GreenStar

Ympäristöystävällinen Hotel GreenStar® avaa kesällä Jyväskylässä

Ympäristöystävällisen GreenStar® Hotel-konseptin toinen hotelli avautuu Jyväskylässä kesällä 2018. Ketjuhotelliksi laajentuvalla GreenStarilla on samaan aikaan käynnissä pitkällä olevia neuvotteluja uusien hotellien avaamisesta useissa kaupungeissa. Ketjun ensimmäinen hotelli on toiminut Joensuuhussa vuodesta 2008.

GreenStarin tavoitteena on rakentaa ensi vaiheessa Suomeen noin 10 hotellin ketju. Hotellien toiminnassa painottuvat kestävä kehitys ja tehokkuus.

Jyväskylän hotellirakennuksessa on 107 huonetta ja 321 vuodepaikkaa. Rakennuksen omistaa KAKS - Kunnallisalan kehittämissäätiö, joka vastaa rakennuksen saneerauksesta. Pääurakoitsija ja hankevastaava on Are. Yhteenlaskettuna GreenStar Hotelsin investoinnin kanssa hankkeen arvo on noin 4 miljoonaa euroa.

Toisen polven hotelliyrittäjä Kristian Ikonen on luonut Hotel GreenStar® -konseptin yhdessä perheensä kanssa. Vuonna 2015 yritykseen tuli mukaan matkailualan sijoittaja Nordia Rahasto Oy.

“Hanke on sujunut kaikkien toimijoiden kanssa erittäin hyvässä yhteistyön hengessä ja sovittujen aikataulujen mukaisesti. Hotelli on suunnitellusti auki kesän suurtapahtumissa”, kertoo toimitusjohtaja Kristian Ikonen.

Hotellin työntekijöiden haku rekrykoulutukseen on parhaillaan käynnissä. Hotelliin palkataan kahdeksan työntekijää. Siivous- ja huoltopalvelut ostetaan GreenStarin toimintamallin mukaisesti paikkkakunnalla toimivilta palveluntuottajilta.

Hotelli sijoittuu Jyväskylässä entiseen toimistorakennukseen Heikinkadulle, lähelle matkakeskusta. GreenStar painottaa toiminnassaan ympäristöystävällistä ja kustannustehokasta palvelua. 1-3 henkilölle sopivien huoneiden hintataso pyritään pitämään kaupunkien yleistä tasoa alhaisempana ja hinta on sama henkilömäärästä riippumatta.

Ympäristöystävällisiä ratkaisuja mitataan jatkuvasti. Joensuun hotellissa vedenkulutus on on noin puolet hotellien keskimääräisestä kulutuksesta, noin 100 litraa henkilöä ja vuorokautta kohden. Myös energiankulutus on ollut noin viidenneksen alhaisempaa kuin hotellien kulutus keskimäärin.

Lisätietoja:

Toimitusjohtaja Kristian Ikonen, GreenStar Hotels Oy

050 522 2000, kristian.ikonen@greenstar.fi

Yhteyshenkilöt

Toimitusjohtaja Kristian Ikonen, GreenStar Hotels Oy, 050 522 2000, kristian.ikonen@greenstar.fi
Liiketoimintajohtaja Marjo Tenhunen, GreenStar Hotels Oy, 050 301 8998, marjo.tenhunen@greenstar.fi

GreenStar
Torikatu 16
80100 Joensuu

050 522 2000http://www.greenstar.fi

GreenStar on kasvava hotelliketju, jonka ensimmäinen hotelli toimii Joensuussa. Toinen hotelli avautuu Jyväskylässä kesällä 2018. Ympäristömyönteisellä GreenStarilla on hyväksytty uusien, tiukempien kriteereiden mukainen Joutsenmerkki. Yritys tekee tiivistä yhteistyötä ENO-ympäristöverkkokoulun ja Unescon MAB:in kanssa.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta GreenStar