Yritysten vastuullisuus testataan irtisanomistilanteissa - Aalto PRO:lta laaja palvelukokonaisuus muutostilanteisiin

Maailmantalouden nopeat käänteet pakottavat yritykset reagoimaan myös henkilöstöön kohdistuvin sopeuttamistoimin. Tällöin punnitaan myös yrityksen vastuullisuus. Aalto University Professional Development (Aalto PRO) on jo yli 25 vuotta auttanut yrityksiä ja uusia työnhakijoita näissä tilanteissa. Nyt tarjolla on vieläkin kokonaisvaltaisempi muutostukipalvelu, jossa yhdistyvät uravalmennus ja muutoskoulutukset. Kokonaisuus räätälöidään aina henkilöstövähennyksiin joutuvan yrityksen kulloiseenkin tarpeeseen.

”Vastuullinen työnantaja hoitaa myös sopeuttamistoimet asianmukaisesti ja inhimillisesti. Tukea tarvitaan niin lähtemään joutuville kuin organisaatioon jääville. Myös esimiehet tarvitsevat kaiken avun näissä raskaissa tilanteissa, jotka usein liittyvät yrityksen laajempaan transformaatioon. Tehtävämme on tukea kokonaisuutta niin, että tilanteessa huomioidaan kaikkien osapuolten tarpeet. Meille yliopiston osana tämä on myös osa yhteiskuntavastuutamme ja missiota luoda parempaa maailmaa paremmalla johtajuudella”, sanoo Minna Wickholm, Aalto PRO -palvelukokonaisuudesta vastaava johtaja.

Hyvin suunniteltu ja eteenpäin katsova muutosturva antaa lähteville henkilöille hyvät edellytykset mahdollisimman nopeaan työllistymiseen.

Uravalmennuksen lisänä voidaan tarjota muutoskoulutusta, joka tarjoaa irtisanottaville henkilöille merkittävän mahdollisuuden päivittää omaa ammatillista osaamista. Tämä tukee nopeampaa uudelleentyöllistymistä”, kertoo Minna Wickholm.

Aalto PRO on ollut mukana useiden johtavien yhtiöiden muutosohjelmissa viimeisen 10 vuoden aikana, joista merkittävimpinä esimerkkeinä ovat Nokia Bridge - ja Microsoft Polku -ohjelmat.

Aalto PRO on auttanut yli 5000 henkilöä työllistymään niin kutsuttujen F.E.C.-ohjelmien avulla. Yhtenä esimerkkinä on Esa Vennola, joka työskentelee nykyisin Signal Partnersilla Director of Operations -tehtävässä. Hän työskenteli aiemmin kuljetus- ja logistiikka-alalla. Kun työantaja aloitti yt-neuvottelut, heräsi ajatus alanvaihdosta.

”Omalla kohdalla ne yt:t olivat onnekaskin tapahtuma. Taustalla kytenyt ajatus alanvaihdosta realisoitui. Päätin, että teen riskivedon: hyppään pois vanhasta ja mietin jotain ihan uutta”, Esa Vennola kertoo.

Aalto PRO:n palvelut muutostilanteissa

Minna Wickholm
liiketoimintajohtaja, avoimet ohjelmat
Aalto University Executive Education Oy
minna.wickholm@aaltoee.fi

Mika Videman liittyy Aalto EE:n neuvonantajaverkostoon20.5.2020 13:52:24 EESTTiedote

Aalto University Executive Education (Aalto EE) on kutsunut Mika Videmanin Senior Advisoriksi. Aalto EE:n asiakkaat hyötyvät Videmanin laajasta kokemuksesta ja monipuolisesta osaamisesta globaaleissa korporaatioissa sekä startup-yrityksissä. Hän on työskennellyt niin myynnin, markkinoinnin kuin kumppanuuksien kehittämisen alueilla. Lisäksi hänellä on pitkä kokemus HR-johdossa Fazer-konsernissa ja Nokia Oyj:ssa.

Financial Times arvioi Aalto EE:n jälleen maailman 50. parhaan joukkoon – erityisesti yritysasiakkaiden sitoutuminen kasvoi11.5.2020 08:29:28 EESTTiedote

Aalto-yliopiston vertailusijat ovat viime vuosina vahvistuneet. Esimerkiksi QS World University Rankings* nosti viime kerralla Aallon 9. sijalle maailmassa alle 50-vuotiaiden yliopistojen joukossa. Aalto-yhteisön osana toimiva Aalto University Executive Education (Aalto EE) puolusti jälleen paikkaansa maailman kärjessä; arvostetun Financial Timesin vastajulkistetussa vertailussa Aalto EE asettui sijalle 42. tuhansien verrokkien joukosta ollen jälleen ainut suomalainen toimija 50 parhaan joukossa koko vertailun historiassa.

Aalto EE:lle ennätysliikevaihto jo 8. vuotta peräkkäin16.3.2020 08:02:48 EETTiedote

Aalto University Executive Education Oy:n (Aalto EE) liikevaihto ylsi uuteen ennätykseen jo kahdeksatta kertaa peräkkäin. Vuoden 2019 liikevaihto oli 23,6 miljoonaa euroa (vuonna 2018 21,7 M€). Myös liiketulos on pysynyt vahvana ollen 1 miljoonaa euroa (vuonna 2018 1,4 M€). Tulostaso on vahva, huolimatta yhtiön kehityspanostuksista digitalisointiin ja uusiin toimitiloihin. Kasvua oli erityisesti asiakaskohtaisesti räätälöidyissä valmennusohjelmissa sekä Aalto MBA for Executives ja Executive MBA -ohjelmissa.

Aalto EE:n neuvonantajaverkoston uusin jäsen Päivi Castrén vahvistaa globaalia HR-osaamista10.3.2020 12:57:02 EETTiedote

Aalto University Executive Education (Aalto EE) on kutsunut Päivi Castrénin Senior Advisoriksi. Hänellä on yli 30 vuoden laaja-alainen kokemus henkilöstöjohtamisesta ja organisaatioiden kehittämisestä Wärtsilästä, Nokia Oyj:stä ja Valmet Paper Machinery:sta. Hänen pitkä kokemuksensa ja näkemyksensä johtamisen kehittämisestä niin neuvonantajan kuin toteuttajankin rooleissa on äärimmäisen arvokasta Aalto EE:n globaalisti toimiville asiakkaille.