YKSIN LAPSEN SAANEIDEN VERTAISRYHMÄ

Odotatko yksin? Kasvatatko lasta yksin, ilman toisen vanhemman tukea? Pohditko omaa jaksamistasi? Huolettaako sinua lapsesi kysymykset toisesta vanhemmasta, joka ei ole lapsen elämässä?

Ammatillisesti ohjattu yksin lasta odottavien ja yksin lasta kasvattavien vanhempien LEIJA-ryhmä järjestetään Tukinetissa 6.4.-9.5.2021. Lämpimästi tervetuloa mukaan! Käy rekisteröitymässä Tukinetin käyttäjäksi ja ilmoittaudu mukaan ryhmään 29.3.21 mennessä lomakkeella, joka tulee näkyville teeman alle, kun olet kirjautunut sisään Tukinettiin. Osallistujat hyväksytään ryhmään hakuajan umpeuduttua.

Liitteenä mainos.

Löydät teeman täältä: https://tukinet.net/teemat/yksin-lasta-odottavien-ja-yksin-lapsen-saaneiden-leija-ryhma-kevat-2021/forum/

Lisätietoa: Marjo Meriranta tai Laura Nousiainen (etunimi.sukunimi@yvpl.fi)

Marjo Meriranta

aluekoordinaattori, Yhden Vanhemman Perheiden Liitto ry
Itä-Suomen aluetoimisto
Asemakatu 16, 70100 Kuopio

Yhden Vanhemman Perheiden Liitto on 45-vuotias lastensuojelujärjestö, jonka kohderyhmänä ovat lapsiperheet, joissa vanhempi asuu yksin lasten kanssa.  Yhden vanhemman perheitä on Suomessa 127 000.  Liito on ajanut toiminta-aikanaan elatusturvalain, yhteishuoltomahdollisuuden, vuoroasumisen sekä elatusapulaskurin.

”Aikuisten pitää kysyä kaikilta lapsilta ja nuorilta, miten menee.”17.2.2021 12:47:50 EET | Blogi

Yhden vanhemman perheiden nuoret käyttäisivät kunnan rahoja mielenterveyden tukemiseen. Nuoret ovat kunnan asukkaita ja kuntapalveluiden käyttäjiä, ja kunnan poliittisista päätöksistä suuri osa koskettaa jollain tavoin heidän elämäänsä. Lisäksi nuorilla on Lapsen oikeuksien sopimuksen nojalla oikeus tulla kuulluksi heitä koskevissa asioissa. Yhden Vanhemman Perheiden Liiton vaikuttajaryhmien nuoret ovat kolmena toimintavuonnaan nostaneet esille kuntienkin lakisääteisiin tehtäviin liittyviä teemoja ja pohtineet tapoja ottaa lasten ja nuorten mielipiteet huomioon.