MTL ry - Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liitto

Markkinointiviestintäala kasvoi 4,5 % kolmannella neljänneksellä

Jaa
Markkinointiviestintäalan liikevaihdon kasvu oli vuoden 2014 kolmannella neljänneksellä 4,5 %. Uudet palvelukanavat ja digimarkkinointi tuovat alalle lisää kysyntää. Kasvun uskotaan jatkuvan.

PALTAn vuoden kolmas suhdannekatsaus esitteli positiivisia näkymiä markkinointiviestintäalalle: alan talouskasvu oli heinä-syyskuussa 4,5 %, ja kasvun uskotaan jatkuvan samanlaisena.

Suhdanneherkkä markkinointiviestintäala kääntyi muutaman huonomman vuoden jälkeen kasvuun vuoden 2014 alussa. Ensimmäisellä neljänneksellä kasvua oli 2,7 % ja toisella 2,5 %. Kolmannella neljänneksellä kasvu kiihtyi 4,5 %:in. Liikevaihdon kasvu kuvaa suoraan myynnin määrän kasvua.

– Tässä taloustilanteessa tämä on positiivinen yllätys, sanoo Markkinointiviestinnän toimistojen liitto MTL ry:n toimitusjohtaja Tarja Virmala.

Dinglen toimitusjohtaja Juho Jokisen mukaan asiakasyritykset etsivät tapoja vastata digitaalisuuden haasteisiin ja mahdollisuuksiin.

– Digitaalisten markkinointipalvelujen suunnittelulle ja konsultoinnille tämä tarkoittaa verrattain hyvää suhdannenäkymää. Uudet palvelukanavat ja media-alustat sekä siirtyminen TV- ja printtimainonnasta digimarkkinointiin kasvattaa projektikokoa ja luo kysyntää konsultointi- ja suunnittelupuolelle, Jokinen sanoo.

Virmalan mukaan markkinointiviestinnän alan rakennemuutos jatkuu edelleen. Tämä tulee jatkossakin näkymään yritysjärjestelyissä, joissa pienet yritykset muodostavat suurempia yrityksiä tai yhdistyvät suuriin, kansainvälisiinkin yrityksiin.

– Yritykset, jotka uudistuvat ja osaavat vastata asiakaskunnan muuttuviin tarpeisiin, pystyvät kaappaamaan markkinoita, Virmala toteaa.

Lisätietoja:

Tarja Virmala, toimitusjohtaja, MTL ry, tarja.virmala@mtl.fi, 0400 484 693
Matti Paavonen, ekonomisti, PALTA ry, matti.paavonen@palta.fi, 020 595 5031

Avainsanat

Liitteet

Tietoja julkaisijasta

MTL ry - Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liitto
MTL ry - Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liitto
Eteläranta 10
00130 HELSINKI

info(a)mtl.fihttp://www.mtl.fi
MTL on markkinoinnin ja viestinnän asiantuntijayritysten etujärjestö. MTL kokoaa yhteen yritykset, jotka parantavat markkinointiviestinnällä asiakkaidensa kilpailukykyä, luovat kasvua ja tekevät liiketoiminnalla tulosta. MTL:ään kuuluvien toimistojen yhteenlaskettu myyntikate on noin puolet Suomen markkinointiviestinnän koko myyntikatteesta.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta MTL ry - Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liitto

Kurion Zero Exclusionista vuoden viestintätyö ja Kuriosta vuoden viestintätoimisto29.10.2020 22:29:33 EET | Tiedote

Kurion Mantsiselle ja Nesteelle toteuttama Zero Exclusion valittiin Vuoden viestintätyöksi Finnish Comms Awards 2020 -kilpailussa. Vuoden viestintätoimistona palkittiin sosiaalisen median toimisto Kurio, Vuoden ajatusjohtajana Kuntarahoituksen pääekonomisti Timo Vesala sekä parhaana pitchaajana Vilja Vehkaoja ja Vuoden viestintäkonsulttina Susanna Isohanni Viestintätoimisto Drumista.

VILLIVISION ANNA LEHTISALO MTL:N HALLITUKSEN JOHTOON28.11.2019 15:00:00 EET | Uutinen

Villivision toimitusjohtaja ja partner Anna Lehtisalo on valittu Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liitto MTL ry:n hallituksen uudeksi puheenjohtajaksi. Lehtisalo on toiminut MTL:n hallituksen jäsenenä viimeisen vuoden ajan ja aloittaa puheenjohtajan tehtävässä ensi vuoden alussa. Lehtisalo jatkaa viime kaudet hallitusta ansiokkaasti luotsanneen viestintätoimisto Kreabin toimitusjohtaja Mikael Jungnerin työtä.

World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye