HSL Helsingin seudun liikenne

Yli miljoona joukkoliikenteen asiakasta on luonut HSL-tunnuksen

Jaa

HSL-tunnuksella voi kirjautua HSL:n digitaalisiin palveluihin, joten yli miljoona tunnuksen käyttäjää kertoo joukkoliikenteen digipalveluiden vankasta suosiosta. Jatkossa asiakkaan on mahdollista saada HSL-tunnuksen avulla yhä henkilökohtaisempia palveluita.

HSL-tunnus saavutti lokakuun puolivälissä merkittävän rajapyykin, sillä yli miljoona asiakasta on jo luonut tunnuksen itselleen.

HSL-tunnus on HSL:n digitaalisten palveluiden yhteinen käyttäjätunnus, jolla asiakas pääsee kirjautumaan omalla sähköpostiosoitteellaan ja vain yhtä salasanaa käyttämällä useisiin HSL:n palveluihin.

HSL-tunnuksen käyttäjä voi esimerkiksi ladata HSL-korttia verkossa, ostaa kausilipuja HSL-sovelluksella, tilata haluamiensa linjojen poikkeustiedotteet ja uutiset sähköpostiinsa, ostaa kaupunkipyörien käyttöoikeutta sekä kommentoida hsl.fi:n sisältöjä.

HSL-tunnus tuli nykymuodossaan käyttöön keväällä 2015. ”Miljoonan käyttäjän rajan
ylittyminen kertoo digitaalisten palveluidemme vahvasta suosiosta”, johtava konseptin omistaja Niko Tynkkynen HSL:stä sanoo. ”Tunnuksen suosiota on lisännyt HSL-sovelluksen käyttöönotto, ja viimeisin kasvusysäys on tullut HSL-korttipalvelun myötä.”

Lähes puolet HSL-sovelluksen käyttäjistä käyttää HSL-tunnusta

HSL-sovellus löytyy jo yli kahdelta miljoonalta käyttäjältä, joista lähes puolet käyttää myös HSL-tunnusta. ”HSL-sovelluksen käyttäjämäärä on edelleen kasvussa. Korona on entisestään siirtänyt asiakkaitamme fyysisistä kanavista digitaalisiin eli HSL-sovellukseen ja nettilataukseen”, osastonjohtaja Mari Flink HSL:stä kertoo.

”Kehityssuunta on hyvä, koska näissä kanavissa lipunosto ja asiointi tapahtuu ilman lähikontakteja ja kosketuksia hygieenisesti ja turvallisesti. Myös matkan aikana digituotteella voi matkustaa ilman lippulaitteiden käsittelyä.”

HSL-tunnus mahdollistaa jatkossa entistä henkilökohtaisemmat digitaaliset palvelut

HSL:n verkkopalvelut uudistuvat syksyn aikana. Uusilla verkkosivuilla asiakas voi tunnuksen avulla saada entistä henkilökohtaisempia palveluja.

”Kun asiakkaamme kirjautuu sisään HSL-tunnuksella, hän esimerkiksi saa kohdennettua tietoa suosikkilinjojensa poikkeusreiteistä ja osa nettisivujemme sisällöstä sekä Reittiopas räätälöityvät hänen tarpeittensa mukaan”, Niko Tynkkynen sanoo.

”Jokaisella asiakkaallamme on yksilölliset liikkumisen tarpeet. Tavoitteemme on jatkossa vastata näihin tarpeisiin entistä paremmin kaikkia digitaalisia kanaviamme käyttäen”.

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Johtava konseptin omistaja Niko Tynkkynen, HSL, puh. 040 718 5957

Kuvat

Tietoja julkaisijasta

HSL Helsingin seudun liikenne
HSL Helsingin seudun liikenne
Opastinsilta 6 A
00520 Helsinki

09 4766 4444http://www.hsl.fi

HSL Helsingin seudun liikenne vastaa seudun joukkoliikenteen suunnittelusta ja tilaamisesta sekä Helsingin seudun liikennejärjestelmäsuunnitelman laatimisesta. Kuntayhtymässä on 390 työntekijää ja liikevaihto noin 700 milj. euroa vuodessa. HSL:n järjestämässä liikenteessä tehdään vuosittain yli 370 miljoonaa matkaa, mikä on 66 % kaikista Suomen joukkoliikennematkoista. Yhteystietoja medialle: www.hsl.fi/viestinta

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat mediatiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta HSL Helsingin seudun liikenne

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme