Osuuskauppa KeskimaaOsuuskauppa Keskimaa

Yli 130 hakemusta Keskimaan Ilo auttaa -hyväntekeväisyyskohteiksi

Osuuskauppa Keskimaa toteuttaa jo neljännen kerran Ilo auttaa -hyväntekeväisyyskampanjan, jossa keskitytään keskisuomalaisille iloa ja hyvää mieltä tuottaviin konkreettisiin tekoihin. Keskimaa etsi syksyn aikana kohteita, jotka pystyvät omalla toiminnallaan auttamaan ihmisiä kohtaamaan turvallisesti toisensa. Hakemuksia tuli yli 130 taholta. Yhteistyön rakentaminen on käynnissä ja avustuskohteista päästään kertomaan tarkemmin marraskuussa.

Tänä vuonna Keskimaan Ilo auttaa -lahjoitus kohdistetaan Keski-Suomessa toimiville tahoille – järjestöille, yhdistyksille, yrityksille ja seuroille – jotka auttavat keskisuomalaisia kohtaamaan toisensa.

− Käynnistimme elokuun lopulla hyväntekeväisyyskohteiden haun, jonka kautta erilaiset yhdistykset, seurat ja järjestöt pystyivät hakemaan tukea toimintaansa. Toimintaan, jonka avulla autetaan ihmisiä kohtaamaan toisiaan näinä poikkeuksellisina aikoina. Olemme nyt käyneet kaikki yli 130 hakemusta läpi ja lähdemme nyt rakentamaan yhteistyötä valittujen tahojen kanssa, taustoittaa Ilo auttaa -hyväntekeväisyyskampanjan puuhanainen, Osuuskauppa Keskimaan viestintä- ja markkinointijohtaja Noora Luoma.

Yli 130 hakemuksen joukosta avustuskohteiksi on valikoitumassa 55 kohdetta.
− Haluamme tässä vaiheessa kiittää kaikkia hakemuksien lähettäneitä, vaikka työ on vielä kesken. Selvästikin tällaisena poikkeuksellisena koronavuotena ihmiset kaipaavat erilaisia yhdessä olemisen muotoja. Valitsimme avustuksen piiriin hyvin laajasti eri-ikäisiä ja eri elämäntilanteessa olevien ihmisten kohtaamisiin osoitettuja hakemuksia. Marraskuussa pääsemme kertomaan lisää tämän vuoden avustuskohteista, Luoma lupaa.

Edellisten vuosien tapaan tänäkin vuonna Ilo auttaa -kampanjassa lahjoitetaan yksi euro jokaista Keskimaan asiakasomistajaa kohden. Lahjoituksen kokonaissumma on 138 000 euroa. Hyväntekeväisyyskampanjan avustusyhteistyön teoista osa tulee näkyviksi jo tämän vuoden puolella ja osa jaksottuu ensi vuodelle. Tänä vuonna tapoja auttaa on monia, kuten erilaiset tapahtumat, tavaralahjoitukset, piristävät tervehdykset, yhteinen toiminta, kurssi tai laite, joka mahdollistaa yhteydenpidon läheisiin. Ilo auttaa -hyväntekeväisyyskampanja tuo ihmisiä yhteen monin eri tavoin.

Vuoden 2019 Ilo auttaa -hyväntekeväisyyskampanjassa Keskimaa tuki liikkumista ja leikkimieltä kunnostamalla leikkipuistoja sekä ulkoilureittejä Keski-Suomen alueella. Nämä kohteet ovat valmistuneet tämän syksyn aikana ja tuottavat varmasti iloa vuosiksi eteenpäin. Aiempien vuosien kampanjoihin voi käydä tutustumassa tarkemmin Ilo auttaa -sivustoilla: iloauttaa.fi.

Osuuskauppa Keskimaa on market- ja tavaratalokauppaa, matkailu- ja ravitsemiskauppaa sekä liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Olemme maakunnan markkinajohtaja kaikilla edustamillamme toimialoilla. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 632 miljoonan euron liikevaihdolla. Asiakasomistajia on yli 133 000. Keski-Suomen suurimpana yritystyönantajana työllistämme lähes 2000 keskisuomalaista.

Keskimaan työyhteisötutkimuksessa koronavuonna kaikkien aikojen paras tulos27.11.2020 08:15:00 EETTiedote

Palvelualalla historiallisen vaikeasta vuodesta huolimatta Keskimaan tuoreessa henkilöstötutkimuksessa on saavutettu kaikkien aikojen paras tulos. Ihmisten turvallisuudentunne ja työtyytyväisyys ovat säilyneet tai jopa kehittyneet haastavista olosuhteista huolimatta. Vuosittain toteutettavaan työtyytyväisyystutkimukseen vastasi lähes 1700 Keskimaan työntekijää, mikä on peräti 92,7% henkilöstöstä. Tulokset paranivat edellisestä vuodesta jopa neljä pistettä, ennätykselliselle 78,2 tasolle.

Keskimaan Ilo auttaa -hyväntekeväisyyskampanja auttaa yhteen yli 101 000 keskisuomalaista16.11.2020 09:45:00 EETTiedote

Osuuskauppa Keskimaa toteuttaa jo neljännen kerran Ilo auttaa -hyväntekeväisyyskampanjan, jossa keskitytään keskisuomalaisille iloa ja hyvää mieltä tuottaviin konkreettisiin tekoihin. Tänä syksynä Keskimaa etsi yhteistyökumppaneita, jotka pystyvät auttamaan keskisuomalaisia kohtaamaan toisensa poikkeusaikaan sopivalla tavalla. Hakemuksia tuli yli 130 taholta, joista 56 lahjoituskohteen myötä mahdollistetaan yli 101 000 keskisuomalaista kohtaamista. Lahjoituksen kokonaissumma on lähes 138 000 euroa.

Keskimaan edustajiston vaalit vuonna 2021 – ehdokkaiden liityttävä jäseniksi viimeistään tämän vuoden aikana2.11.2020 13:55:00 EETTiedote

Osuuskaupan edustajiston vaalit järjestetään joka neljäs vuosi. Seuraavat Osuuskauppa Keskimaan edustajiston vaalit pidetään syksyllä 2021. Osuuskaupan vaaleissa voi olla ehdokkaana jäsen, joka on hyväksytty osuuskaupan jäseneksi vaalivuotta edeltäneen vuoden loppuun mennessä, on maksanut osuusmaksun, on täysivaltainen ja asuu jäsenalueella.