S-Pankki OyjS-Pankki Oyj

S-Pankki teki kelpo tuloksen

Jaa
S-Pankki-konsernin liiketulos alkuvuodelta oli 12,2 miljoonaa euroa ja vakavaraisuus 14,3 prosenttia. Asioinnin helppouteen panostavan pankin erityiset onnistumiset alkuvuonna olivat ns. bonus-rahastojen saama suosio ja S-mobiilin käyttäjämäärän positiivinen kehitys.

S-Pankilla oli kesäkuun lopussa vajaat 2,8 miljoonaa asiakasta, ja heillä oli käytössään 1,7 miljoonaa S-Pankin kansainvälistä maksukorttia. Verkkopankin käytön ja mobiiliasioinnin mahdollistavat pankkitunnukset olivat käytössä noin 1,6 miljoonalla asiakkaalla. S-Pankin talletuskanta oli kesäkuun lopussa 4 088,0 miljoonaa euroa ja antolainaus 2 717,6 miljoonaa euroa.

S-Pankin toimitusjohtaja Pekka Ylihurula on erittäin tyytyväinen S-Pankin alkuvuoden kehitykseen, sekä tuloksen että pankin saaman positiivisen palautteen osalta. Panostukset helppouteen alkavat kantaa hedelmää - esimerkiksi tämän kevään aikana S-mobiili ja S-Etukortti Visan lähimaksuominaisuus voittivat kansainvälisen Contactless & Mobile Awards -kilpailun asiakasuskollisuus-sarjan ja asiakkaat valitsivat S-Pankin luotonvalvonnan asiakaspalvelun maan parhaaksi asiakaspalvelukeskukseksi.

- Hyvä liiketulos mahdollistaa sen, että voimme jatkossakin panostaa digitaalisten palveluiden kehittämiseen, Ylihurula kertoo.

Pankkiasiointi siirtyy mobiiliin

Pankkiasioiden hoitaminen mobiililla yleistyy kovaa vauhtia. S-Pankin asiakkaat ovat ottaneet kaupan ja pankin asiakkuuden yhdistävän S-mobiilin omakseen ja kesäkuusta lähtien asiakkaat ovat käyttäneet useammin mobiilipankkia kuin perinteistä verkkopankkia pankkiasioidensa hoitamiseen. ”Suomen etuisin luuri” oli kesäkuun loppuun mennessä ladattu 450 000 puhelimeen ja tablettiin.  

Rahastosäästämistä koko kansalle

S-Pankki-konsernin varainhoitopalveluista vastaavan FIMin hallinnoitavat varat (AuM) olivat kesäkuun lopussa 6 193,9 miljoonaa euroa. Tästä rahastopääomaa oli 5 430,5 miljoonaa euroa.

Laajan suosion saanut mahdollisuus siirtää S-ryhmässä tehdyistä ostoksista maksettava Bonus säästöön rahastoon siivitti rahasto-osuudenomistajien määrän ennennäkemättömään kasvuun. Kesäkuun lopussa FIMin hallinnoimien rahastojen osuudenomistajien määrä oli lähes 200 000.

S-Pankki-konserni numeroina 30.6.2015

- 2,8 miljoonaa asiakasta
- 1,7 miljoonaa
maksukorttia
- 1,6 miljoonaa pankkitunnusta
- 4 088,0 miljoonaa euroa talletuksia
- 2 717,6 miljoonaa euroa myönnettyjä luottoja
- 6 193,9 miljoonaa euroa hallinnoitavia varoja*
- 200 000 rahasto-osuudenomistajaa
- 12,2 miljoonan liiketulos
- 14,3 prosentin vakavaraisuusaste
- 4 711,3 miljoonan euron tase

*FIM Varainhoito hallinnoi FIM- ja LähiTapiola-rahastoja

S-Pankin osavuosikatsaus on luettavissa kokonaisuudessaan osoitteessa http://dokumentit.s-pankki.fi/tiedostot/s-pankki-osavuosikatsaus-2015

Yhteyshenkilöt

Linkit

Tietoja julkaisijasta

S-Pankki Oyj
S-Pankki Oyj
Fleminginkatu 34
00510 Helsinki

https://www.s-pankki.fi

S-Pankki on kotimainen pankki ja osa S-ryhmää. Olemme olemassa siksi, että jokaisella olisi mahdollisuus vähän rahakkaampaan huomiseen. Meillä on yli kolme miljoonaa asiakasta ja tunnemme asiakkaidemme arjen. Tuomme siihen helppoutta ja hyötyä muun muassa helppokäyttöisten digitaalisten palveluidemme avulla. Täyden palvelun pankkina olemme tukena elämän pienissä ja suurissa käännekohdissa. s-pankki.fi 

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta S-Pankki Oyj

S-Banken lanserar ett nytt reklamkoncept för varumärket – Finlands mest okomplicerade bank uppfyller dagens kundförväntningar11.8.2025 09:24:04 EEST | Pressmeddelande

S-Banken lanserar en ny reklamkampanj för varumärket idag 11.8. I centrum för kampanjen står den fiktiva karaktären Per Tieeri. Med den lite humoristiska kampanjen vill S-Banken berätta för sina kunder att man vill vara Finlands mest okomplicerade bank. Att S-Banken är okomplicerad visar sig bland annat i bankens förmåga att förstå kundernas behov och erbjuda lättanvända och högkvalitativa digitala tjänster.

S-Pankki lanseeraa uuden brändimainonnan konseptin – Suomen mutkattomin pankki vastaa tämän päivän asiakasodotuksiin11.8.2025 09:24:04 EEST | Tiedote

S-Pankki lanseeraa tänään 11.8. uuden brändimainonnan kampanjan. Kampanjan keskiössä on kuvitteellinen henkilöhahmo Per Tieeri. Hieman humoristisenkin kampanjan myötä S-Pankki haluaa kertoa tahtotilastaan olla asiakkailleen Suomen mutkattomin pankki. Mutkattomuus näkyy S-Pankissa muun muassa asiakkaiden tarpeiden ymmärtämisenä sekä helppokäyttöisinä ja laadukkaina digipalveluina.

Enkät: Invånarna i huvudstadsregionen är mer villiga att göra längre resor till sin stuga2.7.2025 08:00:00 EEST | Pressmeddelande

Enligt en enkät som S-Banken låtit göra åker finländarna till stugan några gånger om året och det vanligaste sällskapet är maken eller makan. Vanligen stannar de ett par dagar på stugan, och för många är det den knappa fritiden som begränsar den tid som kan tillbringas på stugan. Invånarna i huvudstadsregionen är mer villiga än andra finländare att resa upp till 300 kilometer till sin stuga.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye