Yhteysalus Otavalla Kotka-Pyhtää reitillä rajoitetaan matkustajakapasiteettia koronatilanteen vuoksi (Kaakkois-Suomi)

Korona pandemian johdosta THL:n ”ohjeet joukkoliikenteelle” perusteella Suomen Saaristovarustamo Oy on päättänyt rajoittaa Otava aluksen matkustajakapasiteettia, jotta matkustamossa pystytään pitämään etäisyyttä matkustajien välillä.

Pitämällä etäisyyttä henkilöiden välillä voidaan vähentää pisaratartunnan riskiä. Mahdollisuuksien mukaan on pyrittävä siihen, että vierekkäisiä penkkejä ei täytettäisi muiden kuin samaan talouteen kuuluvien tai muuten läheisessä kontaktissa olevien kohdalla. Lisäksi suositellaan erittäin vahvasti, että kaikilla matkustajilla olisi kasvomaskit puettuna kasvoilleen koko matkan ajan.

Matkustajakapasiteetin rajoittamisella pyritään turvaamaan matkustajien terveysturvallisuus ja turvaamaan Otavan henkilökunnan toimintakyky, jotta liikenne jatkuisi keskeytyksettä pandemian kestäessä kaikkiin Kotka-Pyhtää reitin liikennealueella oleviin saariin.

Edellä mainituista syistä yhteysalus Otavan matkustajakapasiteettia rajoitetaan toistaiseksi 50 henkilöön. Asiasta on sovittu Varsinais-Suomen ELY-keskuksen kanssa, joka toimii liikenteen palvelun tilaajana.

Kokemäenjokilaakson vedenhankinnan alueellinen kehittämissuunnitelma on valmistunut (Satakunta)3.3.2021 07:00:00 EETTiedote

Kehittämissuunnitelman tavoitteena on turvata alueen vedensaanti pitkälle tulevaisuuteen ja löytää yhteistyömahdollisuudet. Tällä hetkellä Eurajoen, Harjavallan, Kokemäen, Nakkilan, Porin ja Ulvilan vesihuoltolaitosten vedenhankinta perustuu Porin Veden tekopohjavesilaitosta lukuun ottamatta pohjaveden hyödyntämiseen. Suunnitelmaratkaisun vedenhankinta perustuu tekopohjaveteen.

Hallitusohjelman ravinteiden kierrätyksen kokeiluohjelmaan haetaan kolmea teemahanketta25.2.2021 07:45:00 EETTiedote

Pääministeri Marinin hallitusohjelmassa on asetettu tavoitteeksi lisätä ravinteiden kierrätystä ja biokaasun tuotantoa ja käyttöä. Ravinteiden kierrätykseen ja biokaasun tuotannon edistämiseen liittyen Etelä-Pohjanmaan ELY-keskus avaa hankehaun kolmelle erilliselle hankkeelle: Maatalouden ravinteet ja energia käyttöön -, Turkislannan ravinteiden kierrätys - sekä Tulevaisuuden maanviljelijät -hanke. Haku on auki 24.2.2021 – 31.3.2021.

Ansökan om tre olika temaprojekt i regeringsprogrammets försöksprogram för återvinning av näringsämnen är öppen25.2.2021 07:45:00 EETTiedote

I statsminister Marins regeringsprogram ställs som mål att öka återvinningen av näringsämnen samt framställningen och användningen av biogas. NTM-centralen i Södra Österbotten öppnar projektansökan för tre olika projektformer som syftar till att främja återvinningen av näringsämnen och framställningen av biogas: Utnyttjande av näringsämnen och energi från jordbruket, Återvinning av näringsämnen ur pälsdjursgödsel och Framtidens jordbrukare. Ansökningstiden är 24.2.2021–31.3.2021.