DNA:sta Deezer-musiikkipalvelun kumppani Suomessa
Viime vuonna Suomeen saapunut musiikkipalvelu Deezer on saanut yhteistyökumppanikseen DNA:n, joka tuo Deezer Premium+ -palvelun tarjolle uudentyyppisten älypuhelin- ja tablet-liittymiensä käyttäjille etuhintaan. Palvelu on saatavissa DNA:n kautta 3. maaliskuuta alkaen. DNA:lla on operaattoreista yksinoikeus Deezer-yhteistyöhön.
"Haluamme tarjota asiakkaillemme monipuolisia viihdepalveluita, ja tutkimuksemme osoittivat, että nimenomaan musiikkipalvelulle oli suuri tilaus. Deezer on mielenkiintoinen uusi haastaja, jolla on halu nousta suomalaisten suosikkimusiikkipalveluksi", kertoo liiketoiminnan kehitysjohtaja Jarkko Utriainen DNA:lta.
Tavat kuunnella musiikkia monipuolistuvat ja musiikin suoratoisto sekä digitaalinen kuuntelu suoraan tietokoneelta tai mobiililaitteesta nostavat tasaisesti merkitystään. Tuoreen tutkimuksen mukaan viidesosa suomalaisista on lisännyt digitaalista musiikinkuunteluaan myös viimeisen vuoden aikana. Erityisesti älypuhelin- ja tablettikuuntelun osuudet ovat kasvussa.*
Älypuhelinten vaikutus digisisältöjen kulutukseen korostuu etenkin nuorilla kuluttajilla (15–24-vuotiaat), joilla muun muassa sosiaalinen media ja musiikki ovat läsnä mobiilisti jo lähes jokaisessa hetkessä.*
Suomalaiselle musiikinkuuntelijalle
Deezer eroaa kilpailevista musiikkipalveluista muun muassa sillä, että sen palveluksessa toimii yhteensä yli 50 musiikkitoimittajaa ympäri maailmaa. Käyttäjät saavat Deezerissä musiikkisuosituksia, jotka perustuvat mm. näiden asiantuntevien toimittajien valintaan. Suomessa Deezerin musiikkilistoille kiinnostavia kappaleita nostaa Suomen ja Baltian musiikkitoimituksista vastaava Editorial Manager Jouni Pesola.
"Uskomme, että suomalaiset ihastuvat nimenomaan Deezerin paikalliseen otteeseen ja markkinoiden laajimpaan kappaletarjontaan", Utriainen DNA:lta jatkaa.
Deezerin musiikkivalikoima kattaa yli 30 miljoonaa kappaletta, sisältäen myös harvinaisempaa musiikkia sekä maailmalta että Suomesta. Valikoima kasvaa päivittäin noin 27 000 kappaleella.
"Olemme ylpeitä DNA:n kanssa aloittamastamme yhteistyöstä. Täällä on väkilukuun nähden erittäin paljon älypuhelimia sekä internet-liittymiä, ja uskomme, että suomalaiset tulevat olemaan hyvin kiinnostuneita meidän tavastamme tarjota musiikkia. DNA:n kautta saamme Suomeen runsaasti uusia käyttäjiä ja voimme tuoda löydettäväksi lisää hyvää kuunneltavaa", itsekin muusikkona toimiva Deezerin Jouni Pesola kertoo.
DNA tarjoaa Deezer Premium+ -palvelun puoleksi vuodeksi puoleen hintaan nopeaa dataa hyödyntävien DNA Äly, DNA Veppi ja DNA Rajaton -liittymien käyttäjille. Näille tilaajille palvelu maksaa ensimmäisen puolen vuoden ajan ainoastaan 4,99 €/kk (normaalihinta 9,99 €/kk). Tarjous on voimassa toistaiseksi.
Mikä on Deezer?
- Musiikkipalvelu, jota käytetään tällä hetkellä lähes 200 eri maassa ympäri maailmaa.
- Palvelulla on parhaillaan yli 5 miljoonaa tilaajaa ja yli 12 miljoonaa aktiivista käyttäjää kuukaudessa.
- Palvelun musiikkivalikoima käsittää jo yli 30 miljoonaa kappaletta.
- Käyttäjät voivat kuunnella musiikkia joko mobiililaitteella ilmaisen Deezer-sovelluksen kautta tai suoratoistona netistä (www.deezer.com) ilman erillistä ladattua ohjelmaa.
- Deezerin 50 eri maassa toimivat musiikkitoimittajat nostavat palveluun ajankohtaisimmat, laadukkaimmat ja mielenkiintoisimmat paikalliset ja ulkomaiset kappaleet.
* DNA:n tilaama Digitaalisten sisältöjen kuluttajatutkimus, Add Value, 1006 vastaajaa, tammikuu 2014
Lisätietoja:
Liiketoiminnan kehitysjohtaja Jarkko Utriainen, DNA Oy, puh. 044 044 1009, jarkko.utriainen@dna.fi
Editorial Manager Jouni Pesola, Deezer, puh. 050 4067699, finland@deezer.com
DNA:n viestintä, puh. 044 044 8000, viestinta@dna.fi
DNA Oy on suomalainen tietoliikennekonserni, joka tarjoaa yhteydenpitoon, viihtymiseen ja työntekoon laadukkaita puhe-, data- ja tv-palveluita. DNA on Suomen suurin kaapelioperaattori ja johtava maksu-tv-toimija sekä kaapeli- että antenniverkossa. Yritysten osalta DNA näkee keskeisenä kasvualueena ajasta ja paikasta riippumattoman uuden työn, joka mahdollistuu älykkäillä päätelaitteilla, monipuolisilla viestintäpalveluilla ja nopeilla yhteyksillä. DNA:n liikevaihto vuonna 2013 oli 766 miljoonaa euroa ja liikevoitto 44 miljoonaa euroa. DNA:lla on yli kolme miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon asiakkuutta. DNA ja WELHO ovat DNA Oy:lle rekisteröityjä tavaramerkkejä. Konserniin kuuluu myös DNA Kauppa, Suomen laajin matkapuhelimia myyvä myymäläketju. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi.
Deezer on maailmanlaajuinen netissä toimiva musiikkipalvelu. Palvelulla on tällä hetkellä yli 5 miljoonaa tilaajaa miltei 200 maassa ympäri maailman. Deezerin musiikkivalikoima kattaa yli 30 miljoonaa kappaletta. Käyttäjät voivat kuunnella musiikkia mobiililaitteella Deezer-sovelluksen kautta tai suoratoistona netistä (www.deezer.com).
Tietoja julkaisijasta
DNA on yksi Suomen johtavista tietoliikenneyhtiöistä. Tehtävämme yhteiskunnassa on yhdistää tärkeimmät. Tarjoamme yhteydet, palvelut ja laitteet koteihin sekä töihin ja pidämme näin huolta yhteiskunnan digitalisaatiosta. DNA:n asiakkaat ovat jo vuosien ajan olleet mobiilidatan käyttömäärissä maailman kärkijoukossa. DNA:lla on noin 3,7 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Yhtiö on palkittu lukuisia kertoja erinomaisena työnantajana ja perheystävällisenä työpaikkana. Vuonna 2024 liikevaihtomme oli 1 100 miljoonaa euroa ja yhtiössä työskentelee noin 1 600 henkilöä ympäri Suomea. DNA on osa Telenoria, joka on Pohjoismaiden johtava tietoliikenneyhtiö. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Facebookissa @DNA.fi, Instagramissa ja Threadsissa @dna_fi sekä LinkedInissä @DNA-Oyj.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta DNA Oyj
Suunnitteilla perheen kesäinen automatka? Tässä niksit, joilla takapenkkiläiset saavat netistä ja älylaitteista kaiken irti30.5.2025 09:00:00 EEST | Tiedote
Koululaisten lukuvuoden päättyessä moni kääntää perheauton nokan välittömästi kohti mökkiä tai muuta kotimaan kohdetta. Jos ohi vilistävät peltomaisemat eivät jaksa kiinnostaa takapenkkiläisiä koko matkaa, saattavat he turvautua ajanpitimiksi elokuvan, sarjan tai urheiluottelun katseluun älylaitteestaan. Riemua kestää aina siihen asti, kunnes akku loppuu tai kuva jämähtää ja ruudulle ilmestyy pyörivä rinkula. Mikä avuksi?
Planning a summer road trip with the family? With these tips, the back-seat passengers will get the most out of the internet and smart devices30.5.2025 09:00:00 EEST | Press release
At the end of the school year, many families immediately jump in the car and head towards a cottage or some other domestic destination. If the field landscapes that are flashing by cannot maintain the interest of the back-seat passengers for the entire journey, they might resort to watching a movie, series or sports on their smart device. The fun lasts until batteries run out or the image freezes and a rotating ring is displayed on the screen. What to do?
Kyberrikolliset yrittävät murtaa yritysten pilvipalveluita päivittäin – asiantuntija nostaa esiin yhdeksän askelta, joilla turvaat tietosi23.5.2025 08:55:00 EEST | Tiedote
Pilvipalveluiden käyttö on yhä useamman yrityksen arkea, ja pilveistyminen yleistyy entisestään tulevina vuosina. Samaan aikaan näiden palveluiden tietoturvaa testataan jatkuvasti, ja rikolliset etsivät päivittäin tapoja päästä pilvessä oleviin tietoihin käsiksi. DNA:n yritysliiketoiminnan verkko- ja pilvipalveluiden johtaja Kaapro Kanto listaa yleisimmät virheet, jotka johtavat pilvipalveluissa olevien tietojen vaarantumiseen sekä yhdeksän askelta, joilla tietoturvauhkiin voi varautua.
Cybercriminals try to hack into corporate cloud services every day – an expert shares nine steps to secure your data23.5.2025 08:55:00 EEST | Press release
Cloud services are becoming an increasingly common part of corporate daily life, and will become even more widespread over the coming years. Yet the security of these services is constantly being tested, and criminals are looking for ways to gain access to data in cloud every day. Kaapro Kanto, Vice President, Network & Cloud at DNA Corporate Business, lists the most common mistakes that lead to data in cloud being compromised – as well as nine steps to safeguard against security threats.
Huijausten määrä kasvussa – DNA:n uudet puhelin- ja laajakaistaliittymät estävät haitallisia sivustoja22.5.2025 12:00:06 EEST | Tiedote
Tällä hetkellä kaikkein nopeimmin kasvavat tietoturvauhat ovat ihmiseen kohdistuvat huijaukset. Samalla tarve suojautua erilaisilta huijauksilta on kasvanut. DNA vastaa kuluttajien tarpeeseen suojautua erilaisilta tietoturvauhilta tuomalla markkinoille DNA Huoleton -liittymät eli uudet puhelin- ja laajakaistaliittymät, jotka sisältävät turvallisen nettiselauksen maksuttomana lisäpalveluna. Uusien kuluttajaliittymien myynti alkaa maanantaina 26.5.2025. Liittymien tietoturvasta huolehtiminen on tärkeä vastuullisuusteko, jolla vastataan asiakkaiden todellisiin tarpeisiin. Turvallinen nettiselaus on saatavilla myös yritysasiakkaiden mobiilipuhe- ja dataliittymissä, minkä lisäksi se tulee saataville myös laajakaistaliittymiin.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme