Suomen Ekonomit uudistaa brändiään
”Haluamme luoda ekonomiyhteisölle imagon, jossa tunteet ovat mukana ja osaltaan sitouttavat jäsenyyteen. Brändin pitää henkiä nykyaikaa ja elää ekonomien arjessa”, Suomen Ekonomien marraskuussa aloittanut toiminnanjohtaja Hanna-Leena Hemming painottaa.
Uuden brändin ytimessä on lupaus enemmästä: enemmän yhteisöllisyyttä - enemmän yrittämistä - enemmän kokemusten jakamista - enemmän ja monipuolisempaa osaamista - Ekonomit on enemmän kuin työttömyyskassa.
Suomen Ekonomien arvot ovat avoimuus, rohkeus, vastuullisuus ja onnellisuus. ”Brändin ja visuaalisen ilmeen sen osana on tuettava strategiaa ja arvoja sekä viestittävä uudistuvasta ja ajassa elävästä ekonomiyhteisöstä”, Hemming muistuttaa.
Yksilö näkyy viestinnässä
Uudistunut brändi näkyy kaikessa viestinnässä ja markkinointiviestinnässä. ”Viestintämme puhuttelee entistä enemmän jäseniä yksilöinä ja kerromme tarinoita yksilöiden kautta. Haluamme, että jäsenet tuntevat ylpeyttä omasta yhteisöstään ja voivat samaistua siihen sekä sen tavoitteiseen ja arvoihin”, Ekonomien viestintäjohtaja Eeva Riittinen-Saarno kertoo.
Strategiansa mukaisesti Suomen Ekonomit on yksilöiden yhteisö, jonka missiona on menestyvä ekonomi. Menestyksen mittarit jokainen ekonomi määrittelee itse. Suomen Ekonomien tehtävä on tukea jäsentä ja olla kehittämässä suomalaista työelämää.
Uudistuksen tavoitteena on brändi, joka tukee ekonomin asemaa työmarkkinoilla
”Uudistuksen tavoitteena on selkeyttää ja terävöittää ekonomi-brändiä sekä lisätä brändin tunnettuutta. Ekonomi-nimike on ollut pitkään käytössä ja se kokoaa saman nimikkeen alle kaikki kauppatieteellisen yliopistotutkinnon suorittaneet ja sitä suorittavat kylterit. Nimike myös tunnetaan yleisesti”, Hanna-Leena Hemming painottaa.
Ekonomi-brändi kertoo osaamisesta ja asiantuntijuudesta. Samalla vahvistuu ekonomiosaamisen sekä ekonomikoulutuksen ja -tutkinnon imago ja positiivinen erottuvuus muista kaupallisen alan tutkinnoista. Yksiselitteinen ja tunnettu brändi vahvistaa ekonomien asemaa ja arvostusta työmarkkinoilla sekä tukee työllistymistä.
Suomen Ekonomien liittokokous keväällä 2014 päätti selkeyttää ja yhtenäistää ekonomiyhteisön jo entisestään vahvaa brändiä ekonomi-teeman mukaisesti. Vuosi 2015 on Suomen Ekonomien 80-vuotisjuhlavuosi, ja vuoden aikana uusi brändi näkyy kaikessa toiminnassa ja viestinnässä.
Kylteri on ekonomiopiskelijan ”kutsumanimi” ja sitä kehitetään rinnan ekonomi-brändin kanssa kylterivetoisesti.
Suomen Ekonomien yhteistyökumppanina brändiuudistuksessa on ollut mainostoimisto dynamo&son.
Uusi logo torstaina 15.1. 2015 klo 18 asti: http://www.sefe.fi/logot ja sen jälkeen: http://www.ekonomit.fi/logot
******************
Lisätietoja:
Suomen Ekonomit - Finlands Ekonomer ry
Toiminnanjohtaja Hanna-Leena Hemming, p. 050 511 3048
Viestintäjohtaja Eeva Riittinen-Saarno, p. 0400 846 170
***
Tietoja julkaisijasta
Ratavartijankatu 2
00520 Helsinki
+358 (0) 20 129 9299http://www.ekonomit.fi
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Suomen Ekonomit - Finlands Ekonomer
Kauppatieteiden opiskelijat työllistyivät kesällä 2020 aiempaa huonommin11.12.2020 09:37:01 EET | Tiedote
Kauppatieteilijöiden kesätyöpaikat vähenivät koronakesänä selvästi. Tilannetta voi silti kuvata torjuntavoitoksi: alaa opiskelevista edelleen neljä viidestä löysi itselleen kesätyön.
Business needs healthy professionals – student associations provide grass-roots education on mental health15.11.2020 08:00:00 EET | Press release
Finnish Business School Graduates works to support student associations and will be participating in the Mental Health Week activities between 15 and 22 November.
Elinkeinoelämä tarvitsee ehjiä ekonomeja – Opiskelijayhdistyksissä kouluttaudutaan ruohonjuuritason mielenterveystyöhön15.11.2020 08:00:00 EET | Tiedote
Suomen Ekonomit tukee opiskelijayhdistyksiä mielenterveystyön ensiapukurssien järjestämisessä ja osallistuu Mielenterveysviikkoon 15.-22.11.
Suomalaisten myyntiosaaminen nousuun – Suomen Ekonomit ja Kaupan liitto perustavat yhdessä School of Sales -myyntikoulun20.10.2020 10:15:34 EEST | Tiedote
School of Salesin taustalla on voittoa tavoittelematon yhteiskunnallinen yritys, joka kokoaa kouluttajiksi Suomen parhaat myynnin osaajat. Myyntikoulun missiona on nostaa myynnin osaamista ja arvostusta ja sitä kautta parantaa Suomen kilpailukykyä ja kasvun edellytyksiä.
“Uusia työpaikkoja syntyy kasvuyrityksiin” – Suomen ekonomit esittää 10 keinoa kasvuyrittäjyyden edistämiseksi5.9.2020 10:00:46 EEST | Tiedote
Kasvuyrityksillä on merkittävä työllistävä vaikutus Suomessa. Siksi Suomen Ekonomit tarjoaa kymmenen keinoa, joilla edistetään kasvuyrittäjyyttä ja siten luodaan korkean tuottavuuden työpaikkoja Suomen talouskasvun pohjaksi.