Julkisten ja hyvinvointialojen liitto JHL

Ammattiliitto JHL kääntyy voiman puoleen

Jaa
Ammattiliitto JHL uudistaa ilmettään uudella Voima-lähtöisellä markkinointikonseptilla. Liiton uusi slogan ja konseptin ydin on ”Olkoon voima kanssamme”. Lauseen taustalla on populaarikulttuurista tuttu tarina, mutta se myös tiivistää hyvin sen, mistä JHL:ssä on kyse. Liitto antaa voimaa työelämän haasteisiin, liitto on myös itsessään voima, joka vaikuttaa työelämässä ja yhteiskunnassa. Ajatuksena on yhdistellä populaarikulttuurista tuttuja elementtejä ammatillisen järjestäytymisen vahvaan tarinaan.

JHL:n markkinointikonsepti perustuu liiton viime vuonna hyväksyttyyn  strategiaan ja visioon. JHL:n visio on olla kokoava voima, joka nostaa hyvinvoinnin ammattilaiset arvoonsa.

- Kerromme, että kenenkään ei tarvitse pärjätä yksin. JHL puolustaa oikeuksiasi työelämässä. Puolustamme myös hyvinvointipalveluja kokonaisuutena. Yleensä ammattiliittojen viesti on ollut melko perinteinen.  Meidän konseptissamme uutta on se, että haluamme viestinnässämme yhdistää viihdemaailman vahvat tunteet  ammattiliiton ja sen jäsenten arkisiin tarinoihin. Se saa meidät jäämään paremmin mieliin, viestintäpäällikkö Kauko Ala-Nikula sanoo.

Uusi ilme on jo alkanut näkyä liiton materiaaleissa, kuten koulutusoppaassa ja jäsenetuesitteessä.  Ensi vuoden aikana ”Olkoon voima kanssamme” slogan ja koko voima-teema alkavat näkyä entistä vahvemmin JHL:n viestinnässä ja markkinoinnissa.

- Työpaikoille leviää neljän julisteen sarja, jossa uutta ilmettä tuodaan esiin. Kaikki julisteet yhdistävät eri kulmasta ennestään tuttua liiton viestiin. Vertauksia löytyy niin kirjallisuuden kuin elokuvankin maailmasta. Olemme lisäksi tuottaneen uuden liiton esittelyvideon, jota tullaan näyttämään eri tilaisuuksissa, tapahtumissa ja messuilla sekä levittämään verkossa, Ala-Nikula kertoo.

Tänään 9.12. on avattu www.jhl.fi/voima -verkkosivu, jolle on koottu uuden markkinointi-ilmeen materiaaleja. Sieltä löytyvät mm. JHL:n esittelyvideo, julistesarja ja taustakuvia. Sivuilla on myös ”Olkoon voima kanssamme” –tunnuksen painokelpoiset versiot.

Uutta markkinointikonseptia JHL  on suunnitellut yhdessä markkinointitoimisto Kitchenin kanssa. Esittelyvideon tuotannosta vastasi Kennel Helsinki ja sen ohjasi Miikka Lommi

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Viestinpäällikkö Kauko Ala-Nikula
kauko.ala-nikula@jhl.fi
puh 040 512 7146

Linkit

Tietoja julkaisijasta

Julkisten ja hyvinvointialojen liitto JHL
Julkisten ja hyvinvointialojen liitto JHL
Sörnäisten rantatie 23
00500 HELSINKI

010 77031http://www.jhl.fi
Julkisten ja hyvinvointialojen liitto JHL on Suomen suurin ja monipuolisin ammattiliitto. JHL:n 240 000 jäsentä huolehtivat suomalaisten hyvinvoinnista, peruspalveluista ja turvallisuudesta monenlaisissa tehtävissä. Heidän alojaan ovat hoito, hoiva, kasvatus, sivistys, ruokahuolto, tekniikka ja infrastruktuuri, liikenne, puhtaus ja kunnossapito, hallinto, vapaa-aika, kulttuuri, turva ja pelastus. JHL:n jäsenet työskentelevät kunnissa, valtiolla, yrityksissä ja seurakunnissa. Kunta-alalla JHL on suurin henkilöstöjärjestö.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Julkisten ja hyvinvointialojen liitto JHL

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye