Yrityskauppa: Rautarakenne S. Lipposen liiketoiminta osaksi Vahterusta

Hitsatun levylämmönsiirrinteknologian kehittäjä ja markkinajohtaja Vahterus on ostanut paikallisen teräsrakenteiden valmistukseen erikoistuneen perheyrityksen Rautarakenne S. Lipposen liiketoiminnan 30.12.2021. Liiketoimintakauppa täydentää Vahteruksen kasvun vaatimia tarpeita tuotantokiinteistöillä ja ammattitaitoisilla työntekijöillä.
Vahterus on ostanut paikallisen teräsrakenteiden valmistukseen erikoistuneen perheyrityksen Rautarakenne S. Lipposen liiketoiminnan. Kuva: Anton Sucksdorff

Rautarakenne S. Lipponen Oy ja Vahterus Oy ovat tehneet liiketoimintakaupan, jossa Vahterus ostaa Rautarakenne S. Lipposen liiketoiminnan kiinteistöineen.

Rautarakenne S. Lipponen on yrittäjä ja toimitusjohtaja Sampo Lipposen perustama perheyritys, joka on erikoistunut raskaiden metallirakenteiden valmistukseen. Sen päätuotteita ovat teräsrunkoiset tehdashallit ja vaativat teräsrakenteet rakennusliikkeille ja teollisuuteen Länsi-Suomessa. Kalannissa toimiva perheyritys on erinomaisesti menestynyt toimija alallaan. Yhtiö palkittiin jo vuonna 1990 Kalannin kunnan myöntämällä Vuoden yrittäjä -palkinnolla. Vuonna 2020 sille myönnettiin Uudenkaupungin Yrittäjien Vuoden paikallinen yrittäjä -palkinto.

Liiketoimintakaupan yhteydessä Rautarakenne S. Lipposen työntekijät siirtyvät Vahteruksen organisaatioon. Yrittäjä Sampo Lipponen jää yrityskaupan myötä itse vaiheittain eläkkeelle. ”Siirryn vähitellen sivuun ja samalla koen tärkeäksi, että työntekijöille voidaan turvata työn jatkuvuus kasvuhakuisessa Vahteruksessa”, Sampo Lipponen sanoo.

”Vahterukselle tämä liiketoimintakauppa täydentää erinomaisesti kasvumme vaatimia tarpeita niin naapurikiinteistöjen kuin Rautarakenne S. Lipposen osaavien työntekijöiden ansiosta”, Vahteruksen toimitusjohtaja Teollisuusneuvos Mauri Kontu sanoo. Kontu pitää kauppaa erityisenä, sillä taustalla on pitkäaikainen yhteistyö ja tuttavuus.

”Olemme molemmat Sampon kanssa kalantilaisia perheyrittäjiä, ”navetassa” yrityksensä perustaneita, ja tunteneet toisemme lapsuudesta saakka runsaan 60 vuoden ajan”, Mauri Kontu sanoo. Kontu kiittää Lipposta onnistuneesta ja rohkeasta paikallisesta yrittäjyydestä sekä pitkään jatkuneesta yhteistyöstä.

Lisätietoja:

Mauri Kontu
Toimitusjohtaja, Vahterus
mauri.kontu@vahterus.com

Sampo Lipponen
Toimitusjohtaja, Rautarakenne S. Lipponen
sampo.lipponen@rautarakenne.fi

Kuvat

Lataa
Rautarakenne S. Lipponen on erikoistunut raskaiden metallirakenteiden valmistukseen. Sen päätuotteita ovat teräsrunkoiset tehdashallit ja seinäelementit. Kuva: Anton Sucksdorff
Lataa
Vahteruksen toimitusjohtaja Teollisuusneuvos Mauri Kontu pitää kauppaa erityisenä, sillä taustalla on pitkäaikainen yhteistyö ja tuttavuus. Kuva: Anton Sucksdorff

Vahterus
Pruukintie 7
23600 Kalanti

Vahterus on hitsatun levylämmönsiirrinteknologian kehittäjä ja markkinajohtaja. Vuonna 1990 perustettu perheyritys työllistää yli 350 henkilöä Suomessa ja tytäryhtiöissään Yhdysvalloissa, Iso-Britanniassa, Saksassa ja Kiinassa. Vahteruksen suunnittelemia ja valmistamia levylämmönsiirtimiä käytetään yli 50 maassa energia-, prosessi ja kemianteollisuuden sekä kylmätekniikan sovelluksissa.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Vahterus

Yrityskauppa: Raucellin lämmönsiirtimet osaksi Vahterusta3.8.2020 12:57:35 EEST | Uutinen

Hitsatun levylämmönsiirrinteknologian kehittäjä ja markkinajohtaja Vahterus on ostanut kotimaisen Raucellin liiketoiminnan 31.7.2020. Raucellin tuotteen valmistus jatkuu Riihimäellä ja myynti siirtyy Vahteruksen myyntiorganisaation vastuulle. Vahterus uskoo, että yrityskauppa mahdollistaa Raucellin siirtimen entistä laajemman myynnin ja kehittämisen niin olemassa olevien kuin uusienkin asiakkaiden kanssa.