YTN hyväksyi työehtosopimukset kolmelle alalle

Ylemmät toimihenkilöt YTN:n hallitus hyväksyi neuvottelutulokset uudeksi työehtosopimukseksi teknologiateollisuuteen, suunnittelu- ja konsulttialalle ja kemianteollisuuteen.

Kahdella ensin mainitulla alalla YTN:n sopijaosapuoli on Teknologiateollisuus ry, kemian alalla Kemianteollisuus ry. Hyväksyttyjen sopimusten piirissä on noin 120 000 ylempää toimihenkilöä.

Sopimukset nostavat ansioita 3,2 prosentilla kahden vuoden aikana. Palkkaratkaisut neuvotellaan lähtökohtaisesti paikallisesti. Jos paikallisia ratkaisuja ei synny, sopimukset sisältävät sekä yleiskorotuksen että työnantajan jakaman erän liittojen sopimalla tavalla.

Lisätietoja:

puheenjohtaja Heikki Kauppi