Messukeskus

Yrittäjyyden muutos ja merkitys puheenaiheena markkinointipäättäjien tapahtumakokonaisuudessa

Jaa

– Yrittäjyys on Suomen kasvua kantava voima. Kun yrittäjä uskaltaa ottaa riskiä, syntyy investointeja ja uusia työpaikkoja, sanoi Suomen Yrittäjät ry:n toimitusjohtaja Mikael Pentikäinen Messukeskuksessa järjestetyssä Yritys2017-tapahtumassa.

Yritys2017-tapahtuma järjestettiin Messukeskuksessa tänä vuonna ensimmäistä kertaa. Kuva Markku Ojala
Yritys2017-tapahtuma järjestettiin Messukeskuksessa tänä vuonna ensimmäistä kertaa. Kuva Markku Ojala

Yrittäjyyden muutostrendit ja tuoreet ideat liiketoiminnan kehittämiseen olivat esillä 5.–6.9. Messukeskuksen tapahtumakokonaisuudessa, joka käynnisti komeasti markkinointiammattilaisten ja yrityspäättäjien syyskauden. Samanaikaisesti järjestettävät PromoExpo- ja Yritys2017 -tapahtumat sekä Markkinoinnin Viikko tarjosivat liiketoiminnan kehittämiseen tuoreita ideoita.

Samaan aikaan Messukeskuksessa järjestettiin myös Easyfairsintapahtumat Esimies & Henkilöstö sekä Meetings & Events. Tapahtumakokonaisuudessa vieraili alustavien tietojen mukaan noin 6500 kävijää.

Yhteistyössä Suomen Yrittäjien kanssa

– On erinomainen asia, että yrittäjyyden suosio on kasvanut erityisesti nuorten parissa. Suomi ei ole kuitenkaan yrittäjyyden ihanneyhteiskunta. Tarvitsemme monia yrittäjyyttä edistäviä reformeja, jotta voimme säilyttää suomalaisen hyvinvointimallin, totesi Mikael Pentikäinen.

Ensimmäistä kertaa järjestettävän Yritys2017-tapahtuman näyttely, seminaarit ja workshopit tarjosivat monipuolista tietoa yrityksen aloittamisvaiheesta kasvuun ja käytännön pyörittämiseen. Tapahtuma toteutettiin yhteistyössä Suomen Yrittäjien kanssa.

Ilman markkinointia osaaminen valuu hukkaan

Tapahtumakokonaisuuteen kuuluva Markkinoinnin viikko täytti tänä vuonna 10 vuotta. Tapahtumassa juhlittiin myös Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liiton (MTL ry) 75-vuotista taivalta. Markkinoinnin viikko on tarkoitettu markkinoinnin, viestinnän ja myynnin strategiasta päättäville henkilöille.

– Suomi on pudonnut kilpailukykymittauksessa markkinointitaidoissa sijalta 39 sijalle 84. Olemme hyviä innovoimaan ja kehittämään tuotteita, mutta se ei yksin riitä, jos olemme markkinoinnissa surkeita. Osaamisemme valuu hukkaan, jos kukaan ei saa tietää siitä,sanoi messuilla puhunut Sari-Liia Tonttila, MTL Viestintätoimistot puheenjohtaja, partneri, Ahjo Communications Oy.

– Tietolähteenä käytetty The Global Competitiveness Report 2016–2017 mittaa myös kuinka onnistuneesti yritykset maassa hyödyntävät markkinointia tuotteiden ja palveluiden erottautumiseen. Tässä sijoituksessa Suomi jää sijalle 84, Tonttila kertoi.

PromoExpo – brändäyksen ja toimistoalan ammattilaisille

Ensimmäistä kertaa järjestetty PromoExpo oli suunnattu toimistoalan ammattilaisille ja yrityksessä tuotteiden kilpailutuksesta ja toteutuksesta vastaaville päättäjille. Tapahtuma täydensi Markkinoinnin viikon tarjontaa erilaisilla promotuotteilla ja liikelahjoilla sekä niihin liittyvillä palveluilla.

Lisätietoja:
Messukeskus, tiedottaja 040 905 1373, tuula.sipila@messukeskus.com

www.promoexpo.fi
www.yritys2017.fi
markkinoinninviikko.messukeskus.com

Kuvia tapahtumista vapaasti median käyttöön: mediabank.messukeskus.com

Kuvat

Yritys2017-tapahtuma järjestettiin Messukeskuksessa tänä vuonna ensimmäistä kertaa. Kuva Markku Ojala
Yritys2017-tapahtuma järjestettiin Messukeskuksessa tänä vuonna ensimmäistä kertaa. Kuva Markku Ojala
Lataa

Tietoja julkaisijasta

Messukeskus
Messukeskus
Messuaukio 1
00520 HELSINKI

*040 450 3250http://www.messukeskus.com

Messukeskus edistää suomalaista elinkeinoelämää mahdollistamalla tuloksellisia kasvokkain kohtaamisia messuilla, kokouksissa, kongresseissa ja muissa tapahtumissa. Messukeskuksessa järjestetään vuosittain noin sata messutapahtumaa ja yli 2000 kokousta ja kongressia. Tapahtumiin osallistuu joka vuosi noin 9000 näytteilleasettajaa ja yli 1,1 miljoonaa kävijää.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista jo ennen kuin ne uutisoidaan? Kun tilaat tiedotteemme tältä julkaisijalta, saat ne sähköpostiisi yhtä aikaa suomalaisen median kanssa. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Messukeskus

Pörssin kehitys, kiinteistösijoittaminen ja verotehokas sijoittaminen puhuttavat Sijoitus Invest 2017 tapahtumassa Messukeskuksessa Helsingissä.22.11.2017 13:31Tiedote

Sijoitus Invest järjestetään 29.-30.11.2017 Helsingin Messukeskuksessa. Tapahtuma tuo saman katon alle niin yksityis- kuin ammattisijoittajatkin. Kävijöitä on tapahtumassa kahden päivän aikana noin 5000. Tapahtumassa on neljä seminaarilavaa jossa on puheenvuoroja koko kahden päivän ajan sekä kattava näyttelyalue.

MP-messut kutsuu nuoret uuteen MP-miittiin22.11.2017 10:40Tiedote

MP-messut järjestää yhdessä NRJ:n kanssa nyt ensimmäistä kertaa nuorille suunnatun MP-miitin perjantaina 2.2. MP-messujen sulkeutumisajan jälkeen. MP-miitin pääesiintyjä on Evelina. Illan aikana nähdään myös henkeäsalpaava kansainvälinen Globe of Death Show ja Stunt Freaks Team Show. Tapahtuma tarjoa nuorille mukavaa yhdessäoloa ja moottoripyöräilyhenkistä ohjelmaa. Paikalla ovat NRJ:n juontajat ja Biisonimafia. MP-miittiin osallistuvat pääsevät MP-messuille sunnuntaina 4.2. veloituksetta.

Nettikonsultaatiolla erikoishammashoitoa syrjäseuduille17.11.2017 08:00Tiedote

Hammaslääkäripäivien Innovaatio-palkinnon 2017 saa kansainvälinen konsultaatioportaali QAdental, joka vie hammaslääketieteen erikoisosaamista etänä sinne, missä sitä ei muuten ole saatavilla. Innovaatio-palkinto myönnetään vuosittain yritykselle, joka on kehitystyöllään parantanut hammaslääkäreiden työskentelyolosuhteita, potilasturvallisuutta tai potilaan hoitoa. Palkitut innovaatiot esitellään Hammaslääkäripäivillä 23.–25.11.2017 Messukeskuksessa Helsingissä.

Vene 18 Båt -messujen Uusi Aalto uudistuu ja kalastusalue kasvaa16.11.2017 15:53Tiedote

Helsingin kansainvälisten Vene 18 Båt -messujen Uusi Aalto -alue uudistuu ja kalastusalue kasvaa. Messualueelle tuodaan Uusi Aalto -altaan lisäksi kaksi uutta allasta, toinen kalastusveneille ja toinen sukeltamiseen. Purjehdussatama tuo messuille uusia tarinoita kuultavaksi ja keskittää messujen ohjelmia yhteen paikkaan. Pääosassa venemessuilla edelleen komeilevat veneet, jotka täyttävät Messukeskuksen kaksi suurinta hallia. Tarvikkeet ja varusteet löytyvät muista halleista ja matkailulle suunnitellaan entistä näyttävämpää kokonaisuutta. Vene 18 Båt -messut järjestetään 9. – 18.2.2018 Messukeskuksessa Helsingissä.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki STT Infossa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme