YritysVihti ry

YritysVihti osti Lahjakorttipuodin: Pienyrityksille sähköinen kauppapaikka elinvoimaisuutta lisäämään

Entisajan kauppapuodissa myytävien tavaroiden kirjo oli runsas ja kauppias tunsi hyvin asiakkaittensa tarpeet. YritysVihti ry:n Lahjakorttipuoti vaalii samanlaista puotikauppiasmaista toimintatapaa nykyaikaisin keinoin: Lahjakorttipuoti.fi on pienten, paikallisten yritysten tuotteista ja palveluista muodostuva sähköinen verkkokauppapaikka, josta asiakas hankkii lahjakortteja helposti mihin aikaan vuorokaudesta tahansa.

Lahjakorttipuoti.fi mahdollistaa pienyrittäjille sähköisten lahjakorttien myynnin verkossa. Kuvassa vasemmalta oikealle YritysVihti ry:n perustajajäsenet: Toiminnanjohtaja Antti Leijala, Hallituksen puheenjohtaja Pertti Salovaara, Luova markkinointijohtaja ja koulutuspäällikkö Sanya Saarinen ja yritysneuvoja Juha Räty. Kuvasta puuttuu perustajajäsen Tanja Kärki. Kuva: Antti Hannuniemi

YritysVihti ry ja Pilkahdus Oy sopivat Lahjakorttipuodin toiminnan tulevaisuudesta. Toiminta siirtyi YritysVihdille kesällä 2020. Kauppahintaa ei julkisteta.

Lahjakorttipuoti on verkossa toimiva kauppapaikka, josta voi hankkia lahjakortteja paikallisiin yrityksiin.

YritysVihti ry tarjoaa yrittäjille asiantuntija-apua, neuvontapalveluita, koulutusta ja verkostoitumisen kanavia yritystoiminnan elinkaaren eri vaiheisiin. Se haluaa auttaa erityisesti pienyrityksiä ja siksi Lahjakorttipuoti sopii luontevasti erityisesti kivijalkakauppiaille suunnattuun palvelutarjontaan.

"Tavoitteemme on olla edelläkävijä digitaalisten yrityspalvelujen tarjoajana Suomessa. Lahjakorttipuoti on meille tärkeä askel palvelujen kehittämisessä ja laajentamisessa. Kivijalkakaupat ympäri Suomen etsivät edullisia ratkaisuja digitaalisten lahjakorttien toteuttamiseksi, ja nyt pystymme tarjoamaan tämän osana muita yritysten kehittämispalveluja. Tämän digitaalisen kauppapaikan lisäksi autamme yrityksiä mm. digitaalisen liiketoiminnan suunnittelussa, hinnoittelussa, some-markkinoinnissa ja brändäyksessä", kommentoi Antti Leijala, YritysVihti ry:n toiminnanjohtaja.

"Meille oli tärkeää löytää Lahjakorttipuodille jatkaja, jolla on sama aito halu auttaa pienyrityksiä kuin meilläkin. YritysVihti oli luonnollinen valinta. Uskon, että tämä kauppa tulee hyödyttämään yrityksiä niin Vihdissä kuin muuallakin", kommentoi Pilkahdus Oy:n toimitusjohtaja Ari Soininen.

Tuki pienyritysten digiloikalle ja uusia myyntimahdollisuuksia

Lahjakorttipuoti.fi-palvelun kautta pieni yritys pääsee tarjoamaan asiakkailleen sähköisiä lahjakortteja helposti, nopeasti ja riskittömästi. Myyntiä on mahdollista kasvattaa, koska yritys tavoittaa kivijalkakauppaa laajemman asiakaskunnan, kauppa on auki 24/7 ja asiakasta voidaan palvella nykyaikaisesti verkkotilaamisen ja -maksamisen välinein.

Lahjakorttipuodin erityispiirre on paikallisuus – kauppapaikan muodostavat pienet paikalliset yritykset. YritysVihti markkinoi Lahjakorttipuotia, minkä myötä pienet yritykset saavat enemmän ja laajemman some- ja kotisivunäkyvyyden, mikä sekin lisää mahdollisuuksia kasvattaa myyntiä.

Lahjakorttipuodin toiminta on lähtenyt hienosti liikkeelle vihtiläisten pienyritysten voimin, mutta YritysVihdin tavoitteena on laajentaa toimintaa nopeasti ja saada mukaan kauppiaita mahdollisimman monilta paikkakunnilta.

Sähköinen kauppapaikka voi innostaa myös yrittäjää kehittämään digitaalista liiketoimintaansa.

"Lahjakorttipuoti.fi auttaa pienyrityksiä digitalisoimaan toimintaansa tarjoamalla valmiin sähköisen myyntikanavan lahjakorteille. Tämä on loistava lisä pienyritysten tukemisen palettiimme, sillä yrittäjä saa palvelun käyttöönsä nopeasti. Näin yritys voi tarjota asiakkailleen sähköisen lahjakortin mahdollisuuden - sijainnista riippumatta! Tämä mahdollistaa esimerkiksi läheisen muistamisen paikallisten palveluiden lahjakortilla, vaikka itse asuisi muualla. Palvelu lanseerattiin kotikunnastamme Vihdistä. Se on saanut hyvää palautetta ja laajennamme toimintaa lähiaikoina. Jatkamme ilolla Pilkahdus Oy:n luomaa erinomaista digipalvelua, joka auttaa sekä yrityksiä että paikallisia asukkaita", kertoo YritysVihti ry:n Luova viestintä- ja markkinointijohtaja Sanya Saarinen.

Asiakkaille Lahjakorttipuoti.fi tarjoaa erinomaisen mahdollisuuden tukea paikallista yritystoimintaa ja siten vahvistaa oman alueen palvelutarjontaa ja elinvoimaisuutta.

Antti Leijala, toiminnanjohtaja, antti.leijala@yritysvihti.fi, p. +358 (0)40 039 8985

Sanya Saarinen, luova viestintä- ja markkinointijohtaja, sanya.saarinen@yritysvihti.fi, p. +358 (0)50 4396710

Antti LeijalaToiminnanjohtaja

Lean-myynnin pioneeri ja yksi YritysVihti ry:n perustajajäsenistä. Auttaa verkostoaan myynnin ja yrittäjyyden alueilla. Toimii YritysVihti ry:ssä lean-myyntikouluttajana ja asiantuntijana.

0400 398 985 antti.leijala@yritysvihti.fi

Sanya SaarinenLuova markkinointi- ja viestintäjohtaja sekä koulutuspäällikkö

Vastaa yhdistyksen viestinnästä sekä yrittäjyyskoulutuksen organisoinnista. Somemarkkinoinnin asiantuntija, joka kouluttaa pienyrittäjiä hyödyntämään digitaalisia kanavia uusasiakashankinnassa ja myynnin tehostamisessa. Yksi YritysVihti ry:n perustajajäsenistä.

050 439 6710sanya.saarinen@yritysvihti.fi

Kuvassa vasemmalta oikealle YritysVihti ry:n perustajajäsenet: Toiminnanjohtaja Antti Leijala, Luova markkinointijohtaja ja koulutuspäällikkö Sanya Saarinen, hallituksen puheenjohtaja Pertti Salovaara ja yritysneuvoja Juha Räty. Kuvasta puuttuu perustajajäsen Tanja Kärki. Kuva: Antti Hannuniemi

YritysVihti ry
Juuritie 7

YritysVihti ry on yrittäjän ja yrittämistä harkitsevan tukena koko yritystoiminnan elinkaaren ajan.

YritysVihdin tavoitteena on olla Suomen laadukkain, ketterin ja kustannustehokkain yritysneuvonnan tarjoaja. Yrittäjävetoinen toiminta käynnistyi vaiheittain syksyn 2018 aikana ja henkilökohtaisten neuvontapalvelujen lisäksi tarjoamme mm. hyödyllistä kirjallisuutta ja verkkokursseja.

Meiltä löytyy apua kaikkiin yrityksen elinkaaren vaiheisiin ja yhdessä nostamme  pienyrittäjien kilpailukykyä!

Lue lisää: www.yritysvihti.fi

Lue lisää julkaisijalta YritysVihti ry

Korona mullisti ostoprosessit – myynnin täyskäännös monilla selviytymisen edellytyksenä28.8.2020 09:00:00 EESTTiedote

Yritykset toimialasta riippumatta ovat nyt ison kysymyksen äärellä. Miten myydä tilanteessa, jossa asiakkaiden ostot ovat pysähdyksissä, ostokriteerit muuttuvat ja yhteiskunnan rajoitukset oman kontrollin ulkopuolella? Asiaa ei helpota eri medioista saatava ristiriitainen tieto, jonka johdosta faktojen erottaminen mielipiteistä on haastavaa. Yrityksiltä vaaditaan nyt täysin uudenlaista ketteryyttä ja datanlukutaitoa, niin asiakkaiden kuin kilpailijoiden liikkeistä. Koulutuksen kärkimaana Suomella onkin nyt mahdollisuus laajamittaiseen kilpailukyvyn nostamiseen. Suomen johtava koulutustarjoaja Taitotalo ja Lean-myynnin edelläkävijä UltraLeanBusiness Oy Ltd tarjoavat nyt ratkaisun yritysten isoimpaan haasteeseen: Kuinka organisoida myynti asiakkaan ostokäyttäytymisen muututtua hetkessä?

Ekologinen materiaali haastaa keinokuidut ja tehotuotetun puuvillan. Vastuullinen ekoluksus: Nyt tulee nokkonen!11.6.2020 08:03:00 EESTTiedote

Knokkon haastaa tekstiilialan nykyiset toimintatavat innovatiivisin ja ekologisin materiaalein. Suomalainen innovatiivinen yritys on syntynyt halusta luoda tekstiiliteollisuudelle uudenlaisia vaihtoehtoja, joissa kaiken toiminnan ytimessä ovat kestävä kehitys ja vastuullisuus. Ekologinen materiaali haastaa keinokuidut ja tehotuotetun puuvillan. Innovatiivisen tuotekehityksen sekä Business Finlandin, YritysVihti ry:n, Vihdin kunnan ja Knokkon Textiles Company Oy:n yhteistyön tuloksena Knokkon on luonut kangasmateriaaleja, joissa ympäristöystävällisten nokkosen ja kuituhampun kuidut yhdistyvät luonnonvaroja säästäen muotoiltuun valmistusprosessiin sekä miellyttävään käyttökokemukseen.

Kestävästä kehityksestä mitattava kilpailuetu – kotimainen innovaatio tuo konkretiaa yritysten päätöksenteon tueksi9.6.2020 08:02:00 EESTTiedote

Vihtiläinen yritys UltraLeanBusiness Oy tarjoaa liiketoimintakonsultoinnin palveluja yrityksille. Perustaja Antti Leijala uskoo vakaasti kestävään kehitykseen ja näkee sen mahdollisuudet toimia menestyvän yritystoiminnan taustalla lyömättömänä kilpailuetuna. Työssään hän kuitenkin havaitsi vastuullisuuden arvon mittaamisen yrityksissä perustuvan usein olettamuksiin. Leijala luottaa eritoten tiedolla johtamiseen, joten hänelle oli tärkeää kehittää konkreettinen työkalu ongelman ratkaisemiseksi. Uusi työkalu pureutuukin yhteen tämän päivän suurimmista megatrendeistä nostaen kestävän kehityksen roolin tarjousten voittoprosentin kasvattamisessa prioriteettilistan kärkeen.

Suomalainen innovaatio mullistaa konepajojen varastonhallinnan – uusi visuaalinen ohjelmisto jalostaa prosessit huippuunsa ja minimoi tehottomat työtunnit3.6.2020 10:25:53 EESTTiedote

Lahtelaisyritys Muhkia Oy tiedosti yritysten välivarastoinnissa majailevan mittavan ongelman – tuotenimikkeiden etsimiseen ja keräilyvirheisiin kuluvat tehottomat työtunnit. Tutkittuaan asiaa tarkemmin, yrityksen perustaja Anssi Nurminen paikallisti suurimmaksi syyksi tähän varaston sijaintien ja nimikkeiden puutteelliset merkinnät. Vuosien tuotekehityksen tuloksena syntyi osienpaikannusohjelma OPO: nykyaikainen ja käyttäjäystävällinen ohjelmistotyökalu, joka mahdollistaa prosessien tehostamisen visuaalisten varastokarttojen ja prosessikaavioiden avulla. Innovaation ja kehitystyön mahdollisti ELY-keskuksen, Business Finlandin ja YritysVihti ry:n vihtiläisten asiantuntijoiden tuki.

Turvallisia tapaamisia ja hyvinvointia hoivakoteihin1.6.2020 15:52:50 EESTTiedote

Kuluneen kevään aikana hoitokodit ympäri Suomen ovat joutuneet rajoittamaan käyntejä ja tapaamisia hoitokodeissa. Rajoitukset koskevat sekä läheisiä että esimerkiksi vapaaehtoisia, jotka ovat normaalitilanteessa järjestäneet ohjelmaa ja tekemistä hoitokoteihin. Tilanteen helpottamiseksi Etäpalvelu Helmi ja Ilopisteen elämyspalvelut haluavat tukea ikääntyneiden hyvinvointia poikkeusoloissa mahdollistamalla turvallisen ja helpon omaisyhteydenpidon sekä toimintakykyä ylläpitävää liikuntaa ja elämyksiä hoivakodeille.

Vastuullinen ekoluksus - Nyt tulee nokkonen!16.5.2020 14:17:00 EESTTiedote

Knokkon haastaa tekstiilialan nykyiset toimintatavat innovatiivisin ja ekologisin materiaalein. Suomalainen innovatiivinen yritys on syntynyt halusta luoda tekstiiliteollisuudelle uudenlaisia vaihtoehtoja, joissa kaiken toiminnan ytimessä ovat kestävä kehitys ja vastuullisuus. Innovatiivisen tuotekehityksen sekä Business Finlandin, YritysVihti ry:n, Vihdin kunnan ja Knokkon Textiles Company Oy:n yhteistyön tuloksena Knokkon on luonut kangasmateriaaleja, joissa ympäristöystävällisten nokkosen ja kuituhampun kuidut yhdistyvät luonnonvaroja säästäen muotoiltuun valmistusprosessiin sekä miellyttävään käyttökokemukseen.