Ympäristöhuoltoalan yritys Remeo vahvistaa palveluverkostoaan Etelä-Pohjanmaalla

Ympäristöhuoltoalan yritys Remeo Oy ostaa 2.10.2017 päivätyllä kauppasopimuksella Härmän Jätepalvelu Oy:n liiketoiminnan ja vahvistaa siten palveluverkostoaan Etelä-Pohjanmaalla.

Härmän Jätepalvelu Oy on vuonna 1984 perustettu perheyritys, joka toimii Kauhavalla ja sen lähiympäristössä.

”Olemme erittäin tyytyväisiä siihen, että uusi omistajamme on Remeo Oy tässä tilanteessa, jossa suvustamme ei löytynyt toiminnalle jatkajaa. Liiketoiminnan myyminen Remeolle oli luonnollinen ratkaisu, sillä olemme tehneet Remeon kanssa jo pitkään yhteistyötä”, toteaa Härmän Jätepalvelu Oy:n toimitusjohtaja Eero Kuronen.

”Yrityksen liiketoiminta on vankalla pohjalla ja yrityksellä on hyvä maine asiakkaiden keskuudessa. Liiketoimintakaupalla Remeo vankistaa paikallista toimintaansa ja pystyy näin ollen tarjoamaan tasokkaita ja kustannustehokkaita palveluja kotitalouksille ja paikallisille yrityksille”, sanoo Remeo Oy:n toimitusjohtaja Jorma Kangas.

Härmän Jätepalvelu Oy:n tarjoamat palvelut jatkuvat entisen mukaisesti Remeon operoimina ja henkilökunta siirtyy Remeon palvelukseen vanhoina työntekijöinä. Ostettu liiketoiminta yhdistetään Remeon Seinäjoen yksikköön.

Lisätiedot:

Toimitusjohtaja Jorma Kangas, Remeo Oy, puh. 044 781 9111, jorma.kangas@remeo.fi
Aluejohtaja Eino Antila, Remeo Oy, puh. 0400 661 799, eino.antila@remeo.fi
Toimitusjohtaja Eero Kuronen, Härmän Jätepalvelu Oy, puh. 045 329 6674, eero.kuronen@rientolanloma.net

Remeo Oy on valtakunnallinen ympäristöhuoltoalan yritys. Yhdessä asiakkaidemme kanssa kehitämme uusia ratkaisuja, joilla eilisen roskat palautetaan hyötykäyttöön, huomisen raaka-aineiksi. Työllistämme 330 ammattilaista 14 paikkakunnalla ja kahdeksassa kierrätys- ja hyötykäyttömateriaaleja käsittelevässä laitoksessa. Liikevaihtomme vuonna 2016 oli noin 74 miljoonaa euroa. remeo.fi

SOL aloitti tekstiilikierrätyksen pesuloissaan21.6.2016 13:59Tiedote

SOL Pesulapalvelut lähti pilotoimaan tekstiilikierrätystä kahdessa pesulassaan huhtikuussa, ja nyt pilotista on saatu ensimmäiset tulokset. Tekstiilikierrätys pohjaa VTT:n Tekstiilien kiertotalous -hankkeeseen, joka ensimmäisenä maailmassa mahdollistaa selluloosa-pohjaisten puuvillakankaiden kierrätyksen ilman myrkyllisiä kemikaaleja tai uusia raaka-aineita. Pilotissa mukana oleviin Itäkeskuksen ja Hakaniemen toimipisteisiin voi palauttaa kaikenlaiset tekstiilit, vyöt, kengät ja laukut. Tekstiilikierrätyksen on organisoinut ympäristöhuoltoalan yritys SUEZ Suomi.

Länsisuomalaiset yritykset tunnistavat heikosti kiertotalouden hyötyjä13.5.2016 10:00Tiedote

Länsisuomalaiset yritykset tunnistavat kiertotalouden hyödyt toiminnalleen muuta maata heikommin. Yli neljännes länsisuomalaisista yrityksistä myös pitää kiertotaloutta yrityksen kannalta epäoleellisena tai niin uutena asiana, ettei ole vielä tutkinut sen mahdollisuuksia. Merkittävä ero on myös suhteessa ympäristöjärjestelmiin: vain 43 prosenttia länsisuomalaisista yrityksistä noudatti jotain yleisesti tunnettua ympäristöjärjestelmää. Tiedot käyvät ilmi ympäristöhuoltoalan yritys SUEZ Suomen kyselytutkimuksesta, jossa suomalaisten yritysten ympäristöasioista päättäviltä henkilöiltä kyseltiin kiertotaloudesta ja jätehuollon ratkaisuista.

Tuoreen tutkimuksen mukaan yritykset ymmärtävät kiertotalouden hyödyt Suomessa12.4.2016 09:33Tiedote

LEHDISTÖTIEDOTE 12.4.2016. Yritykset ovat Suomessa valveutuneita kiertotalouden hyödyntäjiä, ja ne myös tunnistavat materiaalikierrätyksen hyödyt yhteiskuntavastuun ja imagon kannalta. Parhaiksi tavoiksi oman jätehuoltonsa tehostamiseksi yritykset näkevät jätteiden syntypaikkalajittelun ja materiaalikierrätyksen lisäämisen sekä jätteen synnyn ehkäisyn. Tiedot käyvät ilmi ympäristöhuoltoalan yritys SUEZ Suomen kyselytutkimuksesta, jossa suomalaisten yritysten ympäristöasioista päättäviltä henkilöiltä kyseltiin kiertotaloudesta ja jätehuollon ratkaisuista.