Kustannusosakeyhtiö OtavaKustannusosakeyhtiö Otava

Yhteistä pikkujoulupuuhaa koko perheelle

Loppuvuoden perhehetket sopivat mainiosti kirjan ääreen rauhoittumiseen. Täyttökirjauutuuksista löytyy sopivaa puuhaa niin pienille kuin isommillekin lapsille.

Lasten oma voimakirja

Sanna Wikströmin Minun unelmakarttakirjani (Otava 2018) johdattaa tarinoiden ja kivojen tehtävien kautta lapsen tutkimaan omaa erityisyyttään.

Kirjan ydintehtävä on parantaa lapsen itsetuntoa, luottamusta ja uskoa itseen ja omiin unelmiin. Se antaa välineitä tutustua omiin tunteisiinsa – joista kaikki ovat oikeita. Kun lapsi kokee, että hänen tunteensa ovat oikeita, hän kokee itsensä oikeanlaiseksi.

“Kun lapsen itsetuntoa vahvistetaan antamalla tilaa erilaisille tunteille ja kokemuksille sekä tuomalla esiin lapsen omia vahvuuksia, supervoimia, hänestä kasvaa kokonainen. Tämä on kirja, jonka olisin itse tarvinnut lapsena ja jonka haluan myös avaavan omien lasteni elämää”, kommentoi Wikström.

Kirja on suunnattu noin 6-12-vuotiaille. Sitä voi täyttää yksin tai yhdessä aikuisen kanssa. Sanna Wikström on Hidasta elämää -hyvinvointimedian perustaja ja päätoimittaja, jonka aiemmat teokset ovat olleet myyntimenestyksiä.

Talven suloisimmat siirtokuvat

Talven suloisimmat siirtokuvat (Nemo 2018) tempaisee sinut kerralla talven riemukkaaseen ihmemaahan! Kirjan mukana tulee yli tuhat suloista siirtokuvaa, joita voi raaputtaa kirjan sivujen lisäksi vaikka joulukorttiin.

Täytä luistinrata riemukkailla lapsilla, lisää taivaalle kimmeltäviä lumihiutaleita, koristele piparkakkutalo ja suunnittele kauniita kuusenkoristeita. Voit tyylitellä jokaisen sivun mielesi mukaan.

Mukana myös värityssivuja.

Ikäsuositus 6+

Tartu kynään ja löydä piirtämisen riemu!

Piirustustaidon avain piilee siinä, että piirtää joka päivä jotakin. Jake Spicerin teos Tämä kirja opettaa sinut piirtämään (Nemo 2018) houkuttelee piilevät taiteilijanlahjat esiin. Kirjan monipuolisia harjoituksia ja oivaltavia neuvoja seuraamalla aloittelija kehittyy mestariksi ja konkari saa uusia ideoita. Vähä vähältä taitoja syvennetään aina varjostuksiin, tekstuuriin, mittasuhteisiin ja perspektiiviin saakka. Kirja toimii samalla kätevänä luonnoslehtiönä.

Ikäsuositus 12+

Arvostelukappaleet: arvostelukappale@otava.fi

Matematiikkako tylsää? Professori Samuli Siltasen uutuuskirja on huumorintäyteinen pläjäys arjen matemaattisista malleista20.6.2019 11:12:30 EESTTiedote

Helsingin yliopiston matematiikan professori Samuli Siltasen innostava ja yleistajuinen uutuuskirja Astu matematiikan maailmana johdattaa lukijan matematiikan saloihin. Miksi lapset kannattaa rokottaa? Korvaako tietokone taiteilijat? Kuinka tietokonepeleissä liikeradat saadaan realistisiksi? Nämä ja moni muu kysymys ratkeaa, kun astuu Samuli Siltasen mukana matemaattisten mallien mukaansatempaavaan maailmaan!

Otava julkaisee Björn Wahlroosin uuden kirjan18.6.2019 10:07:00 EESTTiedote

Otava julkaisee lokakuussa 2019 Björn Wahlroosin uuden kirjan, jossa hän tarkastelee Suomen kehitystä sodanjälkeisestä alhosta 2000-luvun vaihteen kärkimaaksi ja seurannutta vaipumista kitukasvun ikeeseen. Kirjassaan "Kuinkas tässä näin kävi? Miksi maallamme ei ole malttia vaurastua" Wahlroos varoittaa, että Suomea uhkaa juuttuminen nollakasvun noidankehään, etenkin kun ilmassa on merkkejä maailmantalouden kasvun ehtymisestä.

Maailman pakolaispäivä 20.6. nostaa esiin lapsipakolaiset17.6.2019 08:12:00 EESTTiedote

Torstaina 20.6. vietetään YK:n Maailman pakolaispäivää. Sen yhteydessä ilmestyy englantilaisen Steve Tasanen koskettava Lapsi I -romaani, joka on kaunis, kantaaottava tarina pakolaisleirin lapsista, selviytymisestä, ystävyydestä ja toivosta. Otava lahjoittaa jokaisesta kirjasta viisi euroa Pelastakaa Lapset ry:lle. Järjestön asiatuntijat ovat median haastateltavissa Maailman pakolaispäivän yhteydessä.