
LÄÄKE- JA SAIRAALATARVIKE-EDUSTAJAT VAATIVAT MARKKINOINTISÄÄNNÖSTEN NOUDATTAMISTA
Terveydenhuoltoalan markkinointi-, koulutus- ja tuote-esittelytehtävissä toimivaa henkilöstöä edustava Lääke- ja sairaalatarvike-esittelijöiden yhdistys LSE vaatii, että terveydenhuoltoalan markkinoinnissa ja koulutuksessa noudatetaan alan hyväksyttyjä ohjeistoja ja hyviä markkinointitapoja. Lääkemarkkinoinnin säännöksiin on sitouduttava kaikkien alalla toimijoiden alkaen yritysten johtotasolta aina kenttätyötä tekeviin lääke-esittelijöihin ja kouluttajiin saakka.
- Alan kaikkien toimijoiden on ehdottomasti noudatettava alalle annettuja markkinointiohjeita. Lääkealan yritysten on tämä varmistettava myös niin, että työntekijöille annettu ohjeistus, tehtävät ja asetetut tavoitteet eivät johda tai houkuttele säännösten rikkomiseen, vaatii LSE:n puheenjohtaja Jouni Hassinen.
Lääke- ja sairaalatarvike-edustajat toimivat viestinviejinä alan teollisuuden ja lääkärikunnan välillä tarjoten terveydenhuoltojärjestelmälle jatkuvan koulutusjärjestelmän tehokkaimpiin hoitoihin ja uusimpiin toimintatapoihin. Uudet tehokkaiksi todetut hoitomenetelmät ovat useimmiten myös taloudellisesti parhaimpia vaihtoehtoja, kun tarkastellaan terveydenhoidon kokonaiskustannuksia. Markkinointisäännöksiä noudattamalla pystytään takaamaan se, että lääketeollisuuden edustajat pystyvät jatkossakin tarjoamaan uusimmat lääke- ja tarvikeinnovaatiot sekä hoitomenetelmät terveydenhuoltojärjestelmän käyttöön ja potilaiden hyödyksi.
LSE teki henkilövalintoja
Lääke- ja sairaalatarvike-esittelijöiden yhdistys LSE:n hallituksen muodostavat puheenjohtaja Jouni Hassinen Jyväskylän maalaiskunnasta, Tero Aaltonen Keravalta, Juha Kaitaranta Porvoosta, Jukka Kankaanpää Mikkelistä, Jukka Kosonen Kuopiosta, Erika Lehmusvirta Helsingistä, Tuomo Ojala Piikkiöstä, Matti Rahko Oulusta ja Ari Tirkkonen Helsingistä.
Lisätietoja: Puheenjohtaja Jouni Hassinen, LSE, GSM 041 506 1660
Yhteyspäällikkö Juha Häkkinen, SMKJ, GSM 0400 956 968
Tietoja julkaisijasta

Asemamiehenkatu 2
00520 HELSINKI
020 122 4400http://www.mma.fi
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Myynnin ja markkinoinnin ammattilaiset MMA
Myynti- ja markkinointiala kiittää: työnantajille korvausvelvollisuus kilpailukieltosopimuksiin12.11.2021 09:44:23 EET | Tiedote
Eduskunta hyväksyi hallituksen esityksen kilpailukieltosopimuksia koskevasta lainsäädännön muutoksesta 10. marraskuuta 2021. Uudistetun lain mukaan työnantajalla on velvollisuus maksaa työntekijälle korvaus kilpailukieltosopimuksen rajoitusajalta. Myynnin ja markkinoinnin ammattilaiset MMA on tyytyväinen lakimuutokseen, sillä kilpailukielto on alan työsopimuksissa erittäin yleinen käytäntö.
Digitalisaatio mullistaa myyjien ja markkinoijien työuria30.8.2021 13:00:19 EEST | Tiedote
Työmarkkinoiden murros on työntekijöille työurien murros. Digitalisaatio rikkoo perinteisiä bisneksiä ja liiketoimintamalleja, mikä näkyy myös myyjien ja markkinoijien työurissa. Digitalisaatio luo aivan uudenlaisia ammatteja ja työnteon tapoja samoin kuin vaateen jatkuvasta uuden oppimisesta työntekijöille. Myynti- ja markkinointialalla työelämän murros muuttaa ammattilaisten työtä yhä kiihtyvämmällä tahdilla.
Palkkatutkimus 2020: Myyntialan merkitys näkyy palkkapussissa6.4.2021 10:22:25 EEST | Tiedote
Myynnin ja markkinoinnin ammattilaiset MMA:n teettämä tutkimus osoittaa, että myynnin ja markkinoinnin osaajien palkat ovat pysyneet koronapandemiasta huolimatta verrattain korkealla tasolla. Tutkimukseen vastanneiden mediaanipalkka oli 5 000 €/kk vuonna 2020. Hyväpalkkaisuus kuitenkin kohdentuu vain tietyille toimialoille. Lisäksi tutkimus osoittaa, että naisten palkat jäävät edelleen tuntuvasti miesten palkkoja jälkeen.
Myynti & Markkinointi 2020: Uuden ajan myynti- ja markkinointialan ammattilainen viihtyy työssään ja odottaa työnantajalta vastuullisuutta9.12.2020 08:00:00 EET | Tiedote
Myynti- ja markkinointiala on ollut muutoksessa, kun korona pakotti kohtaamisen ammattilaiset etäyhteyksille. Lomautukset ja irtisanomiset ovat iskeneet alaan kipeästi. Kaikesta huolimatta myynti- ja markkinointialan ammattilaiset ovat tyytyväisiä työhönsä.
MarkkinointiKollektiivi ja MMA yhdistävät kanavansa koville joutuneiden eduksi3.4.2020 11:00:00 EEST | Tiedote
Koronaepidemia on iskenyt kovasti markkinointialaan, ja yhtenä isona kärsijänä ovat yrittäjinä ja freelancereina toimivat markkinointialan ammattilaiset. MarkkinointiKollektiivi ja Myynnin ja markkinoinnin ammattilaiset MMA yhdistävät voimansa mahdollistaakseen merkittävää näkyvyyttä markkinoinnin alan yksittäisille tekijöille.