Hyvinvoinnin Tavaratalo Oy

Turkulainen verkkokauppa estää tuotehävikkiä myös verkossa

Hyvinvoinnin Tavaratalo julkaisee tuotteiden parasta ennen -päiväykset reaaliajassa.
Parasta ennen -päiväys

Kauppa siirtyy koko ajan enemmän verkkoon ja siellä pätee samat säännöt kuin perinteisessäkin kaupassa, kuluttajalla on valta päättää ostoksistaan. Elintarvikkeita valvovalla Eviralla on äärimmäisen tiukat vaatimukset tuotetietojen esittämisestä. Tällä hetkellä ainoa ero kivijalkakauppoihin on, ettei verkkokaupalta vaadita parasta ennen -päiväysten ilmoittamista.

- Verkossa asioivan kuluttajan tulee saada netissä sama tieto kuin kivijalkakaupassa asioidessa, kertoo kauppias Tomi Kottonen.

Tämän takia mm. luomuruokaa myyvä Hyvinvoinnin Tavaratalo on alkanut julkaista kaikkien myynnissä olevien tuotteiden parasta ennen -päiväykset. Palvelu toteutetaan yhteistyössä verkkokaupan logistiikkaratkaisuja tuottavan Logitrail Oy:n kanssa.

Parasta ennen -päiväysten ilmoittaminen on hyödyllistä niin asiakkaille kuin kaupallekin. Maa- ja elintarviketalouden tutkimuskeskuksen mukaan ruokahävikin määrä on Suomessa noin 335-460 miljoonaan kiloa vuodessa. Näiden ilmoittamisella voidaan vähentää merkittävästi myös ruokahävikin määrää.

- Uskomme, että päiväysten ilmoittaminen on myös välttämätöntä, jotta ruoan verkkokauppa saadaan Suomessa lentoon, jatkaa Kottonen.

Lisätietoja:
Tomi Kottonen, kauppias
puh: 010 422 9101
email: tomi@hyvinvoinnin.fi

Hyvinvoinnin Tavaratalo, www.hyvinvoinnin.fi, on perheomistuksessa oleva, terveystuotealan suurin verkkokauppa Suomessa. Yrityksemme on toiminut vuodesta 2004 ja meillä on lähes 300.000 asiakasta Suomessa kuin muissa EU-maissa. Verkkokaupallemme on myönnetty Verkkoteollisuus ry:n myöntämä Luotettavaa toimintaa -laatumerkki sekä Avainlipun käyttöoikeus ensimmäisenä suomalaisena luontaistuotteiden jälleenmyyjänä.

Parasta ennen -päiväys

Hyvinvoinnin Tavaratalo Oy