Visit Naantali

Suomen paras asiakasteko 2013 kunniamaininta Muumimaailma Oy:lle

Jaa
CXPA Finland on Customer Experience Professionals Associationin (CXPA.org) paikallisjärjestö ja yhteisö Suomessa. Voittoa tavoittelemattoman yhteisön perustaminen julkistettiin kansainvälisenä asiakkuuskokemusten päivänä, 1.10.2013, Ylen Isossa Pajassa järjestetyssä Customer Experience Day Finland -tapahtumassa. CXPA Finlandin toiminta Suomessa perustuu vapaaehtoistyöhön ja yrityslahjoituksiin. Toimintaa vetää CEO Sirte Pihlaja Shirutesta. Ensimmäisen suurtapahtuman tuotantoon ovat osallistuneet myös Etuma, Questback ja Yle.

Tunnustuksella halutaan tuoda esille ihmisiä, jotka vaikuttavat

osaltaan mieleenpainuvien asiakkuuskokemusten syntymiseen arjen keskellä.

Tapahtumassa palkittiin vuoden 2013 Suomen asiakastekona Fazerinkumppanuuksista ja

tapahtumista vastaava kumppanuuspäällikkö Liisa Eerola tiimeineen asiakaskeskeisen

yrityskulttuurin edistämisestä.

Muita palkintosijoja ei jaettu erikseen. Kunniamaininnan kisassa sai Naantalin Muumimaailma Oy.

Palkintoraadin perustelut Muumimaailman kunniamaininnasta ovat:

Yli kahdenkymmenen vuoden ajan Muumimaailman vahvuus on ollut kansainvälinen,
vahva brändi: kaikki suomalaiset tuntevat Muumit, ja hahmot kiinnostavat ympäri
maailmaa.

Muumimaailma onkin alueensa merkittävä, tunnettu toimija ja Naantalin
kaupungin kesän (ja talven) vetonaula. Kaikki nämä vuodet Muumimaailma on
tuottanut unohtumattomia elämyksiä lapsille ja vähän vanhemmillekin: päivä
Muumimaailmassa on kokemus vertaansa vailla. Matkailu Muumi-filosofian mukaan
kiinnostaa myös turisteja.

Vuosi vuodelta myös aasialaisten ja venäläisten
vieraiden määrä on kasvanut jonkin verran. Japanilainen toiveuni onkin
Muumihäät. Teemapuiston toimintaa on alusta alkaen ohjannut tarinoista tuttu
Muumi-filosofia: halu tarjota lapsille ja heidän perheilleen yhdessäoloa ja
opettavaisia seikkailuja turvallisella ja kestävällä tavalla.

Muumimaailma eroaa muista perhekohteista siinä, että siellä ei ole laitteita, vaan kävijät
astuvat satumaailmaan ja pääsevät sen osaksi. Kohteen valtteja ovat aitous ja
osallistumisen tuomat aidot elämykset. Tuttujen satuhahmojen halaaminen on
monelle lapselle kesän paras hetki.

Asiakasymmärrystä korostaa myös se, miten Muumimaailmassa on osattu huomioida lapsiperheiden erilaiset erityisruokavaliot. Ravintoloissa palvelu sujuu mutkattomasti ja nopeasti
riippumatta siitä, mitä kommervenkkejä kunkin lapsen ruokavalioon kuuluu.

Lisätiedot:

Ann-Karin Koskinen

markkinointijohtaja

Muumimaailma Oy

ann-karin.koskinen@muumimaailma.fi

p. 040 5900701

Tietoja julkaisijasta

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Visit Naantali

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme