YTN:n neuvotteluissa ei saatu tulosta suunnittelualalla

Ylemmät toimihenkilöt YTN:n ja Teknologiateollisuus ry:n välisissä työehtosopimusneuvotteluissa ei saavutettu neuvottelutulosta suunnittelu- ja konsulttialalla työskentelevien ylempien toimihenkilöiden osalta.

Tulosta yritettiin vielä tänään perjantaina 1.11. Sopimus päättyi 31.10.2019.
Neuvotteluissa suurin haaste on ollut työajanpidennyksen kohtalo. Ennen sen ratkaisemista ei ole voitu edes keskustella palkankorotuksista.

Teknologiateollisuus ry:n ja YTN suunnittelu- ja konsulttialan työehtosopimuksen piirissä on noin 43 000 ylempää toimihenkilöä.

Suunnittelu- ja konsulttialan vastuullinen asiamies Tuula Aaltola toteaa, että tällä alalla sopimuksen syntyminen tulee olemaan erityisen haastavaa, koska alan tavoitteena on kuroa umpeen palkkaeroa vastaaviin aloihin.

YTN arvioi vielä viikonlopun yli neuvottelujen jatkamisen edellytyksiä.

Petteri Oksa, YTN:n neuvottelupäällikkö p. 040 577 0644
Tuula Aaltola, vastuullinen asiamies p. 040 725 5817

Ylemmät toimihenkilöt YTN on Akavan yksityisen sektorin neuvottelujärjestö. Vastaamme Akavan kentässä ylempien toimihenkilöiden sopimustoiminnasta teollisuudessa sekä liike- ja palvelualoilla. YTN:n jäseninä on 22 akavalaista liittoa, joiden kautta edustamme 170 000 asiantuntijaa ja esimiestä eri toimialoilla.