YritysVihti ry

YritysVihti osti Lahjakorttipuodin: Pienyrityksille sähköinen kauppapaikka elinvoimaisuutta lisäämään

Entisajan kauppapuodissa myytävien tavaroiden kirjo oli runsas ja kauppias tunsi hyvin asiakkaittensa tarpeet. YritysVihti ry:n Lahjakorttipuoti vaalii samanlaista puotikauppiasmaista toimintatapaa nykyaikaisin keinoin: Lahjakorttipuoti.fi on pienten, paikallisten yritysten tuotteista ja palveluista muodostuva sähköinen verkkokauppapaikka, josta asiakas hankkii lahjakortteja helposti mihin aikaan vuorokaudesta tahansa.

Lahjakorttipuoti.fi mahdollistaa pienyrittäjille sähköisten lahjakorttien myynnin verkossa. Kuvassa vasemmalta oikealle YritysVihti ry:n perustajajäsenet: Toiminnanjohtaja Antti Leijala, Hallituksen puheenjohtaja Pertti Salovaara, Luova markkinointijohtaja ja koulutuspäällikkö Sanya Saarinen ja yritysneuvoja Juha Räty. Kuvasta puuttuu perustajajäsen Tanja Kärki. Kuva: Antti Hannuniemi

YritysVihti ry ja Pilkahdus Oy sopivat Lahjakorttipuodin toiminnan tulevaisuudesta. Toiminta siirtyi YritysVihdille kesällä 2020. Kauppahintaa ei julkisteta.

Lahjakorttipuoti on verkossa toimiva kauppapaikka, josta voi hankkia lahjakortteja paikallisiin yrityksiin.

YritysVihti ry tarjoaa yrittäjille asiantuntija-apua, neuvontapalveluita, koulutusta ja verkostoitumisen kanavia yritystoiminnan elinkaaren eri vaiheisiin. Se haluaa auttaa erityisesti pienyrityksiä ja siksi Lahjakorttipuoti sopii luontevasti erityisesti kivijalkakauppiaille suunnattuun palvelutarjontaan.

"Tavoitteemme on olla edelläkävijä digitaalisten yrityspalvelujen tarjoajana Suomessa. Lahjakorttipuoti on meille tärkeä askel palvelujen kehittämisessä ja laajentamisessa. Kivijalkakaupat ympäri Suomen etsivät edullisia ratkaisuja digitaalisten lahjakorttien toteuttamiseksi, ja nyt pystymme tarjoamaan tämän osana muita yritysten kehittämispalveluja. Tämän digitaalisen kauppapaikan lisäksi autamme yrityksiä mm. digitaalisen liiketoiminnan suunnittelussa, hinnoittelussa, some-markkinoinnissa ja brändäyksessä", kommentoi Antti Leijala, YritysVihti ry:n toiminnanjohtaja.

"Meille oli tärkeää löytää Lahjakorttipuodille jatkaja, jolla on sama aito halu auttaa pienyrityksiä kuin meilläkin. YritysVihti oli luonnollinen valinta. Uskon, että tämä kauppa tulee hyödyttämään yrityksiä niin Vihdissä kuin muuallakin", kommentoi Pilkahdus Oy:n toimitusjohtaja Ari Soininen.

Tuki pienyritysten digiloikalle ja uusia myyntimahdollisuuksia

Lahjakorttipuoti.fi-palvelun kautta pieni yritys pääsee tarjoamaan asiakkailleen sähköisiä lahjakortteja helposti, nopeasti ja riskittömästi. Myyntiä on mahdollista kasvattaa, koska yritys tavoittaa kivijalkakauppaa laajemman asiakaskunnan, kauppa on auki 24/7 ja asiakasta voidaan palvella nykyaikaisesti verkkotilaamisen ja -maksamisen välinein.

Lahjakorttipuodin erityispiirre on paikallisuus – kauppapaikan muodostavat pienet paikalliset yritykset. YritysVihti markkinoi Lahjakorttipuotia, minkä myötä pienet yritykset saavat enemmän ja laajemman some- ja kotisivunäkyvyyden, mikä sekin lisää mahdollisuuksia kasvattaa myyntiä.

Lahjakorttipuodin toiminta on lähtenyt hienosti liikkeelle vihtiläisten pienyritysten voimin, mutta YritysVihdin tavoitteena on laajentaa toimintaa nopeasti ja saada mukaan kauppiaita mahdollisimman monilta paikkakunnilta.

Sähköinen kauppapaikka voi innostaa myös yrittäjää kehittämään digitaalista liiketoimintaansa.

"Lahjakorttipuoti.fi auttaa pienyrityksiä digitalisoimaan toimintaansa tarjoamalla valmiin sähköisen myyntikanavan lahjakorteille. Tämä on loistava lisä pienyritysten tukemisen palettiimme, sillä yrittäjä saa palvelun käyttöönsä nopeasti. Näin yritys voi tarjota asiakkailleen sähköisen lahjakortin mahdollisuuden - sijainnista riippumatta! Tämä mahdollistaa esimerkiksi läheisen muistamisen paikallisten palveluiden lahjakortilla, vaikka itse asuisi muualla. Palvelu lanseerattiin kotikunnastamme Vihdistä. Se on saanut hyvää palautetta ja laajennamme toimintaa lähiaikoina. Jatkamme ilolla Pilkahdus Oy:n luomaa erinomaista digipalvelua, joka auttaa sekä yrityksiä että paikallisia asukkaita", kertoo YritysVihti ry:n Luova viestintä- ja markkinointijohtaja Sanya Saarinen.

Asiakkaille Lahjakorttipuoti.fi tarjoaa erinomaisen mahdollisuuden tukea paikallista yritystoimintaa ja siten vahvistaa oman alueen palvelutarjontaa ja elinvoimaisuutta.

Antti Leijala, toiminnanjohtaja, antti.leijala@yritysvihti.fi, p. +358 (0)40 039 8985

Sanya Saarinen, luova viestintä- ja markkinointijohtaja, sanya.saarinen@yritysvihti.fi, p. +358 (0)50 4396710

Sanya SaarinenLuova markkinointi- ja viestintäjohtaja sekä koulutuspäällikkö

Vastaa yhdistyksen viestinnästä sekä yrittäjyyskoulutuksen organisoinnista. Somemarkkinoinnin asiantuntija, joka kouluttaa pienyrittäjiä hyödyntämään digitaalisia kanavia uusasiakashankinnassa ja myynnin tehostamisessa. Yksi YritysVihti ry:n perustajajäsenistä.

Puh:050 439 6710sanya.saarinen@yritysvihti.fihttps://www.yritysvihti.fi/blogi/

Kuvassa vasemmalta oikealle YritysVihti ry:n perustajajäsenet: Toiminnanjohtaja Antti Leijala, Luova markkinointijohtaja ja koulutuspäällikkö Sanya Saarinen, hallituksen puheenjohtaja Pertti Salovaara ja yritysneuvoja Juha Räty. Kuvasta puuttuu perustajajäsen Tanja Kärki. Kuva: Antti Hannuniemi

YritysVihti ry
Juuritie 7

YritysVihti ry on yrittäjän ja yrittämistä harkitsevan tukena koko yritystoiminnan elinkaaren ajan.

YritysVihdin tavoitteena on olla Suomen laadukkain, ketterin ja kustannustehokkain yritysneuvonnan tarjoaja. Yrittäjävetoinen toiminta käynnistyi vaiheittain syksyn 2018 aikana ja henkilökohtaisten neuvontapalvelujen lisäksi tarjoamme mm. hyödyllistä kirjallisuutta ja verkkokursseja.

Meiltä löytyy apua kaikkiin yrityksen elinkaaren vaiheisiin ja yhdessä nostamme  pienyrittäjien kilpailukykyä!

Lue lisää: www.yritysvihti.fi

Lue lisää julkaisijalta YritysVihti ry

Uusi suomalainen kuvapankki ratkaisee yritysten ja julkisen sektorin kuvitushaasteet – ammattilaistason valokuvia yksinoikeudella3.3.2021 08:01:00 EETTiedote

Tänä päivänä yrityksillä ja julkisilla tahoilla on jatkuva tarve kuvittaa viestintäänsä. Kuvituskuvien hankkiminen kuvapankeista on kuitenkin kimuranttia: kilpailijat voivat hyödyntää samoja kuvia, eikä tunnelmakaan aina viittaa kotimaiseen alkuperään. Foto Bakery Oy:n yrittäjä, valokuvaaja Sanna Nuutinen kuunteli tarkoin asiakkaidensa haasteita, saaden ajatuksen uudenlaisesta palvelukonseptista. Ideasta jalostui Foto Bakers – uniikkien valokuvien kotimainen kuvapankki – jonka kaikki kuvat myydään yksinoikeudella. Kehitystyössä mukana oli mm. Lean-myynnin asiantuntija Antti Leijala ja tukea hankkeelle antoivat Business Finland sekä ELY. Nyt palvelussa on edustettuna tasokas joukko ammattikuvaajia, ja kuvapankki on valjastettu palvelemaan yritysten, yhdistysten ja julkisen sektorin kuvitustarpeita – ympäri Suomen.

Kalevalan uusi tuleminen – perinteitä ja mytologiaa Nuuksion sydämessä16.2.2021 08:01:00 EETTiedote

Kansalliseepoksemme Kalevala elää uutta nousukauttaan. Sen nostamiseksi matkailualamme ja koko Suomen vetovoimatekijäksi tehdäänkin parhaillaan mittavaa yhteistyötä matkailuyrittäjien keskuudessa. Vihtiläinen yrittäjä Satu de Weerd näkee Kalevalassa arvokkaan palan suomalaista historiaa, jonka hän haluaa nyt välittää suurelle yleisölle Nuuksion Taika -perheyrityksen matkailu- ja tapahtumapalveluina. Yritys onkin luonut Nuuksion kansallispuiston maisemiin Kalevala-teemaisia ohjelmia ja tapahtumia, jossa osallistujat pääsevät osaksi kansallistaruamme niin puvustuksen, tarjoiluiden kuin ohjelmanumeroiden osalta.

Mitä ELY:n palveluilla on saatu aikaan – Mainostoimisto Riima valjasti avukseen Lean-myynnin ammattilaisen.15.2.2021 12:16:47 EETTiedote

Kuluneen vuoden aikana yrityksillä on ollut mahdollisuus hakea rahoitusta ja tukipalveluja oman toimintansa kehittämiseen. Yksi auttavan kätensä tarjonnut taho on ELY-keskuksen Yritysten kehittämispalvelut. Mainostoimisto Riima näki mahdollisuuden kehittää toimintansa ja haki ELY-rahoitusta yritykselleen ja aloittaa nyt 2021 vuotensa uudistunein ottein.

Tuotantotalouden opiskelija muuttaa autonvuokrauksen pelisääntöjä10.2.2021 09:01:00 EETTiedote

Ongelmassa piilee usein ratkaisu. Näin tuumi Suomen Vuokrabiili Oy:n perustaja Waltteri Niittula, koittaessaan vuokrata pakettiautoa opiskelukaupungissaan Vaasassa: sopivaa ei löytynyt helposti, eikä kohtuullisella hinnalla. Hän päätti ryhtyä autonvuokrauksen palveluntarjoajaksi itse, hankkien ensimmäisen vuokra-autonsa. Vuosien kuluessa Niittula kasvatti toimintaa ja kypsytteli erilaisia kehitysideoita. Toiminnasta kumpusi lopulta aivan uudenlainen palvelumalli – kehittää verkkoon koko paikkakunnan tarjonnan yhdistävä vuokra-autojen järjestelmä, jossa vertailu on vaivatonta ja varauskokemus mutkattomaksi hiottu. Niittula myös päätti jalostaa suunnitelmansa vielä tätäkin pidemmälle, tarjoamalla helpon mahdollisuuden oman ajoneuvon vuokraamiseen – niin yrityksille kuin yksityisille. Yhdessä vihtiläisen UltraLeanBusiness Oy:n yrittäjä Antti Leijalan kanssa innovaatiosta kasvatetaan nyt koko Suomen kattavaa vuokra-autojen portaalia.

Hoivavaje hurjassa kasvussa18.1.2021 19:08:01 EETTiedote

Pian kokonaisen vuoden olemme joutuneet keskittymään koronaviruksen torjuntaan. Yli 70-vuotiaiden arkea on jouduttu rajoittamaan monin eri tavoin, hoivakotien asukkaista puhumattakaan. Kuntien asukkaista keskimäärin viidennes on eläkeiässä, yli 65-vuotiaita. Kunnat tavoittelevat ikäihmistensä osalta mahdollisimman pitkää asumista kotona, sillä tehostettu palveluasuminen on kallista: yksi kuukausi ympärivuorokautisessa hoidossa maksaa kunnalle vähintään 3 000 euroa. Kotona asuminen edellyttää riittävää toimintakykyä. Toimintakykyä taas tukevat päivittäinen aktiivisuus, liikunta ja sosiaaliset suhteet.

Matkailuautoilun uusi aikakausi – liikkuva hotellihuone tarjoaa elämyksellistä matkantekoa korona-ajan haasteisiin vastaten21.12.2020 07:00:00 EETTiedote

Korona-aika on haastanut matkailualaa kovalla kädellä kuluneen vuoden aikana. Yksi matkustusmuoto on kuitenkin pitänyt pintansa ja muodostunut jopa trendikkääksi – matkailuautoilu elääkin nyt uuden tulemisen aikakautta. Vihtiläisen ZUMA Products Oy:n yrittäjä Tiina-Mari Tuominen oli toiminut jo vuosien ajan hotelli- ja julkistilojen kalustajana ja päätti sen innostamana luoda muuttuneessa tilanteessa aivan uudenlaisen konseptin – liikkuvan hotellihuoneen. Tuominen ei kuitenkaan halunnut tarjota tavanomaista matkailuauton vuokrauspalvelua. Sen sijaan yrittäjä halusi matkailuauton tarjoavan kokonaisvaltaisen elämyksen, jossa sisustuksen jokainen yksityiskohta on tarkoin harkittu ja asiakkaalla on valittavanaan lukuisia mukavuuspalveluita. Yrityksen uusi toiminto Zuma Rent tarjoaakin jatkossa matkailun ystäville hotellitason elämyksen vuokramatkailuauton muodossa.

Yritysagentuuri yhden numeron taktiikalla – uusia mahdollisuuksia pienyrittäjille ympäri Suomen17.12.2020 07:00:00 EETTiedote

Palvelujen kulutus Suomessa on menneinä vuosina ollut vahvasti kasvusuuntainen. Palveluntuottajien kenttä on puolestaan hajanainen ja toiminta pääasiassa itsenäisten toimijoiden harjoittamaa. Vihtiläinen yrittäjä Juuso Lyytikäinen tunnisti tilanteessa selkeän tarpeen toimijalle, joka kokoaisi erilaiset palveluntarjoajat yhteen, helpottamaan palvelujen ostamista. Samalla uusi toimintamalli loisi mahdollisuuksia palvelujen tuottajille, agentuurin hoitaessa myynnin, markkinoinnin ja asiakaspalvelun heidän puolestaan – vapauttaen yrittäjien resursseja omaan ydintoimintaan. Näin syntyi Nummela Services, joka on jo saavuttanut tukevan jalansijan paikallisena toimijana Vihdissä. Nyt Lyytikäinen tähtää kuitenkin kauemmas ja on Business Finlandin tuella laajentamassa toimintamallia koko Suomen kattavaksi.