20 vuotta täyttävä Kauppakeskus Mylly ehostaa julkisivuaan – liikenteen poikkeusjärjestelyt jatkuvat lokakuulle

Kauppakeskus Myllyn tornissa olevat turbiinit saivat uuden värin, mainoskyltit uudistuvat, betonirakenteita korjataan ja julkisivu verhoillaan uudelleen. Varsinais-Suomen ykköskauppakeskus saavuttaa kohta kahdenkymmenen vuoden iän. Myllyä puetaan parhaillaan juhla-asuun.

Myllyn syntymäpäiviä juhlitaan lokakuussa. Siihen asti kauppakeskuksen parkkihallissa ja ylätasanteen paikoitusalueilla joudutaan liikkumaan poikkeuksellisia reittejä. Esimerkiksi parkkihallin läpi kulkevan Myllykadun liikennettä ohjataan ajoittain liikennevaloilla ja toinen kaista on pois käytöstä.

Myllyn kiinteistöpalvelupäällikkö Mikko Rantanen suosittelee, että parkkihallin läpiajoa vältettäisiin. Koska toinen kaista on nosturityön vuoksi pois käytöstä, Myllykadun ajorata on ajoittain ruuhkainen.

– Jos ei halua jonotella Myllykadulla, kannattaa nousta kakkos- ja kolmostasanteen parkkialueille talon päädyistä. Parkkitilaa riittää remontista huolimatta, hän vakuuttaa.

Bussipysäkeissä ja latauspisteissä väliaikaisia muutoksia

Remontti on vaikuttanut myös bussiliikenteeseen ja bussipysäkkien sijoitteluun. Myllystä Puutorin suuntaan lähtevien bussien pysäkki on siirtynyt noin 100 metriä, ja kulku molemmille pysäkeille muuttunut. Uusille kulkureiteille on opasteet esimerkiksi Myllyntorin ovilta. Samoin bussipysäkkien läheisyydessä olevat sähköautojen latauspaikat on poistettu käytöstä remontin ajaksi.

Muutostyöt saadaan suurimmalta osin päätökseen syksyn aikana. Pääosa liikenteeseen liittyvistä poikkeusjärjestelyistä poistuu lokakuun puoliväliin mennessä.

– Asiakkaat ovat olleet ymmärtäväisiä remontin aiheuttamien haittojen suhteen. Kiitos kaikille kärsivällisyydestä, sillä nyt voimme jo hyvällä syyllä sanoa, että loppu häämöttää. Lopputuloksena on entistä ehompi Mylly, jossa asiointi on entistä sujuvampaa ja miellyttävämpää, Mikko Rantanen lupaa.

Liitteen kuvateksti:

Kauppakeskus Myllyn liikenteen poikkeusjärjestelyt

Myllykadun liikennettä ohjataan liikennevaloin ja toinen kaista on ajoittain pois käytöstä. Remontin aikana läpiajoa suositellaan välttämään kääntymällä parkkitalon päädyistä ylempiin kerroksiin.

Myllynkatu 1
21280 Raisio

02 332 3000http://www.kauppakeskusmylly.fi

Varsinais-Suomen suurin Kauppakeskus Mylly palvelee liki kuutta miljoonaa kävijää vuosittain. Raisiossa sijaitsevan Myllyn lähes 150 liikkeen ja palvelun kokonaismyynti oli lähes 210 miljoonaa euroa vuonna 2020.
www.kauppakeskusmylly.fi

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi