Yhteiskunta-alan korkeakoulutetut antoi tunnustusta yhteiskuntaopin kirjoittajille

Yhteiskunta-alan korkeakoulutetut (YKA) jakoi neljälle ylioppilaalle stipendin menestyksestä yhteiskuntaopin kirjoituksissa. Stipendit menivät Ahvenanmaalle, Helsinkiin, Ähtäriin ja Ouluun. Yhteiskuntaopin stipendejä on jaettu vuodesta 2012 alkaen.

Yhteiskunta-alan osaajien edunvalvoja Yhteiskunta-alan korkeakoulutetut ry (YKA) on tänä keväänä palkinnut ylioppilaskokeissa hyvin menestyneitä yhteiskuntaopin kirjoittajia. Stipendi myönnettiin neljälle lukiolaiselle:

• Albert Ulenius, Ålands lyceum
  • Arttu Koski, Ressun lukio
  • Perttu Vasikkaniemi, Ähtärin lukio
  • Veera Wiman, Oulun Lyseon lukio

- Yhteiskuntaoppi on osa meidän kaikkien yleissivistystä ja kansalaistaitoja. Näitä taitoja tarvitsemme jatkuvasti ympäröivän maailman hahmottamisessa, puheenjohtaja Antton Rönnholm sanoo.

Liitto kiittää yhteiskuntaopin aineopettajia yhteiskunnallisen mielenkiinnon herättämisestä ja kannustaa ylioppilaita opiskelemaan yhteiskuntatieteitä jatkossakin.

- Yhteiskuntatieteilijöitä tarvitaan tulevaisuudessakin muuttuvien yhteiskunnallisten ilmiöiden ymmärtäjinä, kehittäjinä ja selittäjinä. Yhteiskuntatieteet antavat valmiuksia analysoida yhteiskuntaa monipuolisesti ja tuottaa sitä koskevaa kriittistä ja innovatiivista tietoa, toiminnanjohtaja Simo Pöyhönen toteaa.

YKA on jakanut stipendejä yhteiskuntaopin kirjoittaneille keväästä 2012 lähtien. Liitto juhlii tänä vuonna 70-vuotisjuhlavuottaan.

puheenjohtaja Antton Rönnholm p. 040 506 7676

toiminnanjohtaja Simo Pöyhönen p. 050 3414 677

p. 010 231 0359, 050 3013 998

Yhteiskunta-alan korkeakoulutetut (YKA) on uuden aikakauden ammattiliittojen edelläkävijä. Akavalainen YKA toimii yhteiskunnallisella alalla työskentelevien, korkeakoulututkinnon suorittaneiden ja alan opiskelijoiden ammatillisena etujärjestönä. Olemme jäsenen kumppani hänen urallaan ja tuemme jäsenen kehittymistä, uramahdollisuuksia sekä oikeuksia, jotta hän voi keskittyä tekemään työtään. Liitossa on runsaat 12 000 jäsentä

YKA juhlii! Yhteiskunta-alan korkeakoulutetut täyttää tänä vuonna 70 vuotta.
Juhlavuoden aikana esittelemme joukon alan osaajia. Kampanja on alkanut osoitteessa
www.yka70.fi. #YKA70

YKA: Laadukkaasta lainvalmistelusta on pidettävä kiinni13.9.2023 03:00:00 EEST | Tiedote