Messukeskus

Kansainväliset matkabloggaajat hurmioituivat Suomesta

Jaa
Neljänkymmenen kansainvälisen matkabloggaajan ryhmä vieraili tammikuussa talvisessa Suomessa ja hurmaantui etenkin suomalaisista ja saunasta. Nordic Bloggers' Experience -ohjelman bloggaajat tutustuivat Helsingin lisäksi mm. Rovaniemeen, Hämeenlinnaan ja Kemiönsaareen. Inspiraatiota ja uusia yhteistyökumppaneita haettiin myös Matkamessuilta.

NBE-ohjelman järjestivät yhteistyössä Matkamessut, Helsingin matkailu ja Matkailun edistämiskeskus (MEK). Ohjelmaan kuului tutustumista eri kohteisiin niin Suomessa, Tallinassa kuin Tukholmassakin, sekä bloggaajille tarkoitettuja seminaareja Matkamessuilla.

- Mielestäni Nordic Bloggers' Experience on paras bloggaajaohjelma, mitä Suomessa on tähän mennessä järjestetty. Yhteistyö Matkamessujen ja Helsingin matkailun kanssa antoi mahdollisuuden tehdä tästä monipuolisempi ja parempi kokonaisuus kuin mihin yksittäisillä tahoilla olisi ollut resursseja, kiittelee MEKin PR- ja mediamatkoista vastaava Virpi Aittokoski.

Bloggaajaohjelma oli mittakaavaltaan ainutkertainen ja sen saamat tulokset kertovat Suomen mittakaavassa huikeasta onnistumisesta. Aihetunnisteella #NBEFinland löytyy Instagramissa yli 800 kuvaa, ja Twitterissä NBE-tunniste on lisätty lähes kolmeentuhanteen twiittiin, jotka saavuttavat yli miljoona twitterin käyttäjää.

- Nordic Bloggers Experience tuki vahvasti tavoitteitamme, ja sen kautta olemme saamme Helsingille erittäin arvokasta näkyvyyttä. Yhteistyö NBE-bloggaajien kanssa ylitti kaikki odotuksemme, ja yhteistyö jatkuu varmasti tiiviinä myös tulevaisuudessa, sanoo Helsingin matkailun markkinointiviestintäpäällikkö Maarit Pitkänen.

Sauna ja suomalaiset saivat bloggaajat innostumaan

Bloggaajat pääsivät tutustumaan Suomeen monipuolisesti eri teemojen alle rakennetuilla matkoilla. Elämykset talvisessa luonnossa sekä mielenkiintoinen ja korkeatasoinen ruokakulttuuri keräsivät bloggaajien keskuudessa suurta huomiota, mutta kaikkein eniten kiitosta sai suomalainen sauna. Suomen Saunaseuran isännöimässä unohtumattomassa saunaillassa Lauttasaaressa bloggaajat pääsivät kokeilemaan paitsi erilaisia saunoja, myös pulahtamaan hyiseen Suomenlahteen.

Kiitosta saivat myös suomalaiset itse. Kerättyjen palautteiden perusteella vanhat kliseet juroista ja hiljaisista suomalaisista saa unohtaa, sillä kiitosta tuli etenkin vieraanvaraisuudesta, ystävällisyydestä ja aitoudesta.

Nordic Bloggers Experience ohjelman käytännön toteutuksesta vastasi Kohtaamistoimisto Innastus, joka ideoi ohjelman ja seminaarisisällön yhteistyössä palkitun saksalaisen bloggaajan Sebastian Canavesin kanssa (www.off-the-path.com).

- Mukana oli bloggaajia Euroopan maiden lisäksi niin Kiinasta kuin Etelä-Amerikasta ja osallistujien tuottamia elämyksellisiä tarinoita on jo saatu lukea lähes kymmenellä eri kielellä. Ohjelman saama huomio sekä saamiemme hakemusten määrä ylitti kaikki odotuksemme, iloitsee projektin johtajana toiminut Inna-Pirjetta Lahti kohtaamistoimisto Innastuksesta.

Bloggaajien matka tuottaa Suomelle runsaasti näkyvyyttä ulkomailla myös jatkossa, kun kokemukset jalostuvat kirjoituksiksi, kuviksi ja videoiksi nettiin. NBE-ohjelmassa mukana olleilla blogeilla on yli kaksi miljoonaa lukijaa ja lisäksi päivitykset leviävät muissa sosiaalisen median kanavissa.

Brasilialaisen Andre Mottan (www.viagemcriativa.com.br) blogipäivitys sai paikallisen Suomen lähetystön haltioihinsa, ja Helsingin apulaiskaupunginjohtaja Pekka Sauri puolestaan innostui Twitterissä brittibloggaaja Andy Higgsin (http://grownuptravelguide.com/) blogipostauksesta, jossa Helsinki kruunataan Skandinavian ruokapääkaupungiksi.

NBE ohjelman muina yhteistyökumppaneina toimivat Eckerö Line, Finnair, Hämeenlinna, Iittala, Kemiönsaari, Porvoon matkailu, Rovaniemen matkailumarkkinointi, Visit Åland ja Viking Line.

Bloggaajien kommentteja löytyy videolta:
http://youtu.be/Z4uUcFexrvo

Lisätietoja:
Messukeskus, Matkamessujen tiedottaja Riikka Luomanpää, 050 540 4231, riikka.luomanpaa@messukeskus.com
Innastus Oy, toimitusjohtaja Inna-Pirjetta Lahti, 050 3760824
inna-pirjetta.lahti@innastus.fi
Matkailun edistämiskeskus, tuottaja Virpi Aittokoski, 029 50 58240, virpi.aittokoski@visitfinland.com
Helsingin Matkailu, markkinointiviestintäpäällikkö Maarit Pitkänen, 09 310 25970, maarit.pitkanen@hel.fi  

www.nbe.fi

Tietoja julkaisijasta

Messukeskus
Messukeskus
Messuaukio 1
00520 HELSINKI

+358 40 450 3250http://www.messukeskus.com

Helsingin Messukeskus on Suomen elämyksellisin tapahtumakortteli ja vaikuttavin kohtaamismedia. Suomen suurin tapahtumajärjestäjä tuottaa laadukkaita tapahtumia sekä vuokraa tilojaan ja palvelujaan erilaisten tapahtumien areenaksi. Messukeskuksen itse tuottamia tapahtumia ovat mm. Habitare, Helsingin Kirjamessut, Educa, FinnBuild, Matkamessut ja Vene Båt. Vierastapahtumina Messukeskuksen tiloissa järjestetään mm. Slush, Nordic Business Forum, Assembly, Kennelliiton Koiramessut sekä lukuisia kansainvälisiä kongresseja ja yritystapahtumia vuosittain.

Tilat käsittävät 7 hallia, 40 muuntuvaa kokoustilaa, 21 ravintolaa ja oman tapahtumahotellin. Messukeskus toi vuonna 2024 pääkaupunkiseudulle 245 miljoonan euron tulovirran ja toiminnan työllisyysvaikutus oli 3335 henkilötyövuotta. Omistajayritys Suomen Messut perustettiin vuonna 1919. | Messukeskus. The realsocial media. www.messukeskus.com @messukeskus

Helsinki Expo and Convention Centre (brand name Messukeskus) hosts Finland’s most inspiring events and exciting encounters. As Finland’s premier experience provider, we organise high-quality events and rent out our facilities for a wide variety of occasions. Events produced by Messukeskus include, among others, Habitare, the Helsinki Book Fair, Educa, Finnbuild, Matka Travel Fair, and Helsinki International Boat Show. Messukeskus also hosts guest events such as Slush, Nordic Business Forum, Assembly, International Dog Fair, as well as many international congresses and business events every year.

Our premises include 7 halls, 40 convertible meeting rooms, 21 restaurants, and our own hotel. The events held at the Helsinki Exhibition and Convention Centre last year brought in a revenue stream of 245 million euros to the Helsinki metropolitan area and created the equivalent of 3,335 full-time jobs. The Finnish Fair Corporation was founded in 1919. | Messukeskus. The real social media | www.messukeskus.com @messukeskus

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Messukeskus

Messukeskus Areena rakentuu Pasilaan kesän aikana – 5000 henkilön liikuteltava katsomo nähdään Nordic Business Forumissa syyskuussa27.6.2025 08:00:00 EEST | Tiedote

Helsingin Messukeskuksen uuden tapahtuma-areenan rakennus- ja asennustyöt ovat alkaneet Pasilassa. Kesän lopussa käytössä on 5000 henkilön liikuteltava katsomokokonaisuus, joka nähdään Nordic Business Forumissa syyskuussa ja Suomen suurimmassa vuosittaisessa sisäurheilutapahtumassa Helsinki International Horse Show:ssa helmi–maaliskuussa 2026. Messukeskus Areena täydentää Helsingin tapahtumatilatarjontaa keskikokoisten areenojen osalta.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye