Medita Communication Oy

CMADFI teemana Tampereella somen hallinta ja kannustaminen – Livetwiittaustempaus Mielensäpahoittajan Suomen harjoituksista

Jaa

Verkon yhteisöpalveluja paimentavien viestintäammattilaisten joukko kokoontuu 23.1.2017 Tampereelle CMADFI-päivään pohtimaan somen hallintaa ja kannustamista. Päivän iltaohjelmasta odotetaan niin Twitterissä kuin teatterimaailmassa ennen näkemättömän laajaa livetwiittaustempausta, kun satakunta ammattivisertäjää pääsee seuraamaan Tuomas Kyrön Mielensäpahoittajan Suomen harjoituksia Tampereen Työväen Teatteriin vain kymmenen päivää ennen kantaesityksen ensi-iltaa.

Yhteisömanagerit kokoontuivat CMADFI-päivään viimeksi Jyväskylässä 2016. Kuva: Karri Anttila, lvngroom
Yhteisömanagerit kokoontuivat CMADFI-päivään viimeksi Jyväskylässä 2016. Kuva: Karri Anttila, lvngroom

Kuudetta kertaa Suomessa järjestettävä CMADFI (Community Manager Appreciation Day Finland) on kasvanut merkittäväksi lähes 300 someammattilaisen tapahtumaksi, jossa käsitellään ammattikunnan ajankohtaisia kysymyksiä. Vapaaehtoisvoimin ja sponsoreiden tuella järjestettävän päivän ohjelma suunnitellaan yhteisöllisesti verkossa.

– Tällä kertaa tarkastellaan somenhallintaohjelmistoja ja pohditaan porukalla, mikä verkkoyhteisöjen jäseniä motivoi ja miten työpaikoilla kannustetaan osallistumiseen niiden omissa sisäisissä yhteisöissä, kertoo tapahtuman primus motor, sosiaalisen median kouluttaja, konsultti ja Wikipedia-aktiivi Johanna Janhonen. Tapahtumalla halutaan myös tehdä näkyväksi yhteisömanagereiden jatkuvasti kasvavaa ja kehittyvää ammattikuntaa.

– On myös tärkeää kiittää näitä usein tuntemattomiksi jääviä viestinnän ja vuorovaikutuksen taitajia heidän työstään yhteisöjensä hyväksi, Janhonen muistuttaa.

Teemapäivästä kiinnostuneiden on syytä olla valppaina viikolla 45, jolloin ilmoittautuminen verkossa avataan, sillä runsaat 250 paikkaa varattiin viimeksi vain muutamassa tunnissa. Tapahtumaan osallistuminen on ilmoittautuneille maksutonta, mutta ruokailusta osanottajat maksavat ennakkoon.

Tapahtuma on hakenut ihannekokoaan, joka nyt on johdettu Suomen yhteisömanagereiden Facebook- ja LInkedin-ryhmien jäsenmäärien perusteella. Tavoitteena on saada näistä mukaan puolet, eli tarkalleen 266 osanottajaa järjestäjien ja alustajien lisäksi. Tapahtumaa voi seurata myös verkkoon striimattuna tai Twitterin kautta.

CMADFI-päivän 2017 pääyhteistyökumppaneita ovat Tampereen yliopisto, Tekesin Liideri-ohjelma, Meltwater ja DigiSyke-hanke. Tapahtumaa tukee myös joukko pienempiä yhteistyökumppaneita. 

Lisätietoja tapahtuman verkkosivuilta
www.CMAD.fi



Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Yhteisömanagereiden yhteisömanageri ja CMADFI-tapahtuman pääjärjestäjä

Johanna Janhonen
puh. 040 506 1960
johanna@piilotettuaarre.fi

Tampereen Työväen Teatteri
tiedottaja Sari Andersson
puh. 050 5969 069
sari.andersson@ttt-teatteri.fi

Kuvat

Yhteisömanagerit kokoontuivat CMADFI-päivään viimeksi Jyväskylässä 2016. Kuva: Karri Anttila, lvngroom
Yhteisömanagerit kokoontuivat CMADFI-päivään viimeksi Jyväskylässä 2016. Kuva: Karri Anttila, lvngroom
Lataa
Yhteisömanagerien CMADFI-päivä on kasvanut vuosi vuodelta. Jyväskylässä 2016 heitä oli noin 250. Kuva: Karri Anttila, lvngroom
Yhteisömanagerien CMADFI-päivä on kasvanut vuosi vuodelta. Jyväskylässä 2016 heitä oli noin 250. Kuva: Karri Anttila, lvngroom
Lataa

Tietoja julkaisijasta

Medita Communication Oy
Medita Communication Oy
Yliopistonkatu 36 A
40100 Jyväskylä

020 198 5511http://medita.fi

CMADFI (Community Manager Appreciation Day Finland) on kasvanut merkittäväksi lähes 300 someammattilaisen tapahtumaksi, jossa käsitellään ammattikunnan ajankohtaisia kysymyksiä. Vapaaehtoisvoimin ja sponsoreiden tuella järjestettävän päivän ohjelma suunnitellaan yhteisöllisesti verkossa.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista jo ennen kuin ne uutisoidaan? Kun tilaat tiedotteemme tältä julkaisijalta, saat ne sähköpostiisi yhtä aikaa suomalaisen median kanssa. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Medita Communication Oy

Yhteisömanagereiden CMADFI-päivä 2016 : Työntekijälähettilyys on kahden kauppa25.1.2016 18:01Tiedote

Työntekijälähettilyys keskustelutti verkkoyhteisöjä palvelevia viestintäammattilaisia CMADFI-päivässä Jyväskylässä maanantaina. Työntekijälähettilyydestä puhutaan, kun työntekijä vapaaehtoisesti omissa nimissään viestii työnantajaorganisaationsa vahvuuksista sosiaalisessa mediassa tai muualla julkisuudessa. Lähettiläs tarvitsee tähän kuitenkin organisaationsa tuen, muistutti Työterveyslaitoksen erikoistutkija Minna Janhonen

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki STT Infossa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme