MyHeritage, johtava globaali palvelu sukututkimukseen ja tulevaisuuden hallintaan, ilmoitti tänään MyHeritage Photo Enhancer-ominaisuuden julkistamisesta; tehokas uusi ominaisuus muuttaa epäselvät, matala resoluutioiset tai heikkolaatuiset valokuvat teräviksi. Valokuvien laatua kohennetaan käyttämällä erikoistunutta tekniikkaa, joka tuottaa erinomaisia, teräväpiirtotuloksia

Tämä lehdistötiedote sisältää multimediaa. Katso koko julkaisu täällä: https://www.businesswire.com/news/home/20200612005192/fi/

MyHeritage julkistaa Photo Enhancer-ominaisuuden, joka muuttaa epäselvät valokuvat teräviksi (Graphic: Business Wire)

MyHeritage Photo Enhancer lisää vanhojen tai epäselvien valokuvien resoluutiota siten, että niissä olevat kasvot ovat teräviä ja tarkkarajaisia. Photo Enhancer-ominaisuus käyttää syvä oppimistekniikkaa, jonka MyHeritage on lisensoinut ja integroinut saumattomasti yrityksen alustaan. Ominaisuus päättelee erinomaisin tuloksin, miltä kuvan kasvot ovat näyttäneet. Laadun kohentaminen on erityisen hyödyllistä historiallisissa valokuvissa, joissa kasvot ovat usein pieniä ja epäselviä, mutta ominaisuus toimii yhtä hyvin myös uusissa värivalokuvissa. Se on parhaiten edukseen valokuvissa, joissa esiintyy useita ihmisiä, ja kohennettuja kasvoja voidaan katsoa yksi kerrallaan. Ominaisuus luo erilliset versiot alkuperäisten kuvien rinnalle ja alkuperäiset valokuvat pysyvät koskemattomina, eivätkä muutu prosessin aikana.

"MyHeritage Photo Enhancer liittyy vahvaan sarjaan MyHeritagen teknologiapohjaisia ominaisuuksia, jotka auttavat ihmisiä ympäri maailmaa kytkeytymään perheensä historiaan uusilla ja merkityksellisillä tavoilla", kertoi MyHeritage-yhtiön perustaja ja toimitusjohtaja Gilad Japhet. ”Äskettäisen valokuvien väritysominaisuuden jälkeen näimme valokuvien laadun kohentamisen seuraavana luonnollisena vaiheena, ja olemme innostuneita integroimaan tämän teknologian sukututkimusalustaamme. Tämä lisäys tekee MyHeritagesta ehdottomasti parhaan alustan historiallisten valokuvien lataamiseen, laadun kohentamiseen ja jakamiseen. Se tekee sukututkimuksesta myös hauskaa niin kuin pitäisikin.”

Hekmikuussa 2020, yritys lanseerasi MyHeritage In Color™ :n, AI-pohjaisen ominaisuuden, joka värittää mustavalkoisia valokuvia. Tämä ominaisuus on saanut valtavan suosion ja sitä on tähän mennessä käytetty 11,4 miljoonan valokuvan värittämiseen ja kuvia on jaettu runsaasti sosiaalisessa mediassa. Kuvan laadun kohentaminen ja kuvan värittäminen täydentävät toisiaan; kutsummekin käyttäjiä kohentamaan uusien kuvien lisäksi jo aiemmin värittämiensä kuvien laatua.

Integrointi sukupuiden kanssa

Miljoonat ihmiset ympäri maailmaa käyttävät MyHeritage-alustaa perhehistoriansa tutkimiseen ja perhekuviensa digitaaliseen tallentamiseen. MyHeritage-käyttäjät ovat ladanneet satoja miljoonia valokuvia alustalle ja rikastuttaneet niitä metatiedoilla ja tunnisteilla, ml. päivämäärät, paikat ja valokuvissa näkyvät henkilöt. MyHeritage Photo Enhancer osoittaa käyttäjille arvostusta heidän perintöään kohtaan nostamalla heidän esivanhemmistaan otettujen kuvien laatua. Yhdessä väritysominaisuuden kanssa nämä innovatiiviset ominaisuudet ilahduttavat käyttäjiä ja antavat uutta näkökulmaan heidän sukunsa historiaan.

MyHeritage Photo Enhancer-ominaisuus on saatavana MyHeritage-alustalla ja MyHeritagen ilmaisissa mobiilisovelluksissa iOSille ja Androidille, jotka ovat hienoja työkaluja vanhojen valokuvien skannaamiseen ja digitoimiseen fyysisistä albumeista. Kuvia, joiden tasoa on nostettu kohentamalla ja/tai värittämällä kuvaa, on helppo jakaa perheen ja ystävien kesken Facebookissa, Twitterissä, WhatsAppsissä ja muussa sosiaalisessa mediassa.

MyHeritage on sitoutunut säilyttämään historiallisten asiakirjojen aitouden, ja erottaa sen vuoksi kohennetut valokuvat alkuperäisistä käyttämällä erityistä kohokuvioitua taikasauvasymbolia kohennettujen valokuvien vasemmassa alakulmassa. Väritetyissä valokuvissa näkyy samankaltainen palettisymboli. Sekä parannetussa että väritetyssä valokuvassa on molemmat symbolit vierekkäin. Tämän avulla muut voivat nopeasti päätellä, onko valokuvaa muokattu. MyHeritage on tiukasti sitoutunut käyttäjiensä yksityisyyteen ja takaa, että valokuvien kohentaminen ja väritys tapahtuvat yksinomaan MyHeritage-palvelimilla.

MyHeritage Photo Enhancer on freemium-ominaisuus. Ensimmäisen kymmenen kuvan laadun voi kohentaa ilmaiseksi, minkä jälkeen ominaisuuden käyttö edellyttää sopimusta.

MyHeritagesta

MyHeritage on johtava maailmanlaajuinen tutkimusalusta perhehistorian tutkimiseen ja arvokkaiden terveystietojen saamiseen. MyHeritage tarjoaa miljardeja historiallisia tietoja, sukupuuprofiileja sekä edistyksellisiä mätsäysteknologioita, jotka toimivat kautta koko linjan. MyHeritage antaa käyttäjille mahdollisuuden löytää menneisyytensä ja antaa heille tulevaisuuden. MyHeritage DNA lanseerattiin vuonna 2016, ja siitä on tullut yksi maailman suurimmista kuluttaja-DNA-tietokannoista, jolla on yli 4 miljoonaa asiakasta. MyHeritage Terveys DNA-testi, joka lanseerattiin toukokuussa 2019, antaa kattavia terveysraportteja, jotta ihmisten on mahdollista ymmärtää kuinka genetiikka voi vaikuttaa heidän terveyteensä, ja tehdä tietoisia valintoja tulevaisuutensa parantamiseksi. Johtavana globaalina palveluna, jossa yhdistyvät perhehistoria ja DNA-testaus sukututkimukseen sekä terveyteen, sillä on ainutlaatuinen asema tarjota käyttäjille merkityksellinen löytämisen kokemus, joka yhdistää heidän menneisyytensä, nykyisyytensä ja tulevaisuutensa. MyHeritage on saatavana 42 kielellä ja se on Euroopan suosituin DNA-testaus- ja sukututkimuspalvelu. www.myheritage.fi

MyHeritage
Rafi Mendelsohn