
Viherpesun loppu - uusi työkalu antaa kuluttajalle mahdollisuuden valita vastuullisemmin8.6.2023 08:45:10 EEST | IVALO.COM
Vaateostoksilla voi olla vaikeaa saada todenmukaista tietoa ostopäätösten eettisyydestä tai ympäristövaikutuksista. Aidosti vastuullisia yrityksiä ja tuotteita ei ole helppoa erottaa viherpesusta. Kuluttajaliiton 2022 tekemän selvityksen mukaan jopa 81% kuluttajista piti erittäin tai melko vaikeana tunnistaa, mikä tuote on aidosti vastuullinen. EU on puuttumassa kuluttajaa harhauttavaan viherpesuun direktiiviehdotuksella ympäristömainonnasta. Kattavan ja yhdenmukaisen sääntelyn luominen vie kuitenkin aikaa. Vastuullisen muodin markkinapaikka IVALO.COM on kehittänyt ratkaisuksi ainutlaatuisen IVALO.COM 360 -vastuullisuusvalidioinnin.