Tiedote

Teollisuuden neljäs vallankumous mullistaa kaikki toimialat. Yritysten pitää kokoon katsomatta tietää, missä ne ovat vuonna 2025 tai 2030, sanoo tulevaisuuskysymyksiin erikoistunut konsultti Olivia Price-Walker. Hänen avainviestinsä niin yrityksille kuin niiden toimintaympäristöstä päättäville on: Teknologian kehitystä ja disruptiota – toimialojen epäjatkuvuutta – ei voi estää, vaan murrosta pitää hyödyntää. Teollisuuden FutureForum -tapahtumassa Lappeenrannassa puhunut Price-Walker painottaa, ettei ole tulevaisuudentutkija vaan puhuu jo tiedossa olevien tosiseikkojen pohjalta. Kaupungistumiseen ja 5G-verkkojen mahdollistamaan digitaaliseen hyperverkottumiseen liittyvät kehityskulut tulevat toteutumaan seuraavan vuosikymmenen aikana joka tapauksessa, vaikka kaikkea – esimerkiksi politiikan tapahtumia – ei voikaan ennalta tietää. – Muutoksen nopeus riippuu myös poliittisesta sääntelystä. Teknologian mahdollisuuksia voi olla hankala hyödyntää esimerkiksi kovin protektionistisessa, kansal

KUTSU: Tervetuloa mukaan tulevaisuutta visioivaan FTRForumiin 16.–17.5. Lappeenrantaan.11.5.2017 14:22Tiedote

KUTSU Hyvä median edustaja, FutureForum on teollisuuden ja teknologian alan tulevaisuutta visioiva bisnestapahtuma, jossa kuullaan kotimaisia ja kansainvälisiä tulevaisuuden visionäärejä ja tekijöitä. Yksi pääpuhujista on megatrendien ja innovaatioiden asiantuntija Olivia Walker. Hän toimii Frost & Sullivan -yrityskonsulttina, asiakkainaan mm. Toyota, IBM ja Bosch. ”Teollisuuden neljäs vallankumous, Industry 4.0, perustuu älyteknologian megatrendiin. Big data, tekoäly ja muut mullistavat teknologiat yhdistävät virtuaalisen ja fyysisen tuotannon. Vallankumous mahdollistaa uudenlaista tehokkuutta ja kestävyyttä teollisuudessa”, kertoo Walker. Teollisuuden neljännen vallankumouksen näkyvimmät ajajat ovat suuryrityksiä, joissa nähdään ja aktiivisesti toteutetaan teknologian hyödyntämisen mahdollisuudet. Ainoakaan suuryritys ei toimi yksin. Toimivassa yritysekosysteemissä koko verkosto on aktiivisesti kehittämässä uutta ja käyttää parhaita mahdollisia teknologioita. ”Uudet teknologiat t