YritysVihti ry

Yritysagentuuri yhden numeron taktiikalla – uusia mahdollisuuksia pienyrittäjille ympäri Suomen

Palvelujen kulutus Suomessa on menneinä vuosina ollut vahvasti kasvusuuntainen. Palveluntuottajien kenttä on puolestaan hajanainen ja toiminta pääasiassa itsenäisten toimijoiden harjoittamaa. Vihtiläinen yrittäjä Juuso Lyytikäinen tunnisti tilanteessa selkeän tarpeen toimijalle, joka kokoaisi erilaiset palveluntarjoajat yhteen, helpottamaan palvelujen ostamista. Samalla uusi toimintamalli loisi mahdollisuuksia palvelujen tuottajille, agentuurin hoitaessa myynnin, markkinoinnin ja asiakaspalvelun heidän puolestaan – vapauttaen yrittäjien resursseja omaan ydintoimintaan. Näin syntyi Nummela Services, joka on jo saavuttanut tukevan jalansijan paikallisena toimijana Vihdissä. Nyt Lyytikäinen tähtää kuitenkin kauemmas ja on Business Finlandin tuella laajentamassa toimintamallia koko Suomen kattavaksi.

Yrittäjä Juuso Lyytikäinen haluaa helpottaa palvelujen ostamista ja laajentaa toimintaansa ympäri Suomen. Kuva: Sanna Nuutinen / Foto Bakery Oy

Palvelut kotiin ja hyvinvointiin – korona-aikaan sovitettuna asiakkaan luona

Nummela Services huomioi asiakkaidensa moninaisia tarpeita kasvattamalla pienyrittäjien verkostoaan koko ajan. Toiminta onkin laajentunut kattamaan kokonaisvaltaisesti erilaisia palveluita, kodin remontoinnista autohuoltoon, kampaajapalveluista digilaitteiden korjauksiin.

”Asiakas saa rakennettua meidän avulla vaikka kokonaisen talon. Koordinoimme sovitusti työmaalle niin kirvesmiehen, sähkö- ja putkimiehen kuin rakennussiivoojan. Asiakas voi aina luottaa, että tekijät ilmestyvät paikalle ja hoitavat työnsä asianmukaisesti”, linjaa yrityksen perustaja Juuso Lyytikäinen.

Kantava ajatus toiminnalle on ollut tarjota kuluttajille käyttäjäystävällinen ratkaisu, jonka ansiosta erilaiset palvelut voi tilata yhdeltä asiakaspalvelijalta, yhdelle laskulle. Kaikkia toimintoja yhdistää myös mahdollisuus tilata palveluntarjoaja omaan kotiin, jonka Lyytikäinen totesi tärkeäksi mm. senioriasiakkaiden keskuudessa sekä vastatakseen korona-ajan haasteisiin.

Laajenemista ja hallittua kasvua helposti skaalautuvalla toimintamallilla

Yrittäjä Juuso Lyytikäinen päätti jo alkumetreillä, että mallia laajennetaan vähitellen ympäri Suomen. Jo tässä vaiheessa mukaan on rekrytoitu palveluntarjoajia uusilta paikkakunnilta, joissa Lyytikäinen on ottanut vetovastuun myynnistä ja markkinoinnista luomalla palveluille omat paikalliset kanavat.

Mukaan lähtiessään yrittäjällä on valittavanaan kaksi toimintamallia: toimia palvelussa omalla nimellään tai varta varten kehitetyllä markkinointinimellä. Malli on provisiopohjainen ja yrittäjälle riskitön – kuluja ei koidu hiljaisempina kuukausina. Innovatiivinen toimintamalli voikin olla monelle palveluyrittäjälle merkittävä mahdollisuus selättää korona-ajan haasteita.

Juuso Lyytikäinen, yrittäjä ja palveluagentti, info@nummelaservices.fi, p. +358 (0)44 497 2111

Yhteyshenkilöt:

Juuso Lyytikäinen
info@nummelaservices.fi

Nummela Services

YritysVihti ry
Juuritie 7

YritysVihti ry on pienyrittäjyyttä tukeva voittoa tavoittelematon yhdistys.

Lue lisää julkaisijalta YritysVihti ry

Hoivavaje hurjassa kasvussa18.1.2021 19:08:01 EETTiedote

Pian kokonaisen vuoden olemme joutuneet keskittymään koronaviruksen torjuntaan. Yli 70-vuotiaiden arkea on jouduttu rajoittamaan monin eri tavoin, hoivakotien asukkaista puhumattakaan. Kuntien asukkaista keskimäärin viidennes on eläkeiässä, yli 65-vuotiaita. Kunnat tavoittelevat ikäihmistensä osalta mahdollisimman pitkää asumista kotona, sillä tehostettu palveluasuminen on kallista: yksi kuukausi ympärivuorokautisessa hoidossa maksaa kunnalle vähintään 3 000 euroa. Kotona asuminen edellyttää riittävää toimintakykyä. Toimintakykyä taas tukevat päivittäinen aktiivisuus, liikunta ja sosiaaliset suhteet.

Matkailuautoilun uusi aikakausi – liikkuva hotellihuone tarjoaa elämyksellistä matkantekoa korona-ajan haasteisiin vastaten21.12.2020 07:00:00 EETTiedote

Korona-aika on haastanut matkailualaa kovalla kädellä kuluneen vuoden aikana. Yksi matkustusmuoto on kuitenkin pitänyt pintansa ja muodostunut jopa trendikkääksi – matkailuautoilu elääkin nyt uuden tulemisen aikakautta. Vihtiläisen ZUMA Products Oy:n yrittäjä Tiina-Mari Tuominen oli toiminut jo vuosien ajan hotelli- ja julkistilojen kalustajana ja päätti sen innostamana luoda muuttuneessa tilanteessa aivan uudenlaisen konseptin – liikkuvan hotellihuoneen. Tuominen ei kuitenkaan halunnut tarjota tavanomaista matkailuauton vuokrauspalvelua. Sen sijaan yrittäjä halusi matkailuauton tarjoavan kokonaisvaltaisen elämyksen, jossa sisustuksen jokainen yksityiskohta on tarkoin harkittu ja asiakkaalla on valittavanaan lukuisia mukavuuspalveluita. Yrityksen uusi toiminto Zuma Rent tarjoaakin jatkossa matkailun ystäville hotellitason elämyksen vuokramatkailuauton muodossa.

Suomalainen innovaatio luo mahdollisuuksia tapahtuma-alan pienyrityksille – uusi kanava nauttia musiikki- ja kulttuurielämyksistä vastaa korona-ajan haasteisiin12.10.2020 08:01:00 EESTTiedote

Kotimainen tapahtuma-ala on koronakriisin keskiössä, tarviten kipeästi uusia ratkaisuja artistien toiminnan mahdollistamiseksi. Tähän haasteeseen halusivat tarttua ELive Music Oy:n muusikkotaustaiset perustajat Eevalotta Matikainen ja Martin Söderbacka, luomalla uudenlaisen ja helppokäyttöisen ELive Stream -livestriimausalustan. ELY:n kehittämispalvelujen tuella syntynyt uusi kanava mahdollistaa live-esitysten korkealaatuiset striimaukset artisteille ja kulttuurialan pienemmille toimijoille – helposti ja kustannustehokkaasti. Kuluttaja voi puolestaan jatkossa nauttia maksulliset kulttuurielämykset paikkariippumattomasti, omalta sohvalta tai vaikka mökkilaiturilta.

Korona mullisti ostoprosessit – myynnin täyskäännös monilla selviytymisen edellytyksenä28.8.2020 09:00:00 EESTTiedote

Yritykset toimialasta riippumatta ovat nyt ison kysymyksen äärellä. Miten myydä tilanteessa, jossa asiakkaiden ostot ovat pysähdyksissä, ostokriteerit muuttuvat ja yhteiskunnan rajoitukset oman kontrollin ulkopuolella? Asiaa ei helpota eri medioista saatava ristiriitainen tieto, jonka johdosta faktojen erottaminen mielipiteistä on haastavaa. Yrityksiltä vaaditaan nyt täysin uudenlaista ketteryyttä ja datanlukutaitoa, niin asiakkaiden kuin kilpailijoiden liikkeistä. Koulutuksen kärkimaana Suomella onkin nyt mahdollisuus laajamittaiseen kilpailukyvyn nostamiseen. Suomen johtava koulutustarjoaja Taitotalo ja Lean-myynnin edelläkävijä UltraLeanBusiness Oy Ltd tarjoavat nyt ratkaisun yritysten isoimpaan haasteeseen: Kuinka organisoida myynti asiakkaan ostokäyttäytymisen muututtua hetkessä?

YritysVihti osti Lahjakorttipuodin: Pienyrityksille sähköinen kauppapaikka elinvoimaisuutta lisäämään14.8.2020 08:03:00 EESTTiedote

Entisajan kauppapuodissa myytävien tavaroiden kirjo oli runsas ja kauppias tunsi hyvin asiakkaittensa tarpeet. YritysVihti ry:n Lahjakorttipuoti vaalii samanlaista puotikauppiasmaista toimintatapaa nykyaikaisin keinoin: Lahjakorttipuoti.fi on pienten, paikallisten yritysten tuotteista ja palveluista muodostuva sähköinen verkkokauppapaikka, josta asiakas hankkii lahjakortteja helposti mihin aikaan vuorokaudesta tahansa.

Ekologinen materiaali haastaa keinokuidut ja tehotuotetun puuvillan. Vastuullinen ekoluksus: Nyt tulee nokkonen!11.6.2020 08:03:00 EESTTiedote

Knokkon haastaa tekstiilialan nykyiset toimintatavat innovatiivisin ja ekologisin materiaalein. Suomalainen innovatiivinen yritys on syntynyt halusta luoda tekstiiliteollisuudelle uudenlaisia vaihtoehtoja, joissa kaiken toiminnan ytimessä ovat kestävä kehitys ja vastuullisuus. Ekologinen materiaali haastaa keinokuidut ja tehotuotetun puuvillan. Innovatiivisen tuotekehityksen sekä Business Finlandin, YritysVihti ry:n, Vihdin kunnan ja Knokkon Textiles Company Oy:n yhteistyön tuloksena Knokkon on luonut kangasmateriaaleja, joissa ympäristöystävällisten nokkosen ja kuituhampun kuidut yhdistyvät luonnonvaroja säästäen muotoiltuun valmistusprosessiin sekä miellyttävään käyttökokemukseen.