Fonecta

Yhteystietojen haku on digitalisoitunut Suomessa nopeasti

Jaa

1,5 miljoonaa suomalaista hakee päivittäin yhteystietoja digitaalisesti. Puhelinluettelojen poistumisen jälkeen yhteystiedot löytyvät Fonecta Caller -sovelluksesta, Finder.fi- ja Fonecta.fi-palveluista.

Älypuhelimeen ladattava sovellus Fonecta Caller, on suosituin tapa hakea yhteystietoja Suomessa. Sillä hakee puhelinnumeroita, osoitteita ja palveluntarjoajia kuukausittain noin 900 000 suomalaista.

”Kolme vuotta sitten yhteystietoja, yrityksiä, nimiä ja numeroita haki digitaalisesti Fonecta Caller sovelluksesta 600 000 suomalaista kuukausittain. Tämän vuoden alussa aktiivisia kuukausikäyttäjiä Callerissa on 900 000. Käyttäjät suosittelevat sitä tuttavilleen, koska se helpottaa arkea sekä toimii nopeasti ja luotettavasti”, kertoo Fonecta Callerin tuoteomistaja Johannes Olli.

Viimeinen painettu puhelinluettelo julkaistiin maaliskuussa 2017. Puhelinluettelojen poistumisen jälkeen suomalaisten tarve etsiä puhelinnumeroita, osoitteita, aukioloaikoja, henkilöitä, yrityksiä ja palveluntarjoajia ei ole hävinnyt minnekään, vaan hakeminen on muuttunut digitaaliseksi.

Käyttäjät kiittävät sovelluksen helppoutta ja suosittelevat palvelua

Caller-sovelluksessa yhteystietoja, aukioloaikoja ja palveluita on helppo ja nopea etsiä. ”Kuka soittaa” -toiminto auttaa kätevästi tunnistamaan saapuvan puhelun, vaikkei numero olisikaan vastaanottajalla tallennettuna. Käyttäjät ovat arvostaneet myös palvelun maksuttomuutta ja mahdollisuutta yhdistää se karttapalveluihin.

Caller kulkee aina mukana, ja se koetaan arjen helpottajana, sillä sieltä löytyvät tiedot nopeasti ja luotettavasti silloinkin, kun kiireellinen tarve tulee. Palvelua myös suositellaan muille käyttäjille: sen nettosuositteluindeksi on erinomainen eli tutkimusstandardin korkeinta luokkaa.

Caller on käytössä laajasti eri-ikäisillä mutta suurimmat käyttäjäryhmät ovat 25–34-vuotiaat, 45–54-vuotiaat sekä 65+-vuotiaat. Miehet etsivät tietoja Callerista vielä naisiakin ahkerammin.

Fonecta tutki Fonecta Caller -sovelluksen käyttöä alkuvuodesta 2018.


Lisätietoja:

Johannes Olli
Tuoteomistaja, Fonecta Caller
Fonecta Oy
0407233474
johannes.olli@fonecta.com

Tietoja julkaisijasta

Fonecta
Fonecta
Televisiokatu 4, PL 202
00241 Helsinki

020 442 2020http://www.fonecta.fi

Fonecta on Suomen suurin digitaalisen myynnin ja markkinoinnin kumppani kaiken kokoisille yrityksille. Tarjoamme 50 000 yritysasiakkaallemme parhaat ratkaisut myynnin ja markkinoinnin digitalisoimiseen sekä liiketoiminnan vauhdittamiseen. Autamme yrityksiä löytämään ostavat asiakkaat verkosta nopeasti ja helposti hakukoneiden, kotisivujen ja sosiaalisen median avulla. Fonecta työllistää 650 henkilöä kuudella eri paikkakunnalla.

www.fonecta.fi/info

www.fonecta.fi/yrityksille

 

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat mediatiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Fonecta

Fonecta jatkaa LinkedIn Marketing Solutionsin ainoana kumppanina Suomessa28.3.2018 08:40Tiedote

LinkedIn uusi kumppanuussopimuksensa Fonectan kanssa. Fonecta on aloittanut LinkedIn Marketing Solutionsin kumppanina yksinoikeudella Suomessa keväällä 2016 ja jatkaa sopimuksella seuraavat kaksi vuotta. Fonecta myy LinkedInin mainosratkaisuja suomeksi suomalaisille yrityksille, jotka toimivat sekä koti- että kansainvälisillä markkinoilla. Fonecta auttaa asiakkaitaan tavoittamaan markkinointikampanjoillaan oikeat ihmiset LinkedInin sisältömarkkinoinnin sekä mainonnan kohdentamistyökaluilla. Tarkka kohdentaminen on LinkedIn-mainonnan keskeinen etu mainostajalle. LinkedInillä on maailmanlaajuisesti 546 miljoonaa käyttäjää, joista suomalaisia käyttäjiä on miljoona. Fonectan asiakkaat voivat kohdentaa kampanjansa tietyille toimialoille, tehtävänimikkeille, ikäluokille tai maantieteellisesti, esimerkiksi pääkaupunkiseudun rakennusalan yritysten päätöksentekijöille. Kumppaniyrityksenä Fonecta pystyy lisäksi tarjoamaan erityisiä räätälöityjä sekä mallinnettuja kohderyhmiä. ”Kattavan kokemukse

Fonecta sai Great Place to Work -sertifikaatin16.2.2018 11:07Tiedote

Fonecta on saanut Great Place to Work -sertifikaatin. Sertifikaatin vaatimuksena on, että vähintään seitsemän kymmenestä työntekijää sukupuolesta tai asemasta riippumatta kokee yrityksen hyväksi työpaikaksi. ”Ylitimme ensimmäistä kertaa sertifikaattiin vaadittavan rajan. Yritys on ollut suuressa murroksessa, joten olemme tehneet paljon muutostyötä ja samaan aikaan etsineet tapoja inspiroida ja motivoida työntekijöitä. Olemme käyttäneet Great Place to Work -kyselyä kehittääksemme työntekijäkokemuksen eri osa-alueita. Lisäksi olemme seuranneet työilmapiiriä kuukausittaisilla Pulssi-kyselyillä”, kertoo henkilöstöjohtaja Vesa Müller. GPTW-organisaatio palkitsee vuosittain 50 Suomen parasta työpaikkaa. Näissä palkituissa Trust Index, eli hyväksi työpaikaksi yrityksen kokevan henkilöstön määrä ylittää 80 prosentin rajan. Suomalaisen työelämän tila -tutkimuksessa keskimääräisen suomalaisen yrityksessä 55 prosenttia henkilöstöstä kokee organisaationsa hyväksi työpaikaksi. ”Meillä on vielä matk

Uusyrityskeskukset ja Fonecta koulutusyhteistyöhön13.2.2018 14:30Tiedote

Suomen Uusyrityskeskukset ja Fonecta aloittavat yhteistyön. Fonecta toimii jatkossa Uusyrityskeskusten valtakunnallisena digimarkkinoinnin koulutuskumppanina. Fonecta järjestää maksuttomia digimarkkinoinnin Digikuntoon-koulutustilaisuuksia, joiden avulla autetaan ja kannustetaan uusia sekä olemassa olevia yrityksiä löytämään parhaat ja tehokkaimmat markkinoinnin välineet ja kanavat. ”Aloittavien yrittäjien neuvonnassa mietitään aina, mistä löytyy maksavia asiakkaita ja onko niitä riittävästi kannattavaan yritystoimintaan. Sen vuoksi on tärkeää, että aloittava yrittäjä osaa hyödyntää myös kaikkia digimarkkinoinnin mahdollisuuksia”, toteaa Suomen Uusyrityskeskukset ry:n toimitusjohtaja Jari Jokilampi. Tutkimustenkin valossa moni tuore yrittäjä pitää juuri markkinointia suurimpana haasteenaan. Markkinointi nähdään jopa talousasioita ja palkkatulon varmistamista suurempana haasteena. Fonecta ja Uusyrityskeskusten yhteistyö tarjoaa yrittäjille konkreettista apua markkinoinnin haasteisiin. F

Vain yhdeksän prosenttia suomalaisyrityksistä tavoittelee nopeaa kasvua21.12.2017 09:39Tiedote

Fonectan tuoreesta tutkimuksesta selviää, että suomalaisyrityksistä 84 prosenttia suhtautuu liiketoimintansa kasvattamiseen myönteisesti. Nopeaa kasvua tavoittelee 8,7 prosenttia yrityksistä ja maltillista kasvua 44,1 prosenttia yrityksistä. 30,9 prosenttia yrityksistä sanoo kasvun olevan toivottavaa. Yrityksistä 16,1 prosenttia kertoi, ettei yrityksellä ole tarvetta kasvattaa nykyistä liiketoimintaansa. Määrä on supistunut hieman vuoden 2015 16,9 prosentista ja vuoden 2013 17,9 prosentista. Suomalaisten yritysten kasvuhalukkuus on pysynyt vuodesta 2013 lähtien hyvin samantasoisena. Myönteisesti kasvuun suhtautuvien yritysten osuus oli 83,1 prosenttia vuonna 2015 ja 82,1 prosenttia vuonna 2013. Suurista yrityksistä kasvuun suhtautuu myönteisesti 93,1 prosenttia. Pk-yrityksistä kasvuun suhtautuu myönteisesti 82,8 prosenttia. ”Tutkimuksemme tulokset kertovat positiivisesta vireestä markkinoilla ylipäätään, mutta positiivisimmin kasvuun suhtaudutaan odotetusti suurissa yrityksissä. Vuosie

Fonectalle on myönnetty selainkäyttöön perustuvaa mainontaa koskeva EDAA Trust Seal –sertifikaatti15.6.2017 10:00Tiedote

Fonecta on saanut vuoden 2016 loppupuolella ensimmäisenä suomalaisena yrityksenä käyttäytymiseen perustuvaa verkkomainontaa (Online Behavioral Advertising, OBA) koskevan, verkkomainosalan eurooppalaisen European Interactive Digital Advertising Alliance (EDAA) -järjestön myöntämän Trust Seal –sertifikaatin. Sertifikaatin myöntämisen perusteena on avoin ja läpinäkyvä sekä käyttäjien omia vaikutusmahdollisuuksia korostava selainkäyttöön perustuva mainonta.