Pohjoismainen 4H-leiri kerää yhteen 1500 nuorta 25 eri maasta

Joka toinen vuosi järjestettävä Pohjoismainen 4H-leiri on tänä vuonna Nurmeksessa, Hyvärilän Matkailu- ja nuorisokeskuksessa 23.–30.7.2015. Leirille odotetaan 1500 nuorta, jotka ovat iältään 14–29-vuotiaita, noin 25 eri maasta.

Leirejä on järjestetty jo kuusi vuosikymmentä, Suomessa järjestettävä leiri on 32. Pohjoismainen leiri. Leirin järjestämisestä vastaavat Suomen 4H-liitto ja Finlands svenska 4H.

Monipuolinen leiriohjelma

Kansainvälinen ja monikulttuurinen leirikokemus on taattu, sillä nuoret saapuvat leirille useasta eri maasta: pohjoismaista, muista Euroopan maista, Afrikasta, Aasiasta, Kanadasta ja Yhdysvalloista. Leiri alkaa näyttävästi avajaismarssilla ja avajaisjuhlalla, jonka teema on 4H Moving the World. Teeman ajatuksena on korostaa liikkumisen ja käsillä tekemisen merkitystä.

Leirillä nuorilla on mahdollisuus haastaa itseään ja kokeilla uusia asioita. Kahtena päivänä nuoret jakautuvat 60 eri workshop-ryhmään, muun muassa hiekkaveistosten tekoon, eksoottiseen ruoanlaittoon, eri kädentaitopajoihin, tanssipajoihin, mediapajoihin sekä ihmisoikeuspajoihin. Työpajat järjestetään 25.–26.7.

Leiriohjelma tarjoaa myös erilaisia luontoelämyksiä, sillä retkikohteina ovat Ruunaan kosket ja Koli 27. ja 28. heinäkuuta. Kolilla nuoret tutustuvat Suomen luontoon 7 kilometrin vaelluksella. Ruunaan koskilla koetaan koskenlaskun jännitystä ja riemua.

Kaikki nuoret ovat tervetulleita

Myös muut kuin 4H:n jäsenet ovat tervetulleita kokemaan Pohjoismaisen leirin kansainvälisen tunnelman. Ilmoittautuminen on käynnissä parhaillaan ja ilmoittautua voi 15.6.2015 saakka.

4H on valtakunnallisesti toimiva, poliittisesti ja uskonnollisesti sitoutumaton nuorisojärjestö, jossa on 70 000 jäsentä. Järjestö tukee toiminnallaan lasten ja nuorten kasvua työelämään, yrittäjyyteen ja aktiiviseen kansalaisuuteen. 4H muodostuu Suomen 4H-liitosta ja eri puolella Suomea sijaitsevasta 234 paikallisesta 4H-yhdistyksestä, jotka tekevät käytännön nuorisotyötä. 4H-liitto tukee paikallisten 4H-yhdistysten toimintaa.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Finlands svenska 4H