Messukeskus

Yrittäjyyden muutos ja merkitys puheenaiheena markkinointipäättäjien tapahtumakokonaisuudessa

Jaa

– Yrittäjyys on Suomen kasvua kantava voima. Kun yrittäjä uskaltaa ottaa riskiä, syntyy investointeja ja uusia työpaikkoja, sanoi Suomen Yrittäjät ry:n toimitusjohtaja Mikael Pentikäinen Messukeskuksessa järjestetyssä Yritys2017-tapahtumassa.

Yritys2017-tapahtuma järjestettiin Messukeskuksessa tänä vuonna ensimmäistä kertaa. Kuva Markku Ojala
Yritys2017-tapahtuma järjestettiin Messukeskuksessa tänä vuonna ensimmäistä kertaa. Kuva Markku Ojala

Yrittäjyyden muutostrendit ja tuoreet ideat liiketoiminnan kehittämiseen olivat esillä 5.–6.9. Messukeskuksen tapahtumakokonaisuudessa, joka käynnisti komeasti markkinointiammattilaisten ja yrityspäättäjien syyskauden. Samanaikaisesti järjestettävät PromoExpo- ja Yritys2017 -tapahtumat sekä Markkinoinnin Viikko tarjosivat liiketoiminnan kehittämiseen tuoreita ideoita.

Samaan aikaan Messukeskuksessa järjestettiin myös Easyfairsintapahtumat Esimies & Henkilöstö sekä Meetings & Events. Tapahtumakokonaisuudessa vieraili alustavien tietojen mukaan noin 6500 kävijää.

Yhteistyössä Suomen Yrittäjien kanssa

– On erinomainen asia, että yrittäjyyden suosio on kasvanut erityisesti nuorten parissa. Suomi ei ole kuitenkaan yrittäjyyden ihanneyhteiskunta. Tarvitsemme monia yrittäjyyttä edistäviä reformeja, jotta voimme säilyttää suomalaisen hyvinvointimallin, totesi Mikael Pentikäinen.

Ensimmäistä kertaa järjestettävän Yritys2017-tapahtuman näyttely, seminaarit ja workshopit tarjosivat monipuolista tietoa yrityksen aloittamisvaiheesta kasvuun ja käytännön pyörittämiseen. Tapahtuma toteutettiin yhteistyössä Suomen Yrittäjien kanssa.

Ilman markkinointia osaaminen valuu hukkaan

Tapahtumakokonaisuuteen kuuluva Markkinoinnin viikko täytti tänä vuonna 10 vuotta. Tapahtumassa juhlittiin myös Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liiton (MTL ry) 75-vuotista taivalta. Markkinoinnin viikko on tarkoitettu markkinoinnin, viestinnän ja myynnin strategiasta päättäville henkilöille.

– Suomi on pudonnut kilpailukykymittauksessa markkinointitaidoissa sijalta 39 sijalle 84. Olemme hyviä innovoimaan ja kehittämään tuotteita, mutta se ei yksin riitä, jos olemme markkinoinnissa surkeita. Osaamisemme valuu hukkaan, jos kukaan ei saa tietää siitä,sanoi messuilla puhunut Sari-Liia Tonttila, MTL Viestintätoimistot puheenjohtaja, partneri, Ahjo Communications Oy.

– Tietolähteenä käytetty The Global Competitiveness Report 2016–2017 mittaa myös kuinka onnistuneesti yritykset maassa hyödyntävät markkinointia tuotteiden ja palveluiden erottautumiseen. Tässä sijoituksessa Suomi jää sijalle 84, Tonttila kertoi.

PromoExpo – brändäyksen ja toimistoalan ammattilaisille

Ensimmäistä kertaa järjestetty PromoExpo oli suunnattu toimistoalan ammattilaisille ja yrityksessä tuotteiden kilpailutuksesta ja toteutuksesta vastaaville päättäjille. Tapahtuma täydensi Markkinoinnin viikon tarjontaa erilaisilla promotuotteilla ja liikelahjoilla sekä niihin liittyvillä palveluilla.

Lisätietoja:
Messukeskus, tiedottaja 040 905 1373, tuula.sipila@messukeskus.com

www.promoexpo.fi
www.yritys2017.fi
markkinoinninviikko.messukeskus.com

Kuvia tapahtumista vapaasti median käyttöön: mediabank.messukeskus.com

Kuvat

Yritys2017-tapahtuma järjestettiin Messukeskuksessa tänä vuonna ensimmäistä kertaa. Kuva Markku Ojala
Yritys2017-tapahtuma järjestettiin Messukeskuksessa tänä vuonna ensimmäistä kertaa. Kuva Markku Ojala
Lataa

Tietoja julkaisijasta

Messukeskus
Messukeskus
Messuaukio 1
00520 HELSINKI

*040 450 3250http://www.messukeskus.com

Messukeskus edistää suomalaista elinkeinoelämää mahdollistamalla tuloksellisia kasvokkain kohtaamisia messuilla, kokouksissa, kongresseissa ja muissa tapahtumissa. Messukeskuksessa järjestetään vuosittain liki sata messutapahtumaa ja 2000 kokousta ja kongressia. Tapahtumiin osallistuu joka vuosi noin 9400 näytteilleasettajaa ja 1,2 miljoonaa kävijää.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista jo ennen kuin ne uutisoidaan? Kun tilaat tiedotteemme tältä julkaisijalta, saat ne sähköpostiisi yhtä aikaa suomalaisen median kanssa. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Messukeskus

Työmatkapyöräily on trendikästä22.2.2018 14:27Tiedote

Messutapahtumat nostavat esiin ilmiöitä ja trendejä. GoExpossa tänä vuonna pinnalla olevat pyöräilyteemat ovat sähköavusteiset pyörät ja työmatkapyöräily. Työmatkoja voi taittaa tavallisellakin pyörällä, mutta entistä kevyemmät sähköpyörät ovat tehneet työmatkalaiselle pyöräilystä helppoa ja miellyttävää. GoExpossa on testattavana lähes 60 sähköavusteista pyörää ja mukana tapahtumassa ovat kaikki merkittävät valmistajat ja maahantuojat, jotka edustavat kymmeniä eri pyörämerkkejä. GoExpo järjestetään 2.–4.3. Messukeskuksessa Helsingissä.

Ihania ideoita pihaan ja puutarhaan, ajankohtaista tietoa rakentamiseen ja remontointiin19.2.2018 09:09Tiedote

Kevätmessujen ohjelma pursuaa ideoita ja tietoa puutarhan ja pihan hoitoon, rakentamiseen ja remontointiin, piensisustamiseen ja mökkeilyyn. Kevätpuutarha-messujen ideapuutarhan teemana on fantasiamainen Liisa Ihmemaassa ja OmaMökki-messujen mökkipihalta löydät vinkit lokoisaan ranta- ja saunaelämään. Viiden messun kokonaisuus järjestetään Messukeskuksessa, Helsingissä 12.-15.4.2018.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki STT Infossa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme