
MTL muuttuu markkinoinnin, teknologian ja luovuuden yhteisöksi
”Haluamme korostaa markkinoinnin strategista merkitystä. Sen pitää olla olennainen osa suomalaisten yritysten kaikkea tekemistä tuotekehityksestä asiakassuhteen ylläpitämiseen ja vahvistamiseen. Nyt se nähdään liian usein vain operatiivisena markkinointiviestintänä”, sanoo MTL:n toimitusjohtaja Tarja Virmala.
Markkinoinnissa on ryhdytty hyödyntämään paljon tietotekniikkaa, ja muutos on synnyttänyt uudenlaisia yrityksiä, joissa on paljon teknologista osaamista. Uudistuksella liitto haluaa painottaa, että teknologiasta on tullut keskeinen markkinoinnin ja viestinnän työkalu, joka luovuuteen yhdistettynä luo kyvyn vahvistaa yritysten iskukykyä sekä uudistaa myös julkisten organisaatioiden viestintää.
Tietotekniikan avulla seurataan yritysympäristöä ja siinä tapahtuvia muutoksia sekä kuluttajien ostokäyttäytymistä. Markkinointi ja viestintä ovat siirtyneet yhä enemmän digitaalisiin kanaviin, joihin kehitetään julkaisualustoja ja erilaisia seurannan työkaluja.
”On syntynyt kokonaan uudenlaisia yrityksiä, joissa on luovia suunnittelijoita, IT-arkkitehteja, koodaajia, markkinoinnin sekä viestinnän strategisia asiantuntijoita, muotoilun ja tapahtumien ammattilaisia sekä analyytikkoja. Haluamme myös liittona olla tämän muutoksen etujoukoissa”, Virmala sanoo.
MTL myös alentaa jäsenmaksujaan tuntuvasti tehdäkseen jäsenyyden mahdollisimman houkuttelevaksi. Liittoon kuuluu tällä hetkellä 110 jäsenyritystä. Tavoitteena on, että vuoden 2016 loppuun mennessä liitolla olisi 200 jäsentä.
Elinkeinoelämän keskusliitto EK:hon ja Palvelualojen työnantajat PALTAan kuuluvan MTL:n visio on luoda markkinoinnin, teknologian ja luovuuden klusteri, joka voisi edustaa koko luovien alojen kenttää: markkinointia, viestintää, designia, palvelumuotoilua ja muuta luovaa suunnittelua sekä näihin liittyvää tutkimusta. Klusterin tärkein tehtävä on suomalaisen kilpailukyvyn tukeminen.
Liiton uusi nimi ja uuden säännöt vahvistetaan liiton kokouksessa keväällä 2015.
Lisätietoja:
Tarja Virmala, MTL ry:n toimtusjohtaja, 0400 484 693, tarja.virmala@mtl.fi
Avainsanat
Tietoja julkaisijasta

Eteläranta 10
00130 HELSINKI
info(a)mtl.fihttp://www.mtl.fi
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta MTL ry - Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liitto
Kurion Zero Exclusionista vuoden viestintätyö ja Kuriosta vuoden viestintätoimisto29.10.2020 22:29:33 EET | Tiedote
Kurion Mantsiselle ja Nesteelle toteuttama Zero Exclusion valittiin Vuoden viestintätyöksi Finnish Comms Awards 2020 -kilpailussa. Vuoden viestintätoimistona palkittiin sosiaalisen median toimisto Kurio, Vuoden ajatusjohtajana Kuntarahoituksen pääekonomisti Timo Vesala sekä parhaana pitchaajana Vilja Vehkaoja ja Vuoden viestintäkonsulttina Susanna Isohanni Viestintätoimisto Drumista.
MTL ja Marketing Finland yhdistyvät entistä vahvemmaksi markkinoinnin ja viestinnän yhteisöksi22.10.2020 17:09:55 EEST | Tiedote
Marketing Finlandin ja Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liitto MTL:n liittokokoukset ovat päättäneet toimintojen yhdistämisestä. Yhteenliittymässä syntyy entistä vahvempi markkinoinnin ja viestinnän yhteisö, joka toimii aktiivisesti myös kansainvälisesti. Toiminta jatkuu nimellä Marketing Finland ry.
Effie 2019 -shortlistalla 21 markkinointityötä18.12.2019 12:32:06 EET | Tiedote
Vuoden 2019 Effie Awards Finland -kilpailun tuomaristo nosti shortlistalle 21 markkinointityötä, joista kaksi oli kolmessa kategoriassa.
VILLIVISION ANNA LEHTISALO MTL:N HALLITUKSEN JOHTOON28.11.2019 15:00:00 EET | Uutinen
Villivision toimitusjohtaja ja partner Anna Lehtisalo on valittu Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liitto MTL ry:n hallituksen uudeksi puheenjohtajaksi. Lehtisalo on toiminut MTL:n hallituksen jäsenenä viimeisen vuoden ajan ja aloittaa puheenjohtajan tehtävässä ensi vuoden alussa. Lehtisalo jatkaa viime kaudet hallitusta ansiokkaasti luotsanneen viestintätoimisto Kreabin toimitusjohtaja Mikael Jungnerin työtä.
Finnish Comms Awardsin finalisteissa uusia nimiä6.5.2019 15:55:32 EEST | Tiedote
Mediatiedote 6.5.2019. Finnish Comms Awards -kilpailun loppusuoralle valittiin 41 viestintäkonsultoinnin asiakastyötä 17 eri toimistosta. Kilpailun kasvusta kertoo suuri kokonaan uusien osallistuneiden toimistojen määrä. Voittajat julkistetaan Finnish Comms Awards -gaalassa tiistaina 28. toukokuuta.