Kustannusosakeyhtiö OtavaKustannusosakeyhtiö Otava

Yhteistä pikkujoulupuuhaa koko perheelle

Loppuvuoden perhehetket sopivat mainiosti kirjan ääreen rauhoittumiseen. Täyttökirjauutuuksista löytyy sopivaa puuhaa niin pienille kuin isommillekin lapsille.

Lasten oma voimakirja

Sanna Wikströmin Minun unelmakarttakirjani (Otava 2018) johdattaa tarinoiden ja kivojen tehtävien kautta lapsen tutkimaan omaa erityisyyttään.

Kirjan ydintehtävä on parantaa lapsen itsetuntoa, luottamusta ja uskoa itseen ja omiin unelmiin. Se antaa välineitä tutustua omiin tunteisiinsa – joista kaikki ovat oikeita. Kun lapsi kokee, että hänen tunteensa ovat oikeita, hän kokee itsensä oikeanlaiseksi.

“Kun lapsen itsetuntoa vahvistetaan antamalla tilaa erilaisille tunteille ja kokemuksille sekä tuomalla esiin lapsen omia vahvuuksia, supervoimia, hänestä kasvaa kokonainen. Tämä on kirja, jonka olisin itse tarvinnut lapsena ja jonka haluan myös avaavan omien lasteni elämää”, kommentoi Wikström.

Kirja on suunnattu noin 6-12-vuotiaille. Sitä voi täyttää yksin tai yhdessä aikuisen kanssa. Sanna Wikström on Hidasta elämää -hyvinvointimedian perustaja ja päätoimittaja, jonka aiemmat teokset ovat olleet myyntimenestyksiä.

Talven suloisimmat siirtokuvat

Talven suloisimmat siirtokuvat (Nemo 2018) tempaisee sinut kerralla talven riemukkaaseen ihmemaahan! Kirjan mukana tulee yli tuhat suloista siirtokuvaa, joita voi raaputtaa kirjan sivujen lisäksi vaikka joulukorttiin.

Täytä luistinrata riemukkailla lapsilla, lisää taivaalle kimmeltäviä lumihiutaleita, koristele piparkakkutalo ja suunnittele kauniita kuusenkoristeita. Voit tyylitellä jokaisen sivun mielesi mukaan.

Mukana myös värityssivuja.

Ikäsuositus 6+

Tartu kynään ja löydä piirtämisen riemu!

Piirustustaidon avain piilee siinä, että piirtää joka päivä jotakin. Jake Spicerin teos Tämä kirja opettaa sinut piirtämään (Nemo 2018) houkuttelee piilevät taiteilijanlahjat esiin. Kirjan monipuolisia harjoituksia ja oivaltavia neuvoja seuraamalla aloittelija kehittyy mestariksi ja konkari saa uusia ideoita. Vähä vähältä taitoja syvennetään aina varjostuksiin, tekstuuriin, mittasuhteisiin ja perspektiiviin saakka. Kirja toimii samalla kätevänä luonnoslehtiönä.

Ikäsuositus 12+

Arvostelukappaleet: arvostelukappale@otava.fi

Otava julkaisee Erkki Liikasen kirjan syksyllä 20196.3.2019 12:26:11 EETTiedote

Erkki Liikanen kuvaa omaelämäkerrallisessa teoksessaan Suomen polkua sodan jaloista Euroopan unioniin. Matka välirauhasopimuksesta Euroopan unionin jäseneksi vei 50 vuotta ja 100 päivää, ja se oli ihmeellinen kasvutarina. Sodan päätyttyä syntyivät suuret ikäluokat, jotka muuttivat Suomea suuresti. Liikanen kuului heistä viimeisiin. Teoksessaan Olin joukon nuorin Liikanen kuvaa myös omaa matkaansa Mikkelin Lähemäeltä Helsinkiin ja edelleen Brysseliin. Kirjassa uskonnollisessa perheessä varttuva nuori mies käy läpi koettelemuksia, löytää elämänsä rakkauden ja lähtee mukaan politiikkaan. 1970- ja 1980-luvuilla Liikanen toimii SDP:n ja valtakunnan sisäpiirissä ja nousee sen jälkeen valtiovarainministeriksi ja suurlähettilääksi Brysseliin. Muistelmat ulottuvat vuoteen 1995, jolloin Suomi liittyi Euroopan unioniin ja Liikasesta tuli ensimmäinen suomalainen komissaari. Toinen osa seurannee, kun tehtävät Euroopassa ovat päättyneet. ”Kuuluin sodanjälkeisten sukupolvien nuorimpiin, ja siksi nämä