Kiffel

Yli puolet työntekijöistä sanoo, että työpaikan siisteys vaikuttaa työtehoon - vaikutus jopa 25 %

Työpaikkojen siisteydellä on vaikutusta työn tekoon, mielialaan sekä työntekijöiden keskinäisiin suhteisiin. Tämä kävi ilmi siivousyritys Kiffelin tekemästä kyselystä, johon vastasi 83 työntekijää ja yrittäjää eri alojen yrityksistä. Siisteyden merkitys ilmapiiriin ei siis todellakaan rajoitu pelkästään kotioloihin.

Yli puolet vastaajista, eli 52 % katsoi, että työpaikan siisteys vaikuttaa työtehoon. 14 % arvioi, että siistit työtilat lisäävät työtehoa jopa yli 10 %! Kun samaan aikaan 9 % arvioi duunipaikkansa sikolättimäisyyden laskevan tehoa 10- 15 %, saadaan yhtälöksi jopa 25 % ero työtehossa!

Enemmän kuin neljä viidestä kertoi, että omalla työpaikalla käy siivooaja. Enemmistö heistä oli melko tyytyväisiä siivouksen tasoon.Heidän siivoojistaan valtaosa otti vastaan myös korjausehdotuksia ja vei ne eteenpäin. Kuitenkin lähes 15 % heistä ei ollut tyytyäväisiä siivouksen tasoon. Ei siis ole aivan sama kuka siellä konttorilla käy luutuamassa.

Tietysti myös oman väen käytöksellä on merkitystä työpaikan siisteyteen. 8 % arvioi, että heillä työkaverit käyttäytyvät kuin siat lätissä. Onneksi monella työpaikalla kuitenkin pidetään yhdessä paikat siistinä. Tästä huolimatta peräti 20 % vastaajista kertoi, että siivottomuus aiheuttaa riitoja ainakin silloin tällöin ja 25 % ärsyyntyy työpaikan sotkuisuudesta joka viikko.

Kyselyn perusteella voi siis todeta, että työpaikan siisteys vaikuttaa moneen asiaan. Harva sitä, joka päivä miettii, mutta puhtaammassa työympäristössä hommmat sujuvat ja koko työyhteisö voi paremmin.  Kiffel haluaa omalta osaltaan parantaa työpaikkojen siisteyttä ja viihtyvyyttä.

Kyselyn tehneen siivousyritys Kiffel Oy:n omistaja ja toimitusjohtaja Jenni Parpala on yllättynyt kyselyn tuloksista.
- Itse siisteydestä pitävänä ja yrityssiivouksiakin tekevänä vahva aavistus tällaisesta on toki ollut, mutta kyllä näin suuret luvut yllättivät. Itse yrittäjänä mietin työtehon lisäksi sitä hukkaa, joka yritysjohdolle tulee, kun täytyy selvitellä siivousasioita ja siivottomuudesta syntyviä riitoja ja tehottomuutta. Johtajalla olisi kyllä varmasti muutakin käyttöä sille ajalle, Parpala sanoo.

Kysely toteutettiin verkkokyselynä vuoden vaihteen molemmin puolin. Kyselyn toteutti Oy TuloksenTuplausToimisto Ab.

Vaasassa pääpaikkaansa pitävä Kiffel Oy on kolmen vuoden aikana saavuttanut merkittävän jalansijan alueella ja viime syksynä yritys laajensi toimintaansa Saariselälle. Perustaja ja toimitusjohtaja Jenni Parpala on ollut paljon julkisuudessa mm. sen vuoksi, että hän lupaa maksaa työntekijöilleen alan parasta palkkaa.

Jenni Parpala
jenni.parpala@kiffel.fi
www.kiffel.fi/toimistosiivouskysely-2018
www.kiffel.fi

Kiffel
Moreenikuja 1 A 4
65300 Vaasa

Kiffel on nuori ja ennakkoluuloton siivousyritys, joka haluaa olla edelläkävijä koko siivousalalla. Haluamme tehdä asiakkaidemme elämästä helpompaa ja lupaammekin puolittaa heidän parisuhderiitansa. (Tiesitkö muuten, että 45 % parisuhteessa olevista nahistelee jatkuvasti kodin siivouksesta!)

Yritykseni sai alkunsa 2013 Nuori Yrittäjyys -ohjelmasta, joka huipentui Paras myyjä- ja Paras palvelu -palkintoon. Siitä lähtien olen vienyt yritystäni eteenpäin. Haluan Kiffelin olevan edelläkävijä siivousalalla. Me olemme se häirikköfirma, joka tekee asiat aivan toisella tavalla kuin ollaan totuttu.

Haluan laajentaa yritystäni muualle Suomeen ja armon aikaa olen antanut itselleni kaksi vuotta, ennen vuotta 2019 Kiffelillä on toimipiste Helsingissä, Oulussa, Tampereella tai Jyväskylässä. Ja oikein kuin ruvetaan sitä Lapin Hulluutta kaivelemaan niin miksipä sitä ainoastaan Suomessa luutuamaan, kyllä sitä Suomen rajojen ulkopuolellakin riidellään imuroimisesta!

Meillä Kiffelissä siivous on enemmän kuin siivousta, se on työtä mistä ”paskaduuni” termi on kaukana. Haluan luoda sellaisen yrityksen jossa työskentelystä ollaan ylpeitä. Vielä jonain päivänä Kiffelistä tulee sana joka tarkoittaa alan työntekijöille: työpaikka missä työn voi tehdä hyvin ja ajan kanssa, paras palkka, työpaikka jossa minulla ja ajatuksillani on merkitystä, innostava työilmapiiri.

Siivousalalla voittaa se firma jolla on parhaat tekijät, sen takia tämä asia on minulle tärkeä. Toki olen vielä nuori ja yritykseni on nuori. Jos nyt ihan rehellisiä ollaan niin voidaan käyttää sanaa Junnari mitä molempiin tulee. Mutta jostaki se on lähettävä liikkeelle ja me lähettiin jo eilen!

Täältä tullaan Vaasa, Suomi ja koko muu maailma!

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi