Yhteiskäyttöiset pakettiautot palvelevat Lumo-asukkaita

Lumo-vuokrakotien ja 24Rentin yhteiskäyttöautokonsepti on laajentunut pakettiautoihin. Lumo-taloissa on ollut yhteiskäyttöisiä henkilöautoja reilun kahden vuoden ajan. Yhteiskäyttöautoilu on ekologista, sujuvaa ja vaivatonta.

Yhden yhteisauton on arvioitu korvaavan noin 8–25 omistusautoa, mikä johtuu omistusautojen matalasta käyttöasteesta ja lisääntyneestä julkisen liikenteen käytöstä. Pakettiautot palvelevat vielä monipuolisemmin erilaisissa käyttötarpeissa ja useampia asukkaita.

- Yhteiskäyttöiset pakettiautot ovat erinomainen lisä palveluvalikoimaamme. Pakettiautot auttavat kaikkia Lumo-kotien asukkaita tilanteissa, joissa kuljetettavaa tavaraa on paljon tai ne ovat suuria. Tarjoamme Lumo-asukkaille sujuvan ratkaisun tavaroiden kuljetukseen, myyntipäällikkö Mikko Purola sanoo.

Yhteiskäyttöisiä pakettiautoja on nyt suurimmissa kaupungeissa: Pääkaupunkiseudulla, Tampereella, Turussa, Oulussa, Jyväskylässä, Kuopiossa, Hämeenlinnassa ja Lahdessa. Pakettiautot ovat kaikkien Lumo-vuokrakotien asukkaiden käytössä.

Yhteiskäyttöauton voi ottaa käyttöönsä vuorokauden ympäri. Varaus tehdään verkossa ja auton ovet avataan ja lukitaan matkapuhelimella. 24Rent huolehtii autojen operoinnista: huollosta, renkaiden vaihdosta ja vakuutuksista.

Uudenlainen hinnoittelumalli kokeilussa

Kesällä uusia toimintamalleja kokeiltiin Helsingin Vuosaaressa, kun Retkeilijänkatu 1:n asukkaat saivat ajettavakseen yhteiskäyttöisen Lumo-kesäauton. Asukkaat varasivat normaaliin tapaan Lumo-kesäauton sujuvasti verkosta, mutta hinnoittelu oli poikkeuksellinen. Asukkaat käyttivät Lumo-kesäautoa vain bensojen hinnalla.

- Retkeilijänkadun asukkaat ottivat kokeilun hyvin vastaan ja yhteiskäyttöauto oli ahkerasti liikenteessä useamman käyttäjän toimesta. Yhteiskäyttöautoilukonseptin kokeiluja jatketaan tulevaisuudessakin.

Katsoaksesi videon lähteestä www.youtube.com, anna hyväksyntä sivun yläosasta.Lumo-yhteiskäyttöauton käyttöohje

Myyntipäällikkö Mikko Purola, Kojamo Oyj, puh. 0400 831 695, mikko.purola@lumo.fi

Pakettiauto palvelee, kun kuljetettavaa tavaraa on paljon. Kuva: Miika Kainu / Otavamedia
Lumo-yhteiskäyttöauto varataan verkossa. Kuva Miika Kainu / Otavamedia