YTK

YTK haluaa omistaa Katri Ylanderin tulkitseman kappaleen kiitokseksi kaikille Suomen hiljaisille puurtajille

Maaliskuussa YTK:ssa alettiin valmistautua kevään mittaan valtavaksi kasvavaan työmäärään. YTK:n hallitus pohti paljon sitä, miten hakemusruuhkasta selviytyminen edellyttää jokaiselta YTKlaiselta venymistä, jaksamista ja väsymätöntä puurtamista. Tänä poikkeuskeväänä valtava joukko ihmisiä puurtaa yhteisen hyvän eteen – ei vain Loimaalla vaan läpi Suomen.

YTK:n hallituksen varapuheenjohtaja Mikko-Pekka Hanski lähti tuumasta toimeen ja valitsi kannustuskeinoksi musiikin. Hän halusi luoda kappaleen, joka toisi lämpöä ja voimaa sekä kertoisi siitä arvostuksesta, mitä tällainen hiljainen työ ansaitsee.

Hanski sai ideansa toteuttajiksi joukon eturivin muusikoita. Antti Kleemola sävelsi melodian, Annika Tello sanoitti koskettavat sanat ja Sampo Haapaniemi tuotti biisin. Kappaleen herkän tulkinnan takana on Katri Ylander.

Kuva oli täysi yllätys YTK:n työntekijöille ja he saivat sen kuultavakseen toukokuun alkupäivinä.

Mikko-Pekka Hanski kertoo, että kappaleen vastaanotto jännitti valtavasti. ”Tämä oli itselleni kovin tärkeä projekti. Olen seurannut jo jonkin aikaa YTK:n henkilöstön omistautumista ja ahkeruutta ja tuntui velvollisuudelta osallistua edes jollain tavalla talkoisiin. Olen todella onnellinen, jos biisi koskettaa myös muita, joiden on vain jaksettava. Kiitosta nämä henkilöt saavat valitettavan harvoin.”

Hyvä kiertoon

YTK:lla biisi on aiheuttanut herkistymistä ja tyytyväisyyttä. ”Se jää soimaan päähän ja yhtäkkiä oikein yllättyy, kun tajuaa, että sehän kertoo mun työstä”, toteaa henkilöstön edustaja Anne Åkerblom.

YTK:n henkilöstö on nauttinut kappaleesta ja kokee, että sen ei tarvitse jäädä vain pienen piirin kannustukseksi. ”Haluaisimme että kaunis Kuva ilahduttaisi kaikkia niitä puurtajia, joiden voimilla tätäkin kriisiä ratkotaan. Toivomme, että kappaleesta jokainen arvokasta auttamistyötä tekevä saisi vähän voimaa. Tiedämme, että hiljaisellakin työllä on paljon arvostajia. Siitä Kuva on hyvä muistutus”, kertoo Åkerblom.

Kuva-kappaleen voi kuka tahansa jakaa Youtubesta ja omistaa sen somessa kaikille hiljaisille puurtajille, joiden työstä haluaa kiittää. Aihetunnisteet: #kuvameistä #hiljaisetpuurtajat

Kuva-kappale Soundcloud-palvelussa

Katsoaksesi videon lähteestä www.youtube.com, anna hyväksyntä sivun yläosasta.Kuva-kappaleen voi kuka tahansa jakaa ja omistaa sen somessa kaikille hiljaisille puurtajille, joiden työstä haluaa kiittää. #kuvameistä #hiljaisetpuurtajat

”Haluaisimme, että kaunis Kuva ilahduttaisi kaikkia niitä puurtajia, joiden voimilla tätäkin kriisiä ratkotaan", kertoo YTK:n etuuskäsittelijä Anne Åkerblom.
Myös YTKlaiset puurtavat tällä hetkellä hakemusruuhkan parissa pääosin etänä.

YTK

02 760 7620http://www.ytkpalvelut.fi

YTK Työttömyyskassa on kaikkien alojen palkansaajien työttömyyskassa, joka vakuuttaa yli puoli miljoonaa palkansaajaa työttömyyden varalta. YTK on Suomen suurin työttömyyskassa. Tehtävämme on järjestää ansioturva jäsenillemme tehokkaasti, helposti ja inhimillisesti. Palvelemme valtakunnallisesti verkossa. Meillä työskentelee yli 200 ansioturvan ammattilaista. www.ytkkassa.fi

YTK Työttömyyskassan jäsenet voivat halutessaan liittyä myös YTK Työelämä ry:hyn. YTK Työelämä ry on Suomen suurimpia yhdistyksiä yli 250 000 jäsenellään. YTK Työelämä tarjoaa jäsenilleen muun muassa Lakikaverin työsuhteen pulmatilanteisiin, vakuutuksia työhön ja vapaa-aikaan sekä tukea työnhakuun ja työkaluja osaamisen kehittämiseen. www.ytkpalvelut.fi

Lue lisää julkaisijalta YTK

Taija Numminen johtavaksi juristiksi – YTK Työelämä vahvistaa omaa työoikeusosaamistaan22.4.2024 07:35:00 EEST | Tiedote

Suomen suurimmasta yhdistyksestä, YTK Työelämä ry:stä on kasvanut merkittävä työoikeuden asiantuntija jäsenilleen Lakikaveri-palvelun kautta. Työoikeus-, palkka- ja päättämissopimusasioissa neuvontaa ja asianhoitoa tarvitsee vuosittain jopa noin 20 000 henkilöä. Kysynnän kasvaessa työoikeusasioiden kehityksestä ja neuvontapalvelusta vastaa johtavana juristina aloittanut varatuomari Taija Numminen.