Suosikkituotteet helposti hyllyyn - HOK-Elannon S-marketit haluavat asiakkaat mukaan valikoiman kehittämiseen

S-marketeissa on aina voinut esittää tuotetoiveita myymälässä, ja nyt toiveiden esittäminen on entistäkin helpompaa uuden Sinuntoive.fi-nettisivun kautta. Sinuntoive.fi-palvelu on osa HOK-Elannon jättihanketta, jonka aikana kaikki S-marketit uudistetaan vuoden 2022 alkuun mennessä. Uudistuvat S-marketit haluavat tarjota kunkin myymälän asiakkaiden tarpeisiin entistäkin paremmin osuvia valikoimia.

Kukin myymälä vastaa palveluillaan ja valikoimallaan paikalliseen tarpeeseen.
Tuotetoiveita varten on luotu oma verkkosivu sinuntoive.fi helpottamaan toiveiden esittämistä. Toteutetut toiveet merkitään myymälöissä entistä selkeämmin. Toiveet ovat myymäläkohtaisia ja niitä toteutetaan mahdollisuuksien mukaan.

Palvelun taustalla on S-marketin halu vastata myymäläkohtaisesti lähialueen asiakkaiden tarpeisiin mahdollisimman hyvin. Tavoitteena on tuoda kaupan hyllyyn tuotteita, joita juuri kyseisen myymälän asiakkaat toivovat. Myyntidatan avulla pystymme hyvin ennustamaan, onko toivotulle tuotteelle myymälässä myös laajemmin kysyntää, S-market-ketjujohtaja Ari Talso HOK-Elannosta toteaa.

Asiakkaat kaipaavat hyvinkin erilaisia asioita eri kaupungeissa, kunnissa ja kaupunginosissa. Esimerkiksi Helsingin Lauttasaaressa ostetaan enemmän luomutuotteita ja itäisessä kantakaupungissa enemmän vegaanituotteita kuin muualla HOK-Elannon alueella.

Sinuntoive.fi-palvelua on pilotoitu reilun vuoden ajan muutamissa S-marketeissa eri puolilla Suomea. HOK-Elannon alueella pilottivaiheessa olivat mukana Arabian, Kasarmitorin, Myllypuron ja Laajasalon S-marketit. Nyt palvelu on käytössä kaikissa 60 HOK-Elannon S-marketissa. Koko Suomeen palvelu laajenee kevään kuluessa.

Toivomme, että asiakkaat ottavat Sinuntoiveen innolla käyttöön. Vaikka tunnemmekin kunkin alueen asiakastarpeet hyvin, on aina mielenkiintoista kuulla mitä erityistoiveita asiakkailla saattaisi olla. Verkkopalvelun lisäksi meitä saa tuttuun tapaan myös jututtaa myymälöissä ja esittää tuotetoiveita henkilökunnalle - kuten ennenkin, Talso muistuttaa.

ketjujohtaja Ari Talso, HOK-Elannon S-marketit
ari.talso@sok.fi

Anniina KorpelaViestintäpäällikköHOK-Elanto

Autan mielelläni, kun tarvitset tietoa HOK-Elannon kaupoista, ravintoloista, muista liiketoiminnoista, kuluttajatrendeistä, vastuullisuudesta tai organisaatiosta yleisesti.

Puh:+358 (0) 10 7660 593anniina.korpela@sok.fi

HOK-Elannon vuosi 2020: ennätysbonukset asiakasomistajille, työtyytyväisyys huipussaan18.2.2021 12:00:00 EETTiedote

HOK-Elannon asiakasomistajille maksettiin vuonna 2020 historian suurimmat Bonukset. Bonuksia maksettiin kaikkiaan yli 73 miljoonalla eurolla – yli 8,6 miljoonaa euroa enemmän kuin vuonna 2019. HOK-Elanto jatkoi myös suuria ja pitkäjänteisiä investointejaan palveluverkostonsa kehittämiseksi sekä keskittyi turvaamaan koko henkilöstölleen työpaikat toimialasta riippumatta. Henkilöstön työtyytyväisyys nousi sekin historiallisen korkeaksi – vaikka koronavuosi oli monin tavoin poikkeuksellinen. Koronakriisi kasvatti HOK-Elannossa päivittäis- ja käyttötavarakaupan myyntiä, mutta ravintolat sekä Helsingin kantakaupungissa sijaitsevat liiketoiminnot kärsivät koronatilanteesta.

Päivitys aiempaan tiedotteeseen 28.1.: Kaikki Jumbon Prismassa työskennelleet on alkuvuoden aikana ohjattu koronatestiin - kaksi todettua muuntovirustapausta11.2.2021 14:37:41 EETTiedote

Prisma Jumbon tiloissa työskennelleillä työntekijöillä on nyt todettu yhteensä 32 COVID-19-tartuntaa. Kaikki Jumbon Prismassa 30.12.2020 tai sen jälkeen työskennelleet on alkuvuoden aikana ohjattu koronatesteihin ja kaksi todetuista koronavirustapauksista on varmistunut UK-variantin eli muuntoviruksen aiheuttamaksi. Terveysviranomainen ei katso Jumbon Prisman asiakkaiden altistuneen.

KESÄTYÖTÄ YLI 500 TULEVALLE HOK-ELANTOLAISELLE 10.2.2021 12:13:40 EETTiedote

HOK-Elannossa kesätyöntekijät saavat kattavan kuvan kaupan alan työtehtävistä. Alepassa ja S-marketissa kesätyöntekijät pääsevät lähikaupan tunnelmaan ja työtä tehdään kaikilla kaupan alueilla hyllytyksestä kassaan. Prismassa tehdäänkin sitten jo töitä laajan valikoiman kanssa aina piimästä potkulautaan asti. Kesätöitä tarjoavat myös Omistajapalvelu, ABC-autopesulat ja Kodin Terra Tuusula.

Prisma Jumbon työntekijöillä todettu COVID-19-koronavirustartuntoja28.1.2021 18:09:59 EETTiedote

Prisma Jumbon työntekijöillä on todettu kuluvan viikon maanantaista alkaen 12 COVID-19-tartuntaa. HOK-Elanto on toiminut tilanteessa sen vakavuuden vaatimalla tavalla, ohjannut työntekijät omaehtoiseen karanteeniin heti kun ensimmäiset sairastumistapaukset tulivat ilmi ja tehnyt tiivistä yhteistyötä Vantaan terveysviranomaisen kanssa. Terveysviranomaisen mukaan Jumbon Prismassa asioineiden asiakkaiden tartuntariski on pieni.