BusinessRakentamo

BusinessRakentamo

Enemmän kuin neuvoja. Ratkaisuja.


BusinessRakentamo on Suomen ketterin ja laadukkain mikroyritysten kehitysyhteisö.


BusinessRakentamo on yrittäjän ja yrittämistä harkitsevan tukena koko yritystoiminnan elinkaaren ajan. Pienyrittäjävetoinen toiminta starttasi vuoden 2018 aikana ja henkilökohtaisten neuvontapalvelujen lisäksi tarjoamme mm. laajan asiantuntijaverkoston, hyödyllistä kirjallisuutta ja verkkokursseja yrittäjille.

Meiltä löytyy apua ja laaja asiantuntijaverkosto kaikkiin yrityksen elinkaaren vaiheisiin. Yhdessä nostamme Suomen pienyrittäjien kilpailukykyä! Teemme tekoja ketterästi ja suurella sydämellä sekä tehokkaasti digitaalisuutta hyödyntäen. 

Tarjoamme neuvontaa ja asiantuntijapalveluita koko Suomen alueella. 

Uusi UltraLeanSales-planner-sovellus tarjoaa käänteentekevää näkemystä B2B-asiakkaiden ostoprosesseista ja valjastaa parviälyn myyntityön tueksi11.5.2022 08:00:00 EEST | Tiedote

UltraLeanBusiness Oy:n yrittäjä, konsultti ja kouluttaja Antti Leijala on kokenut Lean-myynnin asiantuntija. Leijala tietää myös B2B-myyntityön nojaavan vahvasti asiakkaan ostoprosessien ja -kriteerien tuntemiseen. Konsultointikokemus on kuitenkin osoittanut, että useimmat yrittäjät ja myyjät kipuilevat tämän asian kanssa. Myynnin ympärille on luotu paljon työkaluja, mutta ostoprosessien analysointikeinot ovat olleet niukat – perustuen pitkälti myyjän näppituntumaan. Nyt Leijala on kehittänyt innovatiivisen työkalun, jolla myyjä voi systemaattisesti kartuttaa kohderyhmäymmärrystään sekä saada selkeyttä asiakkaiden ostoprosesseihin ja -kriteereihin. Sovelluksen erityispiirteenä on parviälyn hyödyntäminen: myyjän jakaessa kohderyhmätuntemustaan muille, saa hän vastavuoroisesti muiden näkemykset oman myyntityönsä tueksi. Lisäksi kumppaneiden verkosto auttaa kehittämään omaa markkinointia ja myyntiä niin, että se kohdistuu hyvin ostokäyttäytymisen kanssa.

Kotimaanmatkailun ja matkailuautoilun suosio ei osoita laantumisen merkkejä – Zuma Rent ja liikkuva hotellihuone tarjoavat elämyksiä kaikkina vuodenaikoina6.5.2022 07:47:00 EEST | Tiedote

Korona-aika on haastanut matkailualaa, mutta matkailuautoilun kokema muutos on ollut poikkeuksellinen – vapaus, mukavuus ja henkilökontakteja vähentävä matkustamisen muoto on osoittautunut ihanteelliseksi ratkaisuksi monien matkailunnälkään. Vihtiläisen ZUMA Products Oy:n juuret ulottuvat hotellialalle, jossa yrittäjä Tiina-Mari Tuominen on toiminut vuosia hotelli- ja julkistilojen kalustajana. Näistä lähtökohdista virisi idea jalostetummasta matkailuautoilun muodosta – liikkuvasta hotellihuoneesta – jossa asiakkaalle tarjotaan lukuisia mukavuuspalveluita ja sisustus on hiottu hotellihuoneista tutulla tyylisilmällä. Zuma Rentin matkailuauto onkin elämyksellinen tapa ihailla Suomen kauneutta eri vuodenaikoina. Tänä vuonna liikkuva hotellihuone on myös päivitetty entistä suurempaan ja paremmin varusteltuun matkailuautoon.

Arho Foods Oy ostaa luomumehuihin ja -virvoitusjuomiin keskittyneen Raikastamon liiketoiminnan5.5.2022 07:47:00 EEST | Tiedote

Arho Foods Oy:n laadukkaiden suomalaisten elintarvikkeiden perhe kasvaa suosituilla Raikastamo-luomumehuilla ja -virvoitusjuomilla, liiketoiminnan siirryttyä yritykselle 28.4.2022 alkaen Raikastamo Oy:ltä. Raikastamon vuodesta 2009 valmistettuja tuotteita myydään päivittäistavarakaupoissa ja kahviloissa ympäri Suomen, ja juomat tunnetaan paitsi värikkäästä ja persoonallisesta ulkoasustaan myös aitojen makujen vaalimisesta. Raikastamo-tuotemerkin myötä Arho Foods Oy vahvistaa entisestään jalansijaansa suomalaisella elintarvikealalla, jatkaen suositun tuoteperheen kehittämistä edelleen palvelemaan entistä paremmin kuluttajien toiveita.

Myrttisen kurkkujen keväinen digipihamyynti tulee taas – myös suosittuja Myrttisen lippiksiä saatavilla rajoitettu erä14.4.2022 07:47:00 EEST | Tiedote

Myrttisen kurkkujen perinteisellä reseptillä valmistetut hapatetut suolakurkut ja maukkaat maustekurkut ovat tuttuja herkkuja vähittäiskauppojen HeVi-osastoilta. Innokkaille faneille järjestetään säännöllisesti myös mahdollisuus asioida suoraan suolakurkkutuotannossa Vantaalla, suosituissa digipihamyynneissä. Digipihamyynti järjestetään jälleen keskiviikkona 27.4. ja torstaina 28.4., klo 15–19, Myrttisen tuotantotilojen yhteydessä, osoitteessa Mittatie 7. Pihamyynnistä noudettavat tuotteet voi tilata ennakkoon Myrttisen kurkkujen verkkokaupasta, josta saa nyt uutuutena myös Myrttisen kurkkujen fanituotteita. Suosittua Myrttisen lippistäkin on saatavilla erä, mutta vain digipihamyynnistä.

Henkilöstöjohtamisen teos tarjoaa esihenkilöille selkeät askelmerkit yhteisöohjautuvan tiimin rakentamiseen14.4.2022 07:44:00 EEST | Tiedote

Työelämä on elänyt viime vuosina murroksen aikaa, vaatien yrityksiltä koko ajan ketterämpää johtamisen mallia sekä nopeaa reagointikykyä liiketoimintaympäristön muutoksiin. Yrittäjä, valmentaja ja konsultti Karl-Johan Spiik on henkilöstöjohtamisen ja yhteisöohjautuvuuden asiantuntija, joka on valmennustoiminnassaan huomannut esihenkilöiden kaipaavan selkeitä ja konkreettisia ohjeita yhdessäohjautuvan tiimityön jalkauttamiseen. Uuden kirjansa myötä Spiik on tiivistänyt asiantuntemuksensa käytännönläheisiksi askelmerkeiksi, joita jokainen esihenkilö voi hyödyntää kehittäessään tiimityötä kohti autonomisempaa mallia. Kirja tarjoaa yrittäjille, johtoryhmille, esihenkilöille ja tiiminvetäjille selkeät portaittain etenevät ohjeet, joiden avulla tiimin täysi potentiaali voidaan valjastaa yrityksen liiketoiminnan tueksi – samalla kasvattaen työn merkityksellisyyttä ja mielekkyyttä työntekijöiden näkökulmasta.

Hango Sinapin liiketoiminta siirtyy Arho Foods Oy:lle – yrityksen perinteikkäiden kotimaisten brändien joukko kasvaa11.4.2022 07:48:00 EEST | Tiedote

Korkealaatuisten elintarvikkeiden valmistajana ja maahantuojana tunnetun Arho Foods Oy:n omien tuotemerkkien perhe kasvaa jälleen, Hango Sinapin liiketoiminnan siirryttyä yritykselle 1.4.2022 alkaen Oy Hango Ab:lta. Hango Sinappi on ensiluokkainen suomalainen tuotemerkki, jonka reseptillä on perinteitä 1800-luvun loppupuolelta asti. Tuotemerkki onkin luontevaa jatkumoa Arho Foods Oy:n omien tuotemerkkien kokonaisuuteen, johon kuuluvat entuudestaan mm. Myrttisen kurkut, Memmas Knossos, Pappagallo ja Mehuiza. Hango Sinapin hankkiminen tukee erinomaisesti yrityksen kasvustrategiaa, johon kuuluvat niin omat korkealuokkaiset tuotemerkit kuin kansainväliset edustettavat brändit.

Myrttisen kurkut -tuoteperhe kasvaa herkullisella uutuustuotteella4.4.2022 07:48:00 EEST | Tiedote

Myrttisen kurkut tunnetaan kotitalouksissa perinteisillä menetelmillä hapatetuista suolakurkuista sekä herkullisista maustekurkuista. Jo aiemmin lanseeratut 2 kpl pakkaukset saivat innostuneen vastaanoton tarjotessaan vaivattoman tavan ostaa suosikkituotteita pienempään tarpeeseen. Nyt tuoteperhe laajenee kuluttajien toiveesta uutuustuotteen myötä: Myrttisen kokonaiset punajuuret, 2 kpl pakkauksessa. Pakattu tuote tarjoaakin markkinoille uuden tavan käyttää punajuuria, helposti ja kätevässä annoskoossa. Samalla uutuus edustaa aitoja perinteisiä makuja sekä suomalaista käsityötä.

Green Taste Oy:n osakekanta myyty Arho Yhtiöt Oy:lle – yritys jatkaa toimintaansa nimellä Arho Foods Oy22.3.2022 07:36:00 EET | Tiedote

Korkealaatuisten elintarvikkeiden valmistajana ja maahantuojana tunnetun Green Taste Oy:n osakekanta on myyty suomalaiselle Arho Yhtiöt Oy:lle. Yrityskaupan myötä Green Tasten omat tuotemerkit – Myrttisen kurkut, Memmas Knossos, Pappagallo ja Mehuiza – saavat entistä vahvemmat hartiat kasvunsa tueksi. Arho Yhtiöt Oy:lle yritysosto merkitsee paluuta juurille, sillä yritys on toiminut brändien taustalla jo aiemmin – vuonna 2015 toteutuneeseen yrityskauppaan asti. Brändien tukeva jalansija suomalaisilla elintarvikemarkkinoilla yhdistettynä suureen kasvupotentiaaliin olivatkin toimitusjohtaja Henrik Hemmilälle juurisyyt palata Green Tasten arvostettujen elintarvikebrändien pariin. Hemmilä näkee tuotteilla vahvoja tulevaisuudennäkymiä ja liiketoiminnan kehittämiseen tullaan jatkossa investoimaan merkittävästi. Tuotevalikoimaa aiotaan myös laajentaa uusien arvostettujen brändien muodossa. Yritysoston myötä muuttui myös nimi: Green Taste Oy on nyt Arho Foods Oy.

Psyykkinen osaaminen osaksi lasten ja nuorten valmennustoimintaa –lempeä vaativuus avainasemassa myönteisen kulttuurin luomisessa19.3.2022 09:00:00 EET | Tiedote

Psyykkinen osaaminen ja kannustava lajikulttuuri ovat tärkeä osa nykyaikaista urheiluvalmennusta. Näiden merkitys korostuu entisestään puhuttaessa kasvavista ja kehittyvistä lapsista ja nuorista. Aivotaidot Oy:n yrittäjä, neuropsykologi Nina Uusitalo, on kerryttänyt vankan kokemuksen psyykkisten taitojen valmentajana, kouluttajana ja työnohjaajana, ollen samalla aktiivisesti mukana urheiluseuratoiminnassa vuosien ajan. Omasta kokemustaustasta ja hyvinvoivan mielen merkityksen ymmärtämisestä kumpusikin ajatus aivan uudenlaisen MindMind®-verkkovalmennuksen luomisesta seuroille sekä lasten ja nuorten valmennustoimintaan osallistuville. Uuden valmennuksen tavoitteena on lisätä seuratoimijoiden ymmärrystä aivoista, mielestä ja niiden kehityksestä sekä valjastaa valmennustoiminta entistä enemmän lasten ja nuorten kehitystä tukevaksi voimavaraksi.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Viimeinen
  • >>

Enemmän kuin neuvoja. Ratkaisuja.


BusinessRakentamo on Suomen ketterin ja laadukkain mikroyritysten kehitysyhteisö.


BusinessRakentamo on yrittäjän ja yrittämistä harkitsevan tukena koko yritystoiminnan elinkaaren ajan. Pienyrittäjävetoinen toiminta starttasi vuoden 2018 aikana ja henkilökohtaisten neuvontapalvelujen lisäksi tarjoamme mm. laajan asiantuntijaverkoston, hyödyllistä kirjallisuutta ja verkkokursseja yrittäjille.

Meiltä löytyy apua ja laaja asiantuntijaverkosto kaikkiin yrityksen elinkaaren vaiheisiin. Yhdessä nostamme Suomen pienyrittäjien kilpailukykyä! Teemme tekoja ketterästi ja suurella sydämellä sekä tehokkaasti digitaalisuutta hyödyntäen. 

Tarjoamme neuvontaa ja asiantuntijapalveluita koko Suomen alueella.