DS Smith

Ympäristön huomioiva tuote pakattuna ympäristön huomioiden

Jaa

Leikkikaluja sokeriruo'osta pakkauksissa, jotka ovat peräisin ruotsalaisista metsistä. Näin Dantoy edistää kestävää kehitystä.

– Yrityksessämme kestävä kehitys on hyvin tärkeässä asemassa, Dantoyn Creative Manager Anette Joy kertoo. Leikkikaluvalmistajana tehtävämme on osaltamme taata kestävä tulevaisuus sekä lapsille että aikuisille. Sokeriruo'osta valmistettuja leikkikaluja tuottamalla voimme varmistaa, että tuotteet voidaan kierrättää tehokkaasti.

Biomuovin tuotanto on hyväksi myös ympäristön kannalta. Biomuovin raaka-aine sokeriruoko absorboi kasvaessaan ilmasta hiilidioksidia ja vaikuttaa siten kasvihuoneilmiöön vähentävästi. Biomuovin valmistuksessa CO2-tasapaino on positiivinen koko prosessissa aina kasvista valmiiseen biomuoviin asti. Jokainen valmistettu kilo biomuovia tarkoittaa 3,09 kg vähemmän hiilidioksidia ilmakehässä.

Ruskea aaltopahvi uutuutena

Dantoylle on tärkeää tuotannon ympäristövaikutukset alusta loppuun. Siksi yritykselle oli luontevaa miettiä uudelleen pakkausratkaisuja uudelle kestävälle leikkikalusarjalle, ja tässä suhteessa Anette Joy ei ole valmis kompromisseihin.

– Halusimme pakkauksen, joka kertoo, kuinka arvostamme ympäristöä säästäviä materiaaleja, hän selittää. Pakkausten kehittämisessä Dantoy on tehnyt yhteistyötä DS Smithin kanssa. Tehtävänä on ollut luoda uusi pakkaus – pakkaus, jossa ei ole keskitytty vain ympäristöön ja lapsiin, vaan joka olisi samalla kaunis ja kiinnostava ja houkuttelisi ympäristötietoisia kuluttajia.

Dantoyn lahjakkaat ja luovat suunnittelijat olivat tarkkaan miettineet pakkausta ennen kääntymistään DS Smith ammattitaitoisen henkilöstön puoleen. Dantoyn ja DS Smithin välillä yhteistyö oli jo tuttua, minkä ansiosta uuden pakkauksen kehittäminen tapahtui kivuttomasti. Dantoyn tehtyä pohjatyöt perusteellisesti saattoi DS Smith hypätä mukaan projektiin hienosäätämään suunnitelmia pakkausten eri osatekijöiden, kuten aaltopahvilajien ja painomenetelmien, asiantuntijana. Tuloksena syntyi ruskeasta FSC-sertifioidusta aaltopahvista kokonainen sarja pakkauksia, jotka ovat korkealaatuisia ja joissa on tasainen painopinta, joka mahdollistaa vesipohjaisen ja ympäristöystävällisen fleksopainatuksen suoraan pintaan.

Tavanomainen leikkikalupakkausten yksityiskohta eli muovinen ikkuna on jätetty pois. Tämä mahdollistaa sen, että lapset ja vanhemmat voivat tunnustella tuotetta kaupassa ennen ostamista.

– Yhdessä olemme saaneet aikaan erinomaisen ratkaisun, Anette Joy sanoo. Pakkaus on ympäristöystävällinen, kuvastaa itse tuotetta, puhuttelee ympäristötietoisia kuluttajia ja vetoaa lapsiin.

Tuotepakkauksen lisäksi suunniteltiin tarjotin, jolle menee 8 tuotetta (kaksi neljän tuotteen kerrosta) ja siihen sopiva kansi. Tarjottimet voidaan nostaa kaupoissa suoraan hyllyille, ja ne on siten osa kokonaisuutta, jonka Dantoy voi nyt lähettää suoraan jakelijoilleen kaikkialle Eurooppaan.

– Toimimme nyt siten, että pakkaukset viestivät omasta asenteestamme, ja asiakkaamme ja kuluttajat arvostavat ratkaisuamme ja peräänkuuluttavat laatua. Uusien pakkausten avulla saamme kauniita kokonaisuuksia hyllyille, ja ne on myös helppo pinota myymälässä kiinnostusta herättävästi myyntitelineisiin uuden pakkauksen ansiosta, sanoo Anette Joy.

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Kuvat

Tietoja julkaisijasta

DS Smith on maailmanlaajuisesti toimiva johtava kestävän kehityksen mukaisten aaltopahvista valmistettavien pakkausten suunnittelija ja valmistaja, tukenaan kierrätys- ja paperinvalmistustoiminnot. Yrityksen pääkonttori on Lontoossa, se on FTSE 100 -listattu ja toimii 34 maassa työllistäen noin 30 000 ammattilaista. Yritys on merkittävä tekijä verkkokauppaliiketoiminnan, kuluttajatuotteiden, vähittäiskaupan ja teollisuuden toimitusketjuissa. Sen olemassaolon tarkoitus kiteytyy lauseeseen ‘Redefining Packaging for a Changing World’ ja Now and Next -kestävän kehityksen strategiallaan se on sitoutunut johtamaan muutosta kohti kiertotalouden mukaista toimintaa tuottaen ratkaisuja, joiden avulla voidaan vähentää kertakäyttöistä muovia, pienentää toimitusketjujen hiilidioksidipäästöjä ja parantaa kierrätystä. DS Smith on Ellen MacArthur säätiön strateginen kumppani. DS Smithin juuret ovat vuodessa 1940, jolloin Smithin perhe perusti yrityksen. Suomessa juuret ulottuvat jo vuoteen 1911 Tampereelle ollen Suomen ensimmäinen aaltopahvia valmistava yritys. Toimimme nyt kuudella paikkakunnalla Suomessa (Tampere, Nummela, Turku, Akaa, Kuopio ja Ii).

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat mediatiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta DS Smith

Miksi eurooppalainen tapa ostaa ei ole koskaan enää samanlainen kuin ennen Covid-19 -pandemiaa15.12.2020 07:30:00 EET | Uutinen

Tutkimuksen mukaan säännöllinen asiointi kaupoissa ei ole enää samanlaista kuin ennen pandemian tuomia rajoituksia, sillä rajoitukset ovat muuttaneet eurooppalaisten ostotottumuksia (* Verkkokaupan vallankumous Tulosten valossa näyttää vahvasti, että Covid-19 on aloittamassa kuluttajakäyttäytymisen uuden aikakauden, jossa valtaosa eurooppalaisista aikoo pitäytyä uusissa verkko-ostamisen tavoissaan. Tämän myötä joulumarkkinalle 2020 on odotettavissa jopa 224 miljoonaa verkkokauppapakkausta aiempaa enemmän. (** Vähittäiskauppiaat ovat voineet huomata verkkokaupan kasvun jo pandemian ensimmäisen aallon aikana keväällä 2020. Jopa 64 % eurooppalaisista on myöntänyt käyttäneensä verkkokauppaa aiempaa enemmän. Näyttää siltä, että nopea muutos verkkokaupan osalta on tullut jäädäkseen, sillä 89 % vastaajista on sanonut, että he aikovat jatkaa verkkokaupan asiakkaina, vaikka tilanne koronaviruksen osalta helpottaisikin. Jopa 91 % eurooppalaisista kuluttajista kokee ostamisen verkosta luotettavak

DS Smith tukee Hyvä Joulumieli -keräystä7.12.2020 08:30:00 EET | Uutinen

Yhteiskunnassamme on joukossa haavoittuvaisia ja tukea tarvitsevia, joiden elämässä avun merkitys korostuu. Hyvä Joulumieli -keräys on Mannerheimin Lastensuojeluliiton ja Suomen Punaisen Ristin sekä Ylen toteuttama keräys kotimaan vähävaraisten lapsiperheiden hyväksi. Keräyksellä hankitaan vähävaraisille lapsiperheille ruokalahjakortteja, joilla he voivat ostaa ruokaa joulupöytään. DS Smithille vastuullisuus on osa sen liiketoimintaa. Siksi DS Smith haluaa osaltaan mahdollistaa vähävaraisille lapsiperheille mahdollisuuden nauttia joulun tunnelmasta ja yhdessä olosta yhteisen ruokapöydän ääressä myös tänä vuonna – jolloin ajat ovat olleet hyvin haastavia monella tavalla.Keräykseen osallistuminen on ollut yrityksellemme jo pitkä perinne, josta olemme halunneet pitää kiinni. ”Jos voimme osallistumalla keräykseen mahdollistaa osaltamme, että jouluna perheiden isät ja äidit voivat jättää huolet taka-alalle ja nauttia jouluun kuuluvista tuoksuista ja jouluruuista perheiden kanssa, koemme teh

DS Smith toteutti Nokian Panimo Oy:n joulukalenterin18.11.2020 07:30:00 EET | Uutinen

Suomalaiseen kulttuuriin ovat kuuluneet joulukalenterit, joista avataan luukkuja joko ensimmäisestä adventista tai joulukuun ensimmäisestä päivästä alkaen aina jouluun saakka. Kalenterit ovat olleet perinteisesti ensin kuvakalentereita ja sittemmin tavara- ja suklaakalentereita. Kohderyhmänä kalentereilla on ollut tavallisesti lapset ja nuoret. Tähänkin on nähty muutos viime vuosien aikana. Yksi muutokseen mukaan lähtenyt kotimainen toimija on Nokian Panimo, jonka ansiosta joulun odotus on esimerkiksi oluenystäville entistä mukavampaa. Uusi DS Smithin Nokian Panimolle toteuttama olutjoulukalenteri on upea tarinallinen ratkaisu, sillä jokaisesta luukusta paljastuu tarinan uusi askel. Kalenteri myydään tyhjänä, joten kuluttaja voi täyttää sen haluamillaan tuotteilla – mahtavalla Nokian Panimon oluella tai vaikka sekoituksella erilaisia, eri panimoiden oluita tai muita juomia, syötäviä herkkuja tai jotain muuta, joka avaajan mieltä piristää. Kalenteri on kokonaan aaltopahvia, joten se pit

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme