Yli tuhannen kilometrin työmatkapyöräily onnistui vain neljässä päivässä

Vantaalainen Jukka Sinda pyöräili tällä viikolla yli tuhannen kilometrin mittaisen työmatkan Helsingistä Taivalkoskelle vain neljässä päivässä. Tempauksen tarkoitus oli kannustaa ihmisiä valitsemaan erilaisia tapoja työmatkojen kulkemiseen arjessa.

Jukka Sinda

DNA:n some-asiakaspalvelun vetäjä Jukka Sinda pyöräili 23.–26.4. Helsingistä Taivalkoskelle Hämeenlinnan, Lahden, Jyväskylän ja Pietarsaaren kautta. Matkaa kertyi tarkalleen 1 071 kilometriä, eli keskimäärin 268 kilometriä päivässä. Perille Jukka saapui etuajassa jo myöhään torstai-iltana ja ehti näin suunnitellusti perjantain klo 10 palaveriin Taivalkosken toimistolle.

Matkan varrella Jukka pystyi myös hoitamaan työasioitaan, eli tervehtimään tiimiläisiään ja työkavereitaan DNA:n kaikissa asiakaspalvelutoimipisteissä ja raportoimaan matkan kulusta sosiaalisen median kanaviin.

– Toisen päivän 290 kilometrin mittainen pyöräilypäivä Keski-Suomen mäkisissä maastoissa ja sateisessa kelissä oli kova sekä fyysisesti että henkisesti. Työkavereiden tsemppaus auttoi eteenpäin ja toki myös matkan varrella kollegoiden ystävällisesti tarjoamat useat pizzakahvit, Jukka kertoo.

Viimeinen etappi Haapavedeltä Taivalkoskelle sujui arvioitua nopeammin.

– Tiet olivat sulat ja routavaurioita oli yllättävän vähän. Ihan oli ilo polkea! Iltaa kohti alkoi sade, joten piti olla tarkkana mahdollisen tien jäätymisen suhteen, Jukka selventää.

Jukalle työmatkapyöräily on aina ollut aikatauluista vapaa, terveellinen ja ympäristöystävällinen tapa kulkea. Koko DNA onkin tänä kesänä mukana Punaisen Ristin Ketjureaktiossa, jossa poljetaan rahaa hyväntekeväisyyteen.

– Moni on kysynyt, että mitä järkeä on polkea tuhannen kilometrin työmatka. Eihän siinä mitään järkeä olekaan, sillä yleensä hyödynnämme töissä etäkokoustamisen mahdollisuuksia. Tällä tempauksella halusin todistaa, että työmatkapyöräily on tahdosta kiinni ja monella meistä on kuitenkin mahdollisuus suoriutua työmatkoista muutenkin kuin autolla tai julkisilla.

Tonnin työmatka sujui ilman suurempia kommelluksia. Erikoisin takaisku oli eväänä olleessa pullapitkossa piileskellyt kova yllätys.

– Hampaasta taisi lohjeta palanen, joten kylmä viima tuntui ikävältä hampaaseen. Onneksi matka meni muuten hyvin ja turvallisesti, Jukka päättää.

Lisää tietoa:

Jukka Sinda

DNA Oyj on suomalainen tietoliikennekonserni, joka tarjoaa yhteydenpitoon, viihtymiseen ja työntekoon laadukkaita puhe, data- ja tv-palveluita. DNA on Suomen suurin kaapelioperaattori ja johtava maksu-tv-toimija sekä kaapeli- että antenniverkossa. Yritysten osalta DNA näkee keskeisenä kasvualueena ajasta ja paikasta riippumattoman uuden työn, joka mahdollistuu älykkäillä päätelaitteilla, monipuolisilla viestintäpalveluilla ja nopeilla yhteyksillä. DNA:n liikevaihto vuonna 2017 oli 886 miljoonaa euroa ja liiketulos 124 miljoonaa euroa. DNA:lla on yli 3,9 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Konserniin kuuluu myös DNA Kauppa, Suomen laajin matkapuhelimia myyvä myymäläketju. DNA:n osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi ja Facebookissa.

DNA's backbone network being upgraded to 5G4.5.2018 10:00Tiedote

DNA's backbone network capacity and programmability are being raised to a new level. The production capacity of DNA's backbone and regional networks will rise to 5G network-level once the work is complete. The work, which has already begun, forms part of DNA's preparations for the 5G era, but will also immediately benefit mobile and fixed network customers, even before 5G networks arrive. Record-breaking data transmission volumes have once again been achieved on DNA networks, and the volumes are still growing.

DNA:n runkoverkko nostetaan 5G-valmiuteen4.5.2018 10:00Tiedote

DNA:n runkoverkon kapasiteetti ja ohjelmointikyvykkyys nostetaan uudelle tasolle. Töiden valmistuttua DNA:n runko- ja alueverkkojen tuotantoteho kasvaa 5G-verkon vaatimusten tasolle. Jo aloitetut työt ovat osa DNA:n valmistautumista 5G-aikakauteen, mutta ne hyödyttävät matkaviestin- ja kiinteän verkon asiakkaita myös välittömästi, jo ennen 5G-verkkoja, sillä dataliikenne DNA:n verkoissa on kasvanut jälleen uuteen ennätykseen ja kasvaa edelleen.