Yhtymähallituksen katsauksessa asiakaskokemus Keusotessa
Keusoten asiakaskokemuksen parantamista ohjaa yhtymästrategia. Asiakaskokemusta johdetaan ja kehitetään usealla eri tasolla, jossa merkittävänä asukkaan kokonaisvaltaista hyvinvointia ja terveyttä edistävänä tekijänä on osallisuuden toimintakulttuuri. Asiakkaiden tarpeet, toiveet, odotukset ja kokemukset otetaan huomioon palveluita kehitettäessä muun muassa asiakaspalautetta keräämällä.
– Asiakkaiden antama palaute antaa meille tärkeää tietoa siitä, miten olemme onnistuneet perustehtävässä. Suunta on oikea, eteenpäin ja ylöspäin, kertoo yhtymähallituksen puheenjohtaja Jaakko Rainio.
Tekstiviestipalaute suosituin palautteenantotapa
Kuntayhtymä kerää asiakaspalautetta monin eri keinoin; tekstiviestein, verkkosivun kautta, fyysisten palautelaitteiden kautta, paperilomakkeilla tai keskustellen henkilöstön kanssa. Erityisesti tekstiviestipalautteiden määrä on kasvanut huimasti tämän vuoden aikana. 64 % palautteista saapuu tekstiviestikyselyn kautta, 30 % palautteista annetaan fyysisten laitteiden kautta, ja vain muutamia prosentteja verkkosivulta tai suullisesti henkilöstön kautta.
Palautteet analysoidaan ja niitä käsitellään henkilöstön kanssa. Yksikön toimintaa kehitetään palautteiden perusteella kohti asetettuja tavoitteita. Kokonaisnäkyä asiakaskokemukseen saadaan kuukausi- sekä laaturaporteilla ja osavuosikatsauksessa.
Asiakaskokemusta kuntayhtymässä mitataan nettosuositteluindeksin (NPS) avulla. Kuntayhtymän tavoite on, että NPS on tasolla 80 (0–100). Saadun palautteen perusteella yhtymän NPS-taso on tällä hetkellä 42, joista suosittelijoita on valtaosa 62,6 %, passiivisia 16,8 % ja arvostelijoita 20,5 %. Samanaikaisesti yksikkötasoisessa tarkastelussa on palveluita, joissa NPS on tavoitetasossa tai sen yli.
Asiakaskokemuksen ja asiakaspalauteen käsittely on osa kuntayhtymän laadunvalvontaa. Arvioimme palvelun ja hoidon laatua suhteessa palvelulupaukseemme ja laatutavoitteisiimme. Laatutavoitteet ohjaavat toimintaamme ja palvelujamme. Tarkoituksena on tuottaa asiakkaille heidän tarpeidensa mukaista, ennalta ehkäisevää ja mahdollisimman hyvää asiakaspalvelua.
Lisää laatujärjestelmästä
Lisää asiakaskokemuksesta
Päätöskooste yhtymähallituksen kokouksesta
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Jaakko RainioYhtymähallituksen puheenjohtaja
Puh:040 741 0911jaakko.rainio@hyvinkaa.fiPirjo Laitinen-ParkkonenKuntayhtymän johtajaYhtymäjohto
Puh:0401825797pirjo.laitinen-parkonen@keusote.fiTietoja julkaisijasta
Keski-Uudenmaan hyvinvointialue vastaa sosiaali- ja terveyspalveluista sekä pelastustoimen ja erikoissairaanhoidon järjestämisestä Hyvinkään, Järvenpään, Nurmijärven, Pornaisten, Tuusulan ja Mäntsälän alueella.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Keski-Uudenmaan hyvinvointialue (Keusote)
Keusoten aluehallitus hyväksyi tilinpäätöksen – Alijäämä katettava vuoden 2026 loppuun mennessä28.3.2024 14:09:05 EET | Tiedote
Keski-Uudenmaan hyvinvointialueen (Keusote) aluehallitus hyväksyi 26.3.2024 hyvinvointialueen vuoden 2023 tilinpäätöksen.
Palvelujen verkostosuunnitelman erillisselvitykset etenevät aluevaltuustoon27.3.2024 16:57:36 EET | Tiedote
Hyvinvointialueen palvelujen verkostosuunnitelmaan liittyvät erillisselvitykset ovat valmistuneet. Aluehallitus päätti kokouksessaan 26.3. ehdottaa, että aluevaltuusto hyväksyy erillisselvitykset.
Aluehallitus käsitteli tuottavuus- ja taloudellisuusohjelmaa – ohjelma kokoaa yhteen toiminnan tehostamisen keinot27.3.2024 10:51:47 EET | Tiedote
Keski-Uudenmaan hyvinvointialueen aluehallitus käsitteli tiistaina 26.3.24. tuottavuus- ja taloudellisuusohjelmaa.
Lähdössä matkalle? Huolehdi tarvittavista lääkityksistä ja rokotteista hyvissä ajoin26.3.2024 08:48:44 EET | Tiedote
Ulkomaille matkustavan voi matkustuskohteesta riippuen olla hyvä suojata itseään rokotuksilla. Keski-Uudenmaan hyvinvointialueen (Keusote) uusi digitaalinen matkailuterveyden esitietolomake helpottaa matkalle lähtijän yhteydenottoa Keusoten rokotuspalveluihin.
Keusote kehittänyt nuorten aikuisten kuntouttavaa asumispalvelua25.3.2024 08:10:38 EET | Tiedote
Keski-Uudenmaan hyvinvointialueen (Keusote) mielenterveys- ja päihdekuntoutujien asumispalveluyksikköön Tähkään on kehitetty nuorille aikuisille suunnattu kuntouttava asumispalvelu. Tähkässä nuoret aikuiset saavat tukea ja ohjausta asumisen taitoihin sekä arjenhallintaan psykiatrisen sairauden kanssa.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme