Yli 70 % suomalaisyrityksistä uskoo sisältömarkkinoinnin mahdollisuuksiin

Sisältömarkkinointi tuntuu olevan tällä hetkellä kaikkien markkinointipäättäjien huulilla tai ainakin mielessä. Täysin turhaa hypetys ei ole, sillä jopa yli 70 % suomalaisyritysten markkinointipäättäjistä uskoo sisältömarkkinoinnin mahdollisuuksiin omassa markkinoinnissaan.

Sisältömarkkinointiin ollaan myös valmiita panostamaan: suomalaisista top1000-mainostajayrityksistä 84 % kertoo panostavansa sisältömarkkinointiin seuraavien kolmen vuoden aikana. Sisältömarkkinointi kipuaakin tässä ryhmässä lähivuosien markkinoinnin panostuskohteissa toiselle sijalle asti. Vastaavasti pk-yrityksissä sisältömarkkinointiin aikoo lähivuosina panostaa 59 % yrityksistä ja tulevien vuosien markkinoinnin panostuskohteena tämä on sijalla kolme.

Tänä vuonna sisällöntuotanto ja sisältömarkkinointi sekä ”tarinankerronnan” parantaminen nousee yritysten markkinoinnin prioriteettilistan kärkeen: top1000-mainostajayrityksissä sisältömarkkinointi on selkeä ykkönen mitä tulee kuluvan vuoden markkinoinnin panostuskohteisiin. Vastaavasti pk-yrityksissä sisältömarkkinointi on toisella sijalla.

Tulos selviää Fonectan ja Kopla Helsingin maalis-kesäkuussa 2015 toteuttamasta Markkinoinnin myytit -tutkimuksesta, jossa selvitettiin suomalaisyritysten markkinointipäättäjien mielipiteitä digitaalisesta myynnistä ja markkinoinnista sekä digi-markkinoinnin trendeistä.

”Tutkimuksemme mukaan top1000-mainostajayrityksistä yksikään ei kertonut sisältömarkkinointipanostustensa vähenevän lähivuosina. Pk-yrityksistäkin vain 2 % kertoi tarkistavansa sisältömarkkinoinnin tekemisen panostuksiaan lähivuosina. Aivan turhaan sisältömarkkinointi ei siis pyöri markkinointipäättäjien mielissä”, taustoittaa Fonectan sisältöpäällikkö Hanna Isohanni-Nikula tutkimuksen tuloksia.

Vastaajina Fonectan ja Kopla Helsingin Markkinoinnin myytit -tutkimuksessa olivat markkinoinnin ja myynnin vastuuhenkilöt sekä toimitusjohtajat, joita oli sekä top1000-mainostajayrityksistä että pk-yrityksistä, joista suurin osa työskentelee 20-99 henkilöä työllistävissä yrityksissä.

Hanna Isohanni-Nikula, sisältöpäällikkö, Fonecta

p. 040 777 4241 tai hanna.isohanni-nikula@fonecta.com