

Grand Effie 2014 -palkinnosta kisaa 23 kampanjaa
Tuomariston puheenjohtaja on SEK&GREYn toimitusjohtaja Topi Lintukangas.
Tuomarit arvioivat Effie Awardsissa markkinointikampanjoiden tuloksellisuutta. Keskeisiä kriteereitä ovat kampanjan haasteellisuus, ideoiden toimivuus, tulokset ja mitattavuus. Viimeisellä arviointikierroksella annetaan pisteet myös luoville kampanjaelementeille.
”Effiessä arvioidaan töitä, joiden markkinointistartegiat ovat poikkeuksellisen tuloksellisia. Markkinoinnin suuret trendit näkyvät tämän vuoden töissä selkeästi – isot ideat tulosten takana ovat yhtälailla teknologisia innovaatioita, koukuttavaa tarinankerrontaa kuin aktivointeja”, Topi Lintukangas sanoo.
Effie Awards -kilpailusta
Effie Awards on yksi maailman suurimmista mainonnan tehokkuutta mittaavista kilpailuista, jonka Suomessa järjestää MTL ry yhdessä Kauppalehden kanssa. Effie Awards Finland on vakiinnuttanut asemansa myös Suomen merkittävimpänä markkinoinnin tuloksellisuutta arvioivana kilpailuna.
Finalistien joukosta parhaat palkitaan Bronze, Silver tai Gold Effie -palkinnoilla. Koko kilpailun paras kampanja saa arvostetun Grand Effie -palkinnon. Menestyneet kampanjat esitellään yleisölle ja palkinnot jaetaan perjantaina 31.10.2014.
Aikaisemmat Effie-voittajat ja töiden esittelyt löytyvät arkistosta sivulta http://mtl.fi/effie. ©Effie on Effie Worldwide Inc:n omistama tavaramerkki.
Short-listalle pääsivät seuraavat kampanjat:
Loopin suunnittelu ja lanseeraus, Palvelu- ja tuotesarjat (Nelonen Media, 358, Dagmar)
Joulukalenteri, Palvelu- ja tuotesarjat (McDonald´s Oy, DDB Helsinki Oy, OMD)
PINS-etuohjelman lanseeraus: Miten lähes miljoona suomalaista saatiin liittymään täysin uudenlaiseen kanta-asiakasohjelmaan, Bisneshaastesarjat, Palvelu- ja tuotesarja (Suomen Lähikauppa Oy, Coalition Rewards Finland Oy, Dagmar Oy, McCann Worldgroup Helsinki Oy, SEK Public)
Täydellinen irtiotto totutuista markkinointitavoista nosti myyntiä 300 prosenttia, Mediatehosarjat, Palvelu- ja tuotesarjat, (NCC Property Development, Omnicom Media Group, ToinenPHD, Kuubi Visual Productions Oy)
Kaikille hyvät kaupat – Tori.fi, Bisneshaastesarjat, Palvelu- ja tuotesarjat: Muut kuluttajapalvelut (SCM Suomi Oy, Alkuvoima East Finland Oy)
Hästens limited – kuinka saada taantumassa luksusvuoteiden myyjä nukkumaan yönsä, Mediatehosarjat, Palvelu- ja tuotesarjat (Vepsäläinen, Hasan & Partners Oy)
Kenon KunkkuKertoimien lanseeraus, Bisneshaastesarjat, Palvelu- ja tuotesarjat (Veikkaus Oy, Carat Finland, TBWAHelsinki)
Nissan Nismo Watch, Bisneshaastesarjat, Palvelu- ja tuotesarja (Nissan Europe, TBWA Helsinki, TBWA G1)
Vuoden loppuunmyydyin lanseeraus – Presidentti Special Blend 2014, Bisneshaastesarjat, Palvelu- ja tuotesarjat (Oy Gustav Paulig Ab, SEK&GREY Oy, Toinen PHD, SEK Point Oy, Front Desk Oy)
Valio Oltermanni Cheddar -lanseeraus, Mediatehosarjat (Valio Oy, Hasan & Partners Oy, Stopp Stockholm, Suunnittelutoimisto Virta Helsinki Oy)
Soneran verkkokaupan kesä – Enemmän lämpöä. Vähemmän hintaa, Bisneshaastesarjat, Palvelu- ja tuotesarjat (Teliasonera Finland Oyj, Nitro Group Oy, Dagmar Oy, North)
Facebookista tehokas myyntikanava, Mediatehosarjat (Norwegian Air Shuttle, iProspect Finland, Vizeum Finland, Mainostoimisto 358)
Älä jätä ihmistä yksin, Mediatehosarjat, Bisneshaastesarjat (Helsinkimissio ry, Folk Finland Oy)
Vihreä mandariini – nuorten kohtaaminen kasvotusten kantoi hedelmää, Bisneshaastesarjat (Oy Hartwall Ab, SEK&GREY / Dagmar, Bob the Robot)
Uusi lastensairaala 2017 -varainhankintakampanja: Suomen suurimmat talkoot, Palvelu- ja tuotesarjat (Uusi lastensairaala tukiyhdistys 2017 ry, Bob the Robot Oy, OMD Finland, Sanoma Media Finland Oy)
Kokkikartano, Bisneshaastesarjat, Palvelu- ja tuotesarjat (Snellmanin Kokkikartano Oy, Mainostoimisto Folk Finland Oy, Ellun Kanat, Voitto)
DNA Dataprepaid – Myynnit korkeuksiin minimipanostuksilla, Mediatehosarjat, Bisneshaastesarjat: Pienet ja alueelliset budjetit (DNA O, ToinenPHD ja Ainoa Resolution)
Kuinka vallata markkinaosuuksia premium-hinnoitellulle virvoitusjuomalle samalla kun muut laskevat hintoja? Pommac Rosé -lanseeraus, Bisneshaastesarjat (Oy Hartwall Ab, SEK&GREY / Dagmar, Bob the Robot)
Finngenerator – Eli kuinka suomalaisten väkiluku saatiin nousemaan 1,3 miljoonalla 2 kuukaudessa, Bisneshaastesarjat, Palvelu- ja tuotesarjat (Matkailun edistämiskeskus, SEK&GREY, Mediatoimisto Voitto Tiimi Oy, SEK Public, Byroo)
XZ 60 vuotta, markkinajohtajaksi juhlavuoden kunniaksi, Mediatehosarjat (Berner Oy Kulutustavarat, SEK & GREY, Dagmar Oy, Kennel Helsinki)
Stockmann Young Curators – eli lelumainonnan kääntäminen päälaelleen, Mediatehosarjat: Mediainnovaatio, Palvelu- ja tuotesarjat: Muu päivittäistavara (Stockmann, Omnicom Media Group, Kuubi Oy, ToinenPHD)
If Vahinkovakuutusyhtiö, Verkkokauppa 2014, Mediatehosarjat (If Vahinkovakuutusyhtiö Oy, Omd Finland Oy, Rocky Advertising Oy, Digitaalinen Mainostoimisto Byroo Oy)
Lidl, Palvelu- ja tuotesarjat (Lidl Ky, Folk Finland Oy, Mediatoimisto Happimindshare)
MARKKINOINTIVIESTINNÄN TOIMISTOJEN LIITTO MTL RY
Lisätiedot:
MTL ry, toimitusjohtaja Tarja Virmala, puhelin 0400 484 693
SEK&GREY, toimitusjohtaja Topi Lintukangas 040 167 6300
Avainsanat
Tietoja julkaisijasta

Eteläranta 10
00130 HELSINKI
info(a)mtl.fihttp://www.mtl.fi
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta MTL ry - Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liitto
Kurion Zero Exclusionista vuoden viestintätyö ja Kuriosta vuoden viestintätoimisto29.10.2020 22:29:33 EET | Tiedote
Kurion Mantsiselle ja Nesteelle toteuttama Zero Exclusion valittiin Vuoden viestintätyöksi Finnish Comms Awards 2020 -kilpailussa. Vuoden viestintätoimistona palkittiin sosiaalisen median toimisto Kurio, Vuoden ajatusjohtajana Kuntarahoituksen pääekonomisti Timo Vesala sekä parhaana pitchaajana Vilja Vehkaoja ja Vuoden viestintäkonsulttina Susanna Isohanni Viestintätoimisto Drumista.
MTL ja Marketing Finland yhdistyvät entistä vahvemmaksi markkinoinnin ja viestinnän yhteisöksi22.10.2020 17:09:55 EEST | Tiedote
Marketing Finlandin ja Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liitto MTL:n liittokokoukset ovat päättäneet toimintojen yhdistämisestä. Yhteenliittymässä syntyy entistä vahvempi markkinoinnin ja viestinnän yhteisö, joka toimii aktiivisesti myös kansainvälisesti. Toiminta jatkuu nimellä Marketing Finland ry.
Effie 2019 -shortlistalla 21 markkinointityötä18.12.2019 12:32:06 EET | Tiedote
Vuoden 2019 Effie Awards Finland -kilpailun tuomaristo nosti shortlistalle 21 markkinointityötä, joista kaksi oli kolmessa kategoriassa.
VILLIVISION ANNA LEHTISALO MTL:N HALLITUKSEN JOHTOON28.11.2019 15:00:00 EET | Uutinen
Villivision toimitusjohtaja ja partner Anna Lehtisalo on valittu Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liitto MTL ry:n hallituksen uudeksi puheenjohtajaksi. Lehtisalo on toiminut MTL:n hallituksen jäsenenä viimeisen vuoden ajan ja aloittaa puheenjohtajan tehtävässä ensi vuoden alussa. Lehtisalo jatkaa viime kaudet hallitusta ansiokkaasti luotsanneen viestintätoimisto Kreabin toimitusjohtaja Mikael Jungnerin työtä.
Finnish Comms Awardsin finalisteissa uusia nimiä6.5.2019 15:55:32 EEST | Tiedote
Mediatiedote 6.5.2019. Finnish Comms Awards -kilpailun loppusuoralle valittiin 41 viestintäkonsultoinnin asiakastyötä 17 eri toimistosta. Kilpailun kasvusta kertoo suuri kokonaan uusien osallistuneiden toimistojen määrä. Voittajat julkistetaan Finnish Comms Awards -gaalassa tiistaina 28. toukokuuta.