3+1 Päivää -kampanjaa pidennetään viikolla suuren kysynnän vuoksi

– Veimme kampanjan koronavirustilanteen vuoksi pikavauhdilla kokonaan verkkoon. Myynti on ollut jopa 10-kertaista viime syksyn kampanjan aloitukseen nähden, sanoo SOK tavaratalo- ja erikoisliikekaupan kehitysjohtaja Päivi Juntunen.
Suuren suosion vuoksi kampanjaa päätettiin nyt jatkaa viikolla eteenpäin sunnuntaihin 29.3. asti.
Miesten pukeutumisessa myyntipiikki
Kaikissa tuoteryhmissä on ollut kysyntää.
– Miehet ovat selkeästi innostuneet verkko-ostoksille, sillä miesten pukeutumisessa oli huomattava myyntipiikki heti kampanjan alkaessa viime keskiviikkona, Juntunen kertoo.
– 3+1 Päivää on ehdottomasti odotetuin ja tykätyin kampanjamme. Kampanjan suosioon vaikuttivat kotioloihin jääminen poikkeuksellisessa tilanteessa ja etujen saatavuus vain verkossa. Verkkokauppa tuo Sokoksen ja Emotionin valikoiman myös paikkakunnille, jossa ei ole kivijalkamyymälää.
– Verkkokaupan teknistä valmiutta parannettiin ja valikoimanäkyvyyttä lisättiin, jotta ostokokemus olisi mahdollisimman hyvä. Siirtämällä kampanjan tavarataloista ja myymälöistä verkkoon halusimme omalta osaltamme ehkäistä koronaviruksen leviämistä, toteaa Juntunen.
Tavarataloihin ja myymälöihin hankittuja tuote-eriä voidaan nyt toimittaa verkkokaupan asiakkaille Sipoon logistiikkakeskuksesta. Myymälöiden henkilökuntaa on siirtynyt logistiikkakeskukseen auttamaan, verkkokaupan asiakaspalveluun on tullut osaajia monista eri tehtävistä ja it-ammattilaiset ovat nostaneet verkkokaupan lisävalmiutta vauhdilla.
– On todella hienoa nähdä, miten koko sitoutunut henkilökuntamme on heittäytynyt uusiin tehtäviin lennosta, kiittelee Juntunen.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Päivi Juntunen, SOK tavaratalo- ja erikoisliikekaupan kehitysjohtaja, paivi.juntunen(at)sok.fi, puh. 010 768 1023
SOK Mediapalvelu
arkisin klo 8-16
Kuvat
Tietoja julkaisijasta
Sokos
Sokos on muodin ja kauneuden tavarataloketju, joka auttaa asiakasta löytämään oman tyylinsä. Sokos-ketjuun kuuluu verkkokauppa sekä 20 monipuolista tavarataloa, jotka sijaitsevat maamme suurimpien kaupunkien ydinkeskustoissa. Ensimmäinen Sokos-tavaratalo avattiin Helsingissä olympiavuonna 1952. Kotimainen asiakasomistajien omistama Sokos on osa S-ryhmää. www.sokos.fi
Emotion
Tänä vuonna 20 vuotta täyttävä Emotion-ketju on kauneuden ja hyvinvoinnin erikoisliike, joka tarjoaa laajan valikoiman kosmetiikan huippumerkkejä, tuoksuja, hiustenhoitotuotteita, päivittäiskosmetiikka, koruja sekä terveystuotteita. Osassa myymälöitä valikoimiin kuuluvat myös alusasut ja sukat. Ketjuun kuuluu 38 myymälää eri puolilla Suomea.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
Isälle suklaata ja kukkia? S-ryhmän data kertoo erot isän- ja äitienpäivän vietossa4.11.2025 08:02:00 EET | Tiedote
Isänpäivää vietetään jälleen tulevana sunnuntaina 9.marraskuuta. Perinteisesti suomalainen muistaa syksyllä isää samalla kaavalla kuin äitiä keväällä: hyvällä ruoalla ja lahjoilla. S-ryhmän ostodata kuitenkin osoittaa, että isän ja äidin juhlapäivien mauissa sekä pakettien sisällöissä on eroa.
Riisituotteille odotettu sertifiointi – näkyy kaupan hyllyllä ”jyvä kerrallaan”3.11.2025 07:30:00 EET | Tiedote
Riisi on monelle tuttu ruoanlaiton peruselementti, jota ostetaan S-ryhmän ruokakauppojen (Prisma, S-market, Sale ja Alepa) hyllyiltä vuodessa noin yhdeksän miljoonaa kiloa. Syksyllä kaupan riisihyllyille on saapunut ensimmäinen Sustainable Rice Platform -sertifioitu Coop-tuotemerkin basmatiriisi.
Kysely: suomalaiset panostavat kodin valaistuksessa eniten olohuoneeseen ja keittiöön29.10.2025 07:45:00 EET | Tiedote
Suomalaiset pitävät valaistusta tärkeänä tekijänä kodin tunnelman luomisessa ja osana sisustusta, selviää Sokoksen tekemästä kyselytutkimuksesta. Kotona panostetaan etenkin olohuoneen ja keittiön valaistukseen. Sokoksen asiantuntija jakaa täsmävinkin, mihin kodin valaistuksessa kannattaa erityisesti kiinnittää huomiota pimeänä vuodenaikana.
Uudistuva Iso juttu -kumppaniyhteistyö laajenee ilmastoasioista muihin kestävyysteemoihin28.10.2025 12:30:00 EET | Tiedote
S-ryhmä laajentaa Iso juttu -kumppaniyhteistyötään – jatkossa mukana ovat ilmaston lisäksi luonnon monimuotoisuus, vesivastuullisuus ja ihmisoikeudet. Tavoitteena on löytää konkreettisia ratkaisuja kestävyyshaasteisiin yhdessä 17 500 tavaran- ja palveluntoimittajan kanssa sekä tuoda pienet ja suuret toimijat yhteen. Miljoonan tonnin päästösäästötavoite saavutettiin yhdessä kumppaneiden kanssa etuajassa viime vuonna.
Lähes 3000 sähköautoilijaa paljastaa ajatuksensa sähköauton lataamisesta – pitkillä matkoilla selkeä toive, näitä asioita asemille halutaan lisää27.10.2025 09:01:22 EET | Tiedote
ABC-latauksen toteuttama suuri sähköautoilukysely selvitti autoilijoilta muun muassa missä ja mihin aikaan autoa ladataan, mitä latauksen aikana halutaan tehdä ja mitä latausasemille toivotaan lisää. Kyselytutkimukseen vastasi lähes 3000 sähköautolla tai plug-in-hybridillä ajavaa eri-ikäistä autoilijaa ympäri maan.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme

