

Topi Lintukangas luotsaa Effie Awards Finland 2014 -tuomaristoa
”Markkinointi muuttuu liiketoiminnan kasvun moottoriksi ja sitä voisi kuvata termillä ”Truth well told”. Hyvissä kilpailutöissä syntyy hienoa markkinointia: palveluja, jotka koukuttavat yli tuote- ja segmenttirajojen, brändien inspiroivia arvoja, joihin haluaa samaistua ja joiden lopputuloksena syntyneitä tuotteita kantaa ja käyttää ylpeänä ja pitkään”, sanoo Topi Lintukangas.
Toimitusjohtaja Topi Lintukangas on mainostoimisto SEK & GREY:n toimitusjohtaja. Lintukankaalla on pitkä tausta markkinointitehtävissä sekä mainostoimistopuolella että markkinointitehtävissä asiakasorganisaatiossa.
Tuomaristossa on asiakkaiden, toimistojen, korkeakoulun ja median edustajia. Osa tuomariston jäsenistä on ensikertalaisia, osa jo useamman kerran Effie-tuomaristossa olleita.
Effiessä tulos ratkaisee
Kilpailuun voi osallistua markkinointikampanjoilla, jotka on toteutettu 1.9.2013–31.8.2014. Kampanja voi olla joko yksittäinen markkinointiviestinnän toimenpide tai tietylle ajanjaksolle sijoittuneet pidempiaikaiset toimet. Kilpailusarjoja on useita. Keskeisimmät voittoperusteet ovat strategisten valintojen ja luovien ratkaisujen ohella osoitettu tuloksellisuus.
”Potentiaalinen Effie-voittaja on lisännyt myyntiä, kasvattanut markkinaosuutta tai saavuttanut muita mitattuja tuloksia, jotka on johdettu liiketoimintastrategian asettamista tavoitteista”, sanoo MTL:n toimitusjohtaja Tarja Virmala.
Effie-kilpailusta
Effie on maailman laajin ja arvostetuin markkinointiviestinnän tehokkuutta mittaava kilpailu. Sen omistaa nykyisin Effie Worldwide Inc. Kilpailun perusti New York American Marketing Association (NYAMA) vuonna 1968. Effie on rekisteröity tavaramerkki.
Kilpailua järjestetään nykyisin yli 40 maassa. MTL:llä on kilpailun järjestysoikeudet Suomessa. Kilpailun pääyhteistyökumppanina on Kauppalehti.
Vuoden 2014 tuomariston jäsenet:
Topi Lintukangas, SEK & GREY Oy, toimitusjohtaja, päätuomari
Heikki Ahdekivi, VV-Auto Group Oy, johtaja, Volkswagen henkilöautot
Maria Blomberg, Mainostoimisto SMOY, toimitusjohtaja
Mattias Erkkilä, Yle, toimitus- ja kehityspäällikkö
Sari Haavisto, Mediatoimisto Voitto, toimitusjohtaja
Nermin Hairedin, Dentsu Aegis Network, toimitusjohtaja
Tapu Haro, DDB Helsinki, luova johtaja
Rauno Hiltunen, Valio Oy, johtaja, strategia ja mainonta
Minna Ihamäki-Laitinen, Tikkurila Oyj, Brand Director, Tikkurila Brand
Tiina Järvilehto, Kauppalehti, Johtaja, mediamyynti ja -markkinointi
Heikki Karjaluoto, Jyväskylän yliopisto, professori
Pekka Kivimaa, Kuulas Research, toimitusjohtaja
Kati Kivimäki, Seppälä, markkinointijohtaja
Reija Laaksonen, Oy Karl Fazer Ab, markkinointijohtaja
Tommi Laiho, Folk Finland, toimitusjohtaja
Teemu Neiglik, ToinenPHD, markkinointiarkkitehti
Antti Nieminen, Finnair Oyj, Director, Consumer Marketing
Ismo Nikkola, The Family Advertising Network, toimitusjohtaja
Outi Nylund, Veikkaus, Oy, Vice President, Customer Relations and Brand
Atte Palomäki, Wärtsilä Oyj, viestintäjohtaja
Lauri Sipilä, MARK Suomen Markkinointiliitto ry, toimitusjohtaja
Tuomas Teinilä, Terveystalo, markkinointijohtaja
Veli-Pekka Ääri, SOK, Vice President, Marketing and Customer Interaction
Kilpailun ilmoittautumislomake avautuu entryjen vastaanottoon kesäkuussa 2014.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
MTL ry, toimitusjohtaja Tarja Virmala, puh. 0400 484 693
Linkit
Tietoja julkaisijasta

Eteläranta 10
00130 HELSINKI
info(a)mtl.fihttp://www.mtl.fi
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta MTL ry - Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liitto
Kurion Zero Exclusionista vuoden viestintätyö ja Kuriosta vuoden viestintätoimisto29.10.2020 22:29:33 EET | Tiedote
Kurion Mantsiselle ja Nesteelle toteuttama Zero Exclusion valittiin Vuoden viestintätyöksi Finnish Comms Awards 2020 -kilpailussa. Vuoden viestintätoimistona palkittiin sosiaalisen median toimisto Kurio, Vuoden ajatusjohtajana Kuntarahoituksen pääekonomisti Timo Vesala sekä parhaana pitchaajana Vilja Vehkaoja ja Vuoden viestintäkonsulttina Susanna Isohanni Viestintätoimisto Drumista.
MTL ja Marketing Finland yhdistyvät entistä vahvemmaksi markkinoinnin ja viestinnän yhteisöksi22.10.2020 17:09:55 EEST | Tiedote
Marketing Finlandin ja Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liitto MTL:n liittokokoukset ovat päättäneet toimintojen yhdistämisestä. Yhteenliittymässä syntyy entistä vahvempi markkinoinnin ja viestinnän yhteisö, joka toimii aktiivisesti myös kansainvälisesti. Toiminta jatkuu nimellä Marketing Finland ry.
Effie 2019 -shortlistalla 21 markkinointityötä18.12.2019 12:32:06 EET | Tiedote
Vuoden 2019 Effie Awards Finland -kilpailun tuomaristo nosti shortlistalle 21 markkinointityötä, joista kaksi oli kolmessa kategoriassa.
VILLIVISION ANNA LEHTISALO MTL:N HALLITUKSEN JOHTOON28.11.2019 15:00:00 EET | Uutinen
Villivision toimitusjohtaja ja partner Anna Lehtisalo on valittu Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liitto MTL ry:n hallituksen uudeksi puheenjohtajaksi. Lehtisalo on toiminut MTL:n hallituksen jäsenenä viimeisen vuoden ajan ja aloittaa puheenjohtajan tehtävässä ensi vuoden alussa. Lehtisalo jatkaa viime kaudet hallitusta ansiokkaasti luotsanneen viestintätoimisto Kreabin toimitusjohtaja Mikael Jungnerin työtä.
Finnish Comms Awardsin finalisteissa uusia nimiä6.5.2019 15:55:32 EEST | Tiedote
Mediatiedote 6.5.2019. Finnish Comms Awards -kilpailun loppusuoralle valittiin 41 viestintäkonsultoinnin asiakastyötä 17 eri toimistosta. Kilpailun kasvusta kertoo suuri kokonaan uusien osallistuneiden toimistojen määrä. Voittajat julkistetaan Finnish Comms Awards -gaalassa tiistaina 28. toukokuuta.