
Mikael Jungner MTL ry:n hallituksen puheenjohtajaksi
MTL keskittyy uuden strategiansa mukaisesti yhdistämään markkinointiajattelua, teknologiaa ja luovuutta. Liiton uusi nimi, Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liitto MTL, otetaan käyttöön vuoden 2016 alusta. MTL haluaa tarjota vaikuttamisalustan myös markkinointiviestinnän yrityksille teknologiaa tai siihen pohjautuvia palveluja toimittaville yrityksille.
Hallituksen varajäseniksi valittiin Clarisse Berghgård (IUM Finland), Juho Jokinen (Dingle) ja Markus Hakala (Mirum Agency).
Suomi nousuun markkinoinnilla
Mikael Jungnerin mukaan MTL keskittyy strategiansa mukaan nostamaan Suomea uudelleen kilpailukykykärkeen nykyistä tehokkaamman markkinoinnin ja vuorovaikutuksen keinoin.
– Teknologian käyttö on suomalaisille luontaista ja olemme siinä hyviä. Meidän on pystyttävä yhdistämään teknologinen osaaminen ja luova ajattelu siten, että suomalaisten yritysten kilpailukyky kasvaa. Meidän pitää aiempaa paremmin pystyä luomaan markkinoille uusia tarpeita, Jungner sanoo.
– Suomessa on useimmiten suunniteltu ensin tuote ja sen jälkeen sille markkinointi. Tämän päivän voittajat suunnittelevat ensin markkinoinnin ja sen jälkeen tuotteen, sanoo MTL:n toimitusjohtaja Tarja Virmala.
Luovuus ja uusiutuminen edellyttävät uutta, joustavaa työtä, uutta lainsäädäntöä ja vähempää sääntelyä.
– Suomalainen työlainsäädäntö on pääosin vuodelta 1946 eikä millään tavalla vastaa modernia digiajan työtä, jossa asiantuntijat haluavat hallita itse elämäänsä ja tehdä töitä yrittäjämäisesti. MTL tulee osaltaan tekemään töitä sen eteen, että Suomi saadaan taas digielämisen kärkimaaksi, Virmala jatkaa.
Lisätietoja:
Mikael Jungner, MTL ry:n hallituksen puheenjohtaja, mikael.jungner@kreab.fi, 050 554 1615
Tarja Virmala, MTL ry:n toimitusjohtaja, tarja.virmala@mtl.fi, 0400 484 693
Avainsanat
Tietoja julkaisijasta

Eteläranta 10
00130 HELSINKI
info(a)mtl.fihttp://www.mtl.fi
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta MTL ry - Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liitto
Kurion Zero Exclusionista vuoden viestintätyö ja Kuriosta vuoden viestintätoimisto29.10.2020 22:29:33 EET | Tiedote
Kurion Mantsiselle ja Nesteelle toteuttama Zero Exclusion valittiin Vuoden viestintätyöksi Finnish Comms Awards 2020 -kilpailussa. Vuoden viestintätoimistona palkittiin sosiaalisen median toimisto Kurio, Vuoden ajatusjohtajana Kuntarahoituksen pääekonomisti Timo Vesala sekä parhaana pitchaajana Vilja Vehkaoja ja Vuoden viestintäkonsulttina Susanna Isohanni Viestintätoimisto Drumista.
MTL ja Marketing Finland yhdistyvät entistä vahvemmaksi markkinoinnin ja viestinnän yhteisöksi22.10.2020 17:09:55 EEST | Tiedote
Marketing Finlandin ja Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liitto MTL:n liittokokoukset ovat päättäneet toimintojen yhdistämisestä. Yhteenliittymässä syntyy entistä vahvempi markkinoinnin ja viestinnän yhteisö, joka toimii aktiivisesti myös kansainvälisesti. Toiminta jatkuu nimellä Marketing Finland ry.
Effie 2019 -shortlistalla 21 markkinointityötä18.12.2019 12:32:06 EET | Tiedote
Vuoden 2019 Effie Awards Finland -kilpailun tuomaristo nosti shortlistalle 21 markkinointityötä, joista kaksi oli kolmessa kategoriassa.
VILLIVISION ANNA LEHTISALO MTL:N HALLITUKSEN JOHTOON28.11.2019 15:00:00 EET | Uutinen
Villivision toimitusjohtaja ja partner Anna Lehtisalo on valittu Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liitto MTL ry:n hallituksen uudeksi puheenjohtajaksi. Lehtisalo on toiminut MTL:n hallituksen jäsenenä viimeisen vuoden ajan ja aloittaa puheenjohtajan tehtävässä ensi vuoden alussa. Lehtisalo jatkaa viime kaudet hallitusta ansiokkaasti luotsanneen viestintätoimisto Kreabin toimitusjohtaja Mikael Jungnerin työtä.
Finnish Comms Awardsin finalisteissa uusia nimiä6.5.2019 15:55:32 EEST | Tiedote
Mediatiedote 6.5.2019. Finnish Comms Awards -kilpailun loppusuoralle valittiin 41 viestintäkonsultoinnin asiakastyötä 17 eri toimistosta. Kilpailun kasvusta kertoo suuri kokonaan uusien osallistuneiden toimistojen määrä. Voittajat julkistetaan Finnish Comms Awards -gaalassa tiistaina 28. toukokuuta.