Yritysten Kasvupolulle 15 yritystä Keski-Suomen joka kolkasta

Yritysten kasvuohjelmaan Keski-Suomen Kasvupolulle on valittu 15 kasvupotentiaalisinta yritystä. Keski-Suomen Kasvupolku järjestetään osana Suomen suurinta yritysten kasvun sparrausohjelmaa, Kasvu Openia.

Yritykset, jotka pääsivät jatkoon asiantuntijoiden sparrattaviksi ovat Ceramet Oy Viitasaarelta, Farkkusauma Tmi, Hammaslaboratorio Hanna ja Esko Ahonen Oy, Logmore Oy, Northbound Oy, Pakkaustukku.fi, Puustikki Oy sekä Unibyte Studios Jyväskylästä, Hakamaan lammastila (Envoyed) Petäjävedeltä, Jokilaakson Juusto Oy Jämsästä, Jukolan Juusto Oy Leivonmäeltä, Penerg Oy Laukaasta, Pihtiputaan rengas ja öljy Pihtiputaalta, Saarijärven Ruoka Oy Saarijärveltä sekä TMK Energiakoura Oy Hankasalmelta.

Valittujen yritysten liikeideat liittyvät mm. terveydenhuoltoon, asiakkaiden prospektointiin, farkkujen valmistukseen kierrätysmateriaalista, juustojen valmistamiseen, tiedon tuottamiseen yrityksille johtamisen tueksi, huonekalujen valmistukseen jne.

Useana vuonna Kasvu Openissa mukana ollut Largo Capitalin Seppo Sneck tuomaristosta piti mukaan hakeneiden yritysten monipuolisuutta vahvuutena.

“Se viehätti, että mukana oli jo hyvin monipuolisesti yrityksiä. Oli toimintansa vakiinnuttaneita yrityksiä, startuppeja, hyvinvointipalveluihin keskittyviä yrityksiä, matkailua, alkutuotantoa. Ja kivasti oli yrityksiä Jyväskylän ulkopuolelta. Valituiksikin tuli useita yrityksiä muualta Keski-Suomesta,” Sneck kertoi.

Tuomaristoon kuuluvat Seppo Sneckin lisäksi Markus Mäntynen Kasvu.io:sta, Tapu Holttinen Villinikkarit, Paula Saarenpää Smartiukselta ja Sari Kautto Azetsilta.

Mukaan valittuja yrityksiä sparrataan 24.4. Ja 17.5.2018. Tällöin eri alojen (kasvu, kansainvälistyminen, myynti, rahoitus, markkinointi, johtaminen) asiantuntijat eli myllärit haastavat ja auttavat yrityksiä pääsemään omiin kasvutavoitteisiinsa. Kukin yritys kohtaa mylläreitä 10x45 minuutin luottamuksellisissa kahdenkeskisissä tapaamisissa. Alueen elinkeinoelämän toimijoista koottu tuomaristo valitsee toisen kiitoratapäivän päätteeksi 17.5. kaksi parasta yritystä, jotka etenevät 24.─25.10.2018 järjestettävään valtakunnalliseen finaaliin, Kasvu Open Karnevaaliin.

Yhteyshenkilöt

Oona Ikonen, Kasvupolun fasilitoija, Aava & Bang*, p. 040 555 5543, oona.ikonen@bang.fi

Seppo Sneck, Largo Capital, p. 0400 643 803, seppo.sneck@largocapital.fi

Kasvu Open on valtakunnallinen sparrausohjelma pk-yrityksille, joka auttaa yrityksiä niiden kasvuhaasteissa. Sparraus on valituksi tulleille yrityksille maksutonta. Vuonna 2018 tavoitteena on antaa ohjausta 450 yritykselle yli tuhannen asiantuntijan voimin 30 Kasvupolulla. Vuosi huipentuu Kasvu Open Karnevaaliin lokakuussa 2018, jossa 100 finalistin joukosta valitaan Suomen parhaat kasvuyritykset.
--------------------------
Kasvupolun mahdollistavat Keski-Suomen liitto, Yrittäjät Keski-Suomi, SSYP Kehitys Oy, Karstulanseutu kehittämisyhtiö, Keulink, Azets, Witas Oy, Jämsek, Äänekoski, Gradia, Keski-Suomen kauppakamari ja Laukaan kunta ─ sekä valtakunnalliset kumppanit Nordea, Finnvera, Technopolis, Varma, If, Team Finland, BusinessJKL, Keski-Suomen Liitto, Grano, Laukaan kunta, Jyväskylän Messut, Jyväs-Caravan, Isku ja San Francisco Oy.
-------------------------
*Aava & Bang Oy on valtuutettu Kasvu Open -tapahtumien järjestäjä ja voittoa jakamattoman Kasvu Open Oy:n osakas. Muut osakkaat ovat Keski-Suomen kauppakamari, Jyväskylän kaupunki ja Kasvun Roihu Oy.