Yhteinen arpa toi Mänttä-Vilppulaan 200 000 euron päävoiton

Äiti raaputti Onnensanat-arvasta esille voittosanat, mutta pojalla oli liian kiire tulla tarkistamaan asia. Niinpä neuvokas äiti suuntasi R-kioskille, jossa hänen luulonsa osoitettiin oikeaksi: arvasta löytyi kuin löytyikin 200 tuhannen euron päävoitto. Mutta kuinka kotona suhtauduttiin asiaan?

Onnensanat-arvan päävoittoon tarvitaan 10 kokonaan auki saatua sanaa. Ja se onnistui Mänttä-Vilppulassa asuvalta naiselta.

Mänttä-Vilppulassa asuva eläkeläisnainen osti marraskuun alkupuolella Mäntän R-kioskilta Onnensanat-arvan yhteiseksi itselleen ja kyläilemään tulleelle aikuiselle pojalleen. Heti kotiin päästyään hän raaputti arvan ja alkoi laskea siitä muodostuvia sanoja.

– Laskin vaikka kuinka monta kertaa, että siinä on kymmenen tai yhdeksän kokonaista sanaa, nainen kertoo Veikkauksen voittajakahveilla.

Viiden euron hintaisen Onnensanat-arvan 200 000 euron päävoittoon tarvitaan kymmenen kokonaan auki saatua sanaa.

– Pyysin poikaa tulemaan laskemaan sanoja kanssani, mutta hänellä oli niin kiire, ettei hän joutanut, nainen sanoo ja jatkaa sitten:

– Viimein päätin kirjoittaa kaikki aukinaiset sanat paperille ja laskea ne siitä. Olin melko varma, että siinä on kymmenen sanaa.

Myyjälle suklaarasia

Ei auttanut muu kuin lähteä R-kioskille tarkistuttamaan arpa.

– Siinä vaiheessa bensa oli halpaa. Halusin heti saada varmistuksen.

Kioskilla oli vähän ruuhkaa, mutta sen hälvettyä nainen meni myyjän luokse ja ojensi arvan tälle. Eikä aikaakaan, kun myyjä ilmoitti suurvoitosta ja pyysi ottamaan yhteyttä Veikkaukseen.

– Olin niin onnellinen, että ostin myyjälle Geisha-rasian. Sitten läksin arpani kanssa kotiin.

– Kotona kerroin voitosta heti pojalle ja miehelle, mutta he eivät olleet moksiskaan! nainen tuhahtaa huvittuneena.

Voittorahoilla uusi keittiö ja omakotitalon alkupääoma

Arpaa säilytettiin lipaston laatikossa, mutta ei mitenkään puolihuolimattomasti.

– Melko usein piti käydä katsomassa, että onhan arpa vielä paikoillaan. Sekin kävi mielessä, että jos tulee tulipalo, niin siinä tuhoutuu voittolappu samalla, nainen pohtii.

Voitto tuli perheen mukaan juuri oikeaan kohteeseen, sillä sairaudet ovat vaivanneet heitä jonkin verran.

– Onneksi tällä kertaa tuli positiivinen salamanisku.

Rahoja on tarkoitus käyttää elämänlaadun parantamiseen: äidillä on toiveissa keittiöremontti, ja pojan oma osuus menee pesämunaksi omakotitaloa varten.

Pientä hemmottelua oli luvassa heti voittokahvien jälkeen, kun perhe suuntasi Helsingin-reissun kunniaksi shoppailemaan ja pitsalle.

– Illalla juhlimme tätä lasillisilla kuohuvaa!

Onnensanoissa etsitään sanoja ristikosta

Onnensanat-arvassa pelaaja yrittää raaputtaa sanaristikosta auki mahdollisimman monta kokonaista sanaa. Kirjaimet raaputetaan ensin esiin arvan alareunasta, ja sen jälkeen aletaan etsiä samoja kirjaimia ristikosta. Mikäli kokonaan aukinaisia sanoja on vähintään kolme, pelaaja voittaa rahavoiton. Päävoitto napsahtaa kymmenellä kokonaisella sanalla.

Onnensanat-arpoja on kahden hintaisia: 5 euron arvan päävoitot ovat 200 000 euroa ja 10 euron arvan päävoitot ovat 500 000 euroa.

Veikkauksen julkaisemia haastatteluja tehdään vain voittajien luvalla ja ne julkaistaan voittajien hyväksymässä muodossa. Voittaminen arpapeleissä perustuu yksinomaan sattumaan. Voittaja ei anna lisätietoja voitosta.

Eurojackpotin 22,7 miljoonan euron päävoitto Ruotsiin ensimmäistä kertaa pelin historiassa - Suomeen kaksi 582 528 euron voittoa20.7.2018 22:56Tiedote

Eurojackpotin päävoitto meni perjantain arvonnassa Ruotsiin ensimmäistä kertaa pelin historiassa. Kierroksella 29/2018 löytyi yksi 5+2 -täysosuma, jolla 22,7 miljoonan euron voitto matkaa naapurimaahan. Suomeen saatiin kaksi 582 528 euron voittoa 5+1 -tuloksilla. Suomen voitot menivät jyväskyläläiselle mobiilipelaajalle sekä Espooseen Laajalahden Alepan viiden osuuden porukalle. Ensi viikolla Eurojackpotin potissa on noin 10 miljoonaa euroa.

Kenosta 200 000 euron voitot Ylivieskaan ja Euraan17.7.2018 16:11Tiedote

Veikkauksen Kenosta on tullut viime päivinä suuria voittoja. Sunnuntaina euralaispelaaja voitti ilta-arvonnassa euron panoksella 200 000 euron voiton Kenon tasolta 10. Hän oli tehnyt kahden viikon kestopelinä kaksi euron riviä Veikkaus.fi :ssä. 200 000 euron voitto saatiin Kenosta myös maanantaihin, kun Ylivieskan Sale Kaisaniemeen jätetty peli toi euron panoksella voiton ilta-arvonnasta Kenon tasolta 10. Ylivieskassa tehdyssä pelissä oli kolme euron panoksella tehtyä riviä.