Yleisö mukana rakentamassa Saaristo Areenan keskusteluja

Toukokuun lopussa Naantalissa järjestettävällä Saaristo Areenalla keskustellaan saaristosta ja veneilystä kahden päivän ajan. Kyseessä on Suomen ensimmäinen Saaristo Areena ja tapahtuma kerää jo ensimmäisellä järjestämiskerrallaan alan kovimmat asiantuntijat Naantaliin. Saaristo Areena järjestetään Naantalin Kaivohuoneella 26.-27.5.2018.

Olemme positiivisesti yllättyneitä siitä, miten innokkaasti tapahtuma on otettu vastaan. Tilausta tällaiselle saaristoon ja veneilykulttuuriin keskittyvälle yleisölle avoimelle keskustelutapahtumalle on selvästi olemassa, kertoo Areenan tuottamisesta vastaavan Active Expon toimitusjohtaja Tuomas Levanto.

Saaristo Areenan kaksipäiväinen ohjelma on jaettu niin, että lauantaina aiheena on saaristomatkailu ja sunnuntaina keskitytään enemmän veneilyturvallisuuteen. Esiintymislavalle astelevat mm.

liikenneministeri Anne Berner, Onnettomuustutkintakeskuksen johtaja Veli-Pekka Nurmi, Varsinais-Suomen maakuntajohtaja Kari Häkämies ja Finnboatin toimitusjohtaja Jarkko Pajusalo. Oman näkemyksensä saaristomatkailun edistämisestä ja myymisestä tulee kertomaan kiinteistövälittäjä Jethro Rosted. Sunnuntaina turvallisuuskeskustelussa kuullaan mm. laivaliikenteen ammattilaisten näkemyksiä turvallisesta liikkumisesta vesillä.

-Ohjelma on rakennettu varsin tiiviiksi ja esiintymislavalla tapahtuu käytännössä koko ajan jotakin. Saaristo Areena luo yhdessä samaan aikaan olevien Naantalin Venemessujen kanssa kokonaisuuden, jollaista Suomessa ei ole ennen koettu, Levanto toteaa.

Mahdollisuus seurata YLE Areenasta

Saaristo Areenan tavoitteena on saada myös yleisö osallistumaan keskusteluun. Tätä varten Areenan keskusteluaiheet tullaan avaamaan yleisön kysymyksiä ja kommentteja varten jo etukäteen tapahtuman Facebook-sivuille facebook.com/SaaristoAreena. Areenalla yleisön joukossa kiertää pehmeä mikrofonikuutio, jonka kautta sana on vapaa yleisölle. Saaristo Areenaa on mahdollisuus seurata viikonlopun aikana myös YLE Areenasta ja radiosta.

-Saaristo Areenan keskusteluja ei ole valmiiksi käsikirjoitettu vaan haluamme aidosti antaa yleisölle mahdollisuuden vaikuttaa siihen, mitä Areenalla puhutaan. Olemme saaneet jo nyt paljon ideoita ja toivomuksia Areenan ohjelmasta ja olemme näitä toiveita kuunnelleet kun olemme kutsuneet puhujavieraita, Levanto kertoo.

Tapahtumalavan ohjelman lisäksi Saaristo Areena mahdollistaa keskustelun myös kahden kesken alan asiantuntijoiden kanssa. Omilla näyttelyosastoillaan paikalla on runsas joukko matkailuyrityksiä, kuntien matkailuinfoja, viranomaisia sekä erilaisia hankkeita ja projekteja. Yleisöllä on tapahtumaan vapaa sisäänpääsy.

Saaristo Areena on Varsin Hyvä Leader -ryhmän rahoittama hanke. Euroopan maaseudun kehittämisen maatalousrahasto: Eurooppa investoi maaseutualueisiin.

Lisätiedot:

Ville Vuorio, tiedottaja, 0400 932 235

Tuomas Levanto, toimitusjohtaja, 0400-385522

Saaristo Areena, Naantalin Kaivohuoneella 26.-27.5.2018 www.saaristoareena.fi https://www.facebook.com/SaaristoAreena

Naantalin Venemessut Naantalin Vierasvenesatamassa 25.-27.5.2018 www.naantalinvenemessut.fi

Jokanaisen ja -miehen viihteellinen golf-turnauspäivä Naantalin saaristossa20.4.2018 08:20Tiedote

Varsinaisen golfkauden avautumisen kunniaksi Rymättylä Farmersgolf SPA ja Kultaranta Resort järjestävät lauantaina 5.5. Suomen ja koko maailman ensimmäisen monipeliturnauksen Naantalissa ja Rymättylässä. Turnaus alkaa klo 9.30 Kultaranta Resortissa Futisgolfilla ja jatkuu sen jälkeen Frisbeegolfilla. Lounaan jälkeen lähdetään Rymättylään pelaamaan kierros Farmersgolfia. Kaikki pelit pelataan 2-5 hengen joukkueissa ja yhteistulos ratkaisee sijoituksen. Pelit sopivat sekä oikean golfin harrastajille että myös niille, joilla ei ole mitään kokemusta golfista. Reipas mieli riittää. Pelien päätteeksi on lämmitetty savu- ja infrasauna sekä lämminvesialtaat. Päivä huipentuu Ribs- illalliseen ja palkintojenjakoon klo 18.00 Koko turnaus ruokailuineen maksaa vain EUR 55/hlö Ilmoittautumiset 27.4. mennessä info@farmersgolf.fi Lisätiedot: myyntijohtaja Tuomo Ranki, Kultaranta Resort puh 044 750 3899 isäntä Heikki Harismaa, Rymättylä Farmersgolf SPA puh 0400 520 576

Naantalin Venemessuilla yritetään Guinnessin ennätystenkirjaan13.3.2018 08:20Tiedote

Naantalin Venemessuilla yritetään tänä vuonna huimaa maailmanennätystä, kun suomalaiset extreme-tähdet Lauri Keränen ja Matias Kivisaari saapuvat Naantaliin vedenpäällä ajettavien moottoripyöriensä kanssa. Guinnessin ennätystenkirjaan on tarkoitus kirjoittaa nopeusennätys moottoripyörällä veden päällä ajossa. Tämän hetkinen epävirallinen nopeusennätys on italialaisen Luca Colombon 80 km/h.