STT

STT-Lehtikuva uudisti brändinsä: STT-Lehtikuvasta STT

Jaa
STT-Lehtikuva on uudistanut konsernibrändinsä. Konsernin nimi ja brändi on tästä lähtien STT.

STT on tänään julkaissut uuden logon, visuaalisen ilmeen sekä verkkosivut. Uusi ilme tulee näkyviin konsernin palveluissa ja muilla sivustoilla alkuvuoden aikana.

Lehtikuva säilyy konsernin kuvaliiketoiminnassa kuvien itsenäisenä tuotemerkkinä. Lehtikuvan oma, perinteinen logokin säilytetään.

STT: monipuolinen tietotoimisto

STT:n visiona on kasvaa digitaalisena tietotoimistona. Nimenmuutos on osa brändityötä, jonka tarkoitus on kirkastaa brändiä viestimään uutis- ja kuvatoimiston muutoksesta digitalisoituvan mediamaailman tarpeisiin vastaavaksi tietotoimistoksi.

Uusi STT:n brändi kattaa tietotoimiston koko osaamisen. Uutiset ja journalistinen osaaminen ovat STT:n ydintä, mutta konsernin tarjonta kattaa lisäksi monipuolisen valikoiman myös muita mediasisältö- sekä viestinnän palveluita. Näitä ovat esimerkiksi erilaiset suunnittelutietopalvelut sekä viestinnän mittaamiseen tarkoitetut mediaseuranta- ja analyysipalvelut.

STT:n toiminnan ja brändin keskiössä on luotettavuus. ”Uutistoiminnan ytimessä oleva luotettavuuden kriteeri koskee kaikkea muutakin konsernin toimintaa. Luotettavuus on STT:n brändin keskeinen vahvuus”, STT:n vastaava päätoimittaja ja toimitusjohtaja Mika Pettersson sanoo.

Uusi yritysilme ja uudet verkkosivut

STT:n uusi logo viestii suunnasta tulevaan. ”Symbolin viivat ja nuoli kuvaavat tiedon suuntaa: tieto vie eteenpäin”, sanoo markkinointipäällikkö ja STT:n brändityöryhmän vetäjä Liina Nelimarkka.

Uudessa yritysilmeessä näkyy myös kunnioitus STT:n pitkää historiaa kohtaan. Muotokielen lähtökohtana käytettiin STT:n aiempien logojen joukosta löytynyttä muotoa. Jotta tunnistettavuus säilyisi, viimeisimmästä logosta säilytettiin nuolen kärki, mutta uudelleen mukailtuna. Logon ja yritysilmeen värimaailma on sininen.

Konsernin tytäryhtiön, ruotsinkielisiä uutisia tuottavan Nyhetsbyrån FNB:n logo uudistui vastaavasti uuden ilmeen mukaisesti.

Uusi yritysilme näkyy brändiuudistuksen yhteydessä julkistetuilla STT:n uusilla verkkosivuilla. STT:n uuden yritysilmeen ja verkkosivut on suunnitellut ja toteuttanut digitoimisto Bureau Little Oy.

”Sivustosta suunniteltiin ja rakennettiin STT:n käyttöön työkalu, joka mahdollistaa monipuolisen ja STT:n brändin mukaisen viestinnän tietotoimiston laajasta osaamisesta”, kertoo toimitusjohtaja Richard Hagert Bureau Littlestä.

 

Lisätietoja:
Mika Pettersson
Vastaava päätoimittaja, toimitusjohtaja, 040 5078803
www.stt.fi

Kuvat

STT:n uusi logo
STT:n uusi logo
Lataa

Linkit

Tietoja julkaisijasta

STT
STT
Porkkalankatu 20 A
00180 Helsinki

09 695 811https://stt.fi
STT (Oy Suomen Tietotoimisto - Finska Notisbyrån Ab) on media- ja viestintätalo, joka koostuu kolmesta liiketoimintalinjasta: mediapalveluista, viestintäpalveluista sekä kuvamyynnistä. Mediapalvelut-linjan alle kuluu myös tytäryhtiö Nyhetsbyrån FNB.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta STT

Tekoäly tietotoimistossa: STT ei tingi uutisten aitoudesta22.6.2023 09:15:00 EEST | Tiedote

Suomen Tietotoimisto (STT) on linjannut tekoälyn käyttöä eri palveluissaan. Periaatteena on, että yleisön pitää voida kaikissa tilanteissa luottaa tietotoimiston tuottamaan ja välittämään tekstiin ja kuvaan. Siksi tekoäly ei STT:ssä tee tiedonhankintaa, vaan uutiset ja uutiskuvat ovat aina aitoja. Sen sijaan tekoälyä ja automaatiota hyödynnetään muilla tavoin työn tehostamiseksi. Aitouden lisäksi toinen tärkeä periaate on läpinäkyvyys. Tavoitteena on, että yleisö tietää, jos tekoälyä on hyödynnetty esimerkiksi STT Info -tiedotepalvelun välittämien tiedotteiden tai Lehtikuvan kuvakaupan tarjonnassa olevien kuvituskuvien tuottamisessa. STT seuraa aktiivisesti uusien työkalujen kehitystä ja ottaa sovelluksia käyttöönsä, kun voi olla varma, että niiden tuottamat sisällöt vastaavat tietotoimiston laatuvaatimuksia. STT on monipuolinen media- ja viestintätalo, jolla on kolme keskeistä liiketoiminta-alaa. Mediapalvelut palvelee uutismediaa ja muita asiakkaita, jotka julkaisevat STT:n uutis- ja

STT vahvistaa uutistyötä, kolmanneksi toimituspäälliköksi Janne Huuskonen15.11.2022 10:28:33 EET | Tiedote

Suomen Tietotoimistoon on nimitetty kolmas toimituspäällikkö, vastuualueenaan journalistinen laatu ja kehitys. Uudessa tehtävässä aloittaa 1. elokuuta 2023 Janne Huuskonen, jolla on pitkä kokemus STT:stä aiemmalta työuraltaan. Viime vuodet Huuskonen on työskennellyt teknologiayrityksessä markkinointi- ja viestintäjohtajana sekä sen ohessa kirjoittanut ja toimittanut kirjoja.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye