S-mobiili edustaa maailman huippua - pokkasi kultaa kansainvälisessä kisassa

- S-mobiili on S-ryhmän oivallus, jossa kaikki asiakasomistajuuden edut täydennettynä täysiverisellä mobiilipankilla yhdistyvät helppokäyttöisessä älypuhelinsovelluksessa, kertoo S-Pankin toimitusjohtaja Pekka Ylihurula.
Vuosittain järjestettävä Contactless & Mobile Awards (CMA) kerää yhteen lähilukutekniikkaan (NFC) ja mobiiliin käyttöön liittyvien palveluiden kerman. S-Pankki päihitti asiakasuskollisuus-sarjan kovatasoisessa finaalissa kolme muuta kilpailijaa ja on ainoa suomalainen yritys koko kisan voittajien joukossa.
Kilpailun voiton toi S-mobiilin ja S-Etukortti Visan lähimaksuominaisuudenmaailmanlaajuisestikin ainutlaatuinen konsepti, joka yhdistää kaupan ja pankin asiakkuuden.
S-mobiilissa voi seurata näppärästi Bonuksen kertymistä, etsiä S-ryhmän toimipaikkoja ja hyödyntää eri ketjujen etuja. Pankkiosiossa puolestaan voi esimerkiksi seurata tilitapahtumia ja maksaa laskuja puhelimen kameran toimiessa viivakoodilukijana. Kilpailun tuomariston mieleen oli erityisesti mahdollisuus siirtää S-ryhmän Bonus poikimaan S-Säästörahastoon ja seurata sijoitusten kehittymistä laajemminkin.
Lähimaksuominaisuus S-Etukortti Visassa puolestaan monipuolistaa kortin käyttötapoja, kun ilman tunnuslukua onnistuvan maksamisen lisäksi yhdellä kortilla voi kerätä S-ryhmän Bonusta ja maksutapaetua. Näillä ominaisuuksilla S-Etukortti pesee vertailussa muut kanta-asiakkuuteen liittyvät kortit maailmanlaajuisesti.
Tähtäimessä Suomen paras digitaalinen pankkipalvelukokemus
S-Pankin tavoitteena on helpottaa asiakkaidensa arkea. Tulevaisuuden palvelut niin pankin kuin kaupankin alalla ovat vahvasti digitaalisia. S-Pankki on nostanut tavoitteekseen kaupassa käyntiin verrattavan helppouden ja digitaalisuus toimii tässä välineenä, ei itseisarvona.
- Asiakkaalla pitää olla valinnanvapaus, hän itse saa päättää miten haluaa raha-asioitaan hoitaa. S-Pankin ainutlaatuisen toimintamallin ansiosta pystymme tarjoamaan maan laajimman, mutta samalla ketterän kivijalkaverkoston ja kehittämään voimakkaasti digitaalisia palvelujamme, Ylihurula kertoo.
Tavoite digitaalisten palveluiden osalta ei ole vaatimaton: S-Pankki tähtää Suomen parhaaseen digitaaliseen pankkipalvelukokemukseen. Kaupan ja pankin palveluiden yhdistämisessä asiakkaan arkea helpottavaksi palvelukokonaisuudeksi on valtava potentiaali, ja siihen S-Pankki ja S-ryhmä panostavat vahvasti.
- Täytyyhän se tunnustaa, että digitaalisten pankkipalveluiden kehittäminen Suomessa ei ole pysynyt muun maailman vauhdissa. Asiakkaat ansaitsevat parempaa. Nyt tunnustusta saanut S-mobiili on lähtölaukaus S-Pankin digitaaliselle kehitykselle, Ylihurula summaa.
Lisätietoa:
Pekka Ylihurula, S-Pankki Oy, puh 010 76 82100, pekka.ylihurula@s-pankki.fi (klo 13 jälkeen, palaamassa Lontoosta)
S-Pankki on S-ryhmän ja LähiTapiola-ryhmän omistama suomalainen kauppapankki, jolla on noin 2,7 miljoonaa asiakasta. Se tarjoaa asiakkailleen palvelut päivittäisten raha-asioiden hoitamiseen, säästämiseen, sijoittamiseen ja hankintojen rahoittamiseen. S-Pankki palvelee asiakkaitaan päivittäisissä raha-asioissa lähes 800:ssa S-ryhmän ja LähiTapiola-ryhmän toimipaikassa kautta maan. Isommissa elämän käänteissä, kuten asunnon rahoittamisessa tai sijoituspäätösten tekemisessä apuna ovat 100 S-Pankkiiria. Lisäksi S-Pankki palvelee verkkopankissa, mobiilissa ja puhelinpalvelussa. S-Pankin välittämät rahastot ja varainhoidon palvelut tuottaa sen tytäryhtiö FIM. S-Pankin palvelut on ensisijaisesti suunnattu S-ryhmän ja LähiTapiola-ryhmän asiakasomistajille. S-Pankille on myönnetty kotimaisuudesta kertova Avainlippu-tunnus.
Yhteyshenkilöt
Pekka YlihurulaToimitusjohtaja
Puh:010 76 82100pekka.ylihurula@s-pankki.fiKuvat
Linkit
Tietoja julkaisijasta
S-Pankki on kotimainen pankki ja osa S-ryhmää. Olemme olemassa siksi, että jokaisella olisi mahdollisuus vähän rahakkaampaan huomiseen. Meillä on yli kolme miljoonaa asiakasta ja tunnemme asiakkaidemme arjen. Tuomme siihen helppoutta ja hyötyä muun muassa helppokäyttöisten digitaalisten palveluidemme avulla. Täyden palvelun pankkina olemme tukena elämän pienissä ja suurissa käännekohdissa. s-pankki.fi
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta S-Pankki Oyj
Enkät: Invånarna i huvudstadsregionen är mer villiga att göra längre resor till sin stuga2.7.2025 08:00:00 EEST | Pressmeddelande
Enligt en enkät som S-Banken låtit göra åker finländarna till stugan några gånger om året och det vanligaste sällskapet är maken eller makan. Vanligen stannar de ett par dagar på stugan, och för många är det den knappa fritiden som begränsar den tid som kan tillbringas på stugan. Invånarna i huvudstadsregionen är mer villiga än andra finländare att resa upp till 300 kilometer till sin stuga.
Tutkimus: Pääkaupunkiseudulla asuvat valmiimpia pidempiin mökkimatkoihin2.7.2025 08:00:00 EEST | Tiedote
S-Pankin teettämän kyselytutkimuksen mukaan suomalaiset käyvät mökillä muutaman kerran vuodessa, ja mökkiseurana on useimmiten puoliso. Mökille mennään pariksi päiväksi, ja vapaa-ajan vähyys rajoittaa monen mökkeilyaikaa. Pääkaupunkiseudulla asuvat ovat muita suomalaisia valmiimpia jopa 300 kilometrin mökkimatkoihin.
Enkät: Finländarna spenderar mer pengar på semester i hemlandet än utomlands – turister stannar nu längre på inhemska resmål än tidigare26.6.2025 10:46:42 EEST | Pressmeddelande
Enligt en nyligen genomförd undersökning spenderas mer pengar på semesterresor inom landet än på utlandssemestrar. Utomlands står boendet för en större del av budgeten, medan inrikesresor medför högre kostnader för färdmedel. Den inhemska turismen gynnas av olika evenemang och resenärerna vill i allt högre grad ha individuella upplevelser och lättanvända tjänster.
Tutkimus: Suomalaiset käyttävät kotimaassa lomailuun enemmän rahaa kuin ulkomaanmatkoilla – kotimaankohteissa viihdytään nyt aiempaa pidempään26.6.2025 10:46:42 EEST | Tiedote
Tuoreen tutkimuksen mukaan kotimaahan suuntautuvilla lomamatkoilla rahaa käytetään enemmän kuin ulkomaanmatkoilla. Ulkomailla majoitus vie suuremman osan budjetista, kun taas liikkumisen kuluja syntyy kotimaanmatkoilla enemmän. Erilaiset tapahtumat vauhdittavat kotimaanmatkailua ja matkoilla halutaan tällä hetkellä yhä enemmän yksilöllisiä elämyksiä ja helppokäyttöisiä palveluja.
Enkät: Finländarna är nu intresserade av billigare stugor – en båt står högre på semesterfirarens önskelista än en innetoa19.6.2025 07:30:00 EEST | Pressmeddelande
Intresset för billigare stugor har ökat, men finländarna är också intresserade av att bygga till, visar en färsk enkät som S-Banken låtit göra. När det gäller bekvämligheter i stugan är bastun den viktigaste, och båten står högre upp på semesterfirarnas önskelista än innetoan.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme